خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ساخت‌وسازهای غیرمجاز عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی در زاهدان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در حاشیه شهر اتفاق می‌افتد بستر آماده‌سازی برای آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر هامون (سیستان و بلوچستان) سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان در گفتگو با پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: یکی از ابتکارات دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان در سالاری به این نحو بود که ارتباط و تعامل مناسبی با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشیم و بحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی را به طور رسمی در این مراکز دنبال و جستجو کنیم.

ابوالفضل احمدزاده گفت: در زمینه رسیدگی به موضوع حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی سه راهکار مطرح شد به این نحو که حاشیه‌نشینی آن چیزی نیست که فقط در مراکز دانشگاهی و در کتاب‌ها و پژوهش‌ها به آن پرداخته شود، برای رسیدن به راهکارها، جامعه باید هر یک از اساتید یا پژوهشگران که راغب و مشتاق در این حیطه هستند در حوزه متناسب با مرکز موردمطالعه شناسایی و در بین این افراد حضور یابد تا بتواند مسائل را از نظر علمی، تحقیقی و عینی که در بیرون وجود دارد به نحوی انطباق دهد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان تصریح کرد: دومین راهکار این است که در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در حاشیه زاهدان اتفاق می‌افتد و این بستر را برای آسیب‌های اجتماعی آماده می‌کند که آن هم دلایل خاص خودشان را دارند، باید مراکز دانشگاهی سیستان و بلوچستان از این زاویه به این مسئله نگاه کنند.

احمدزاده گفت: سومین راهکار این که دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به‌ویژه دادستانی مرکز استان آمادگی دارد که در دانشگاه همچون گذشته حضور داشته باشد و با برگزاری یک‌سری نشست‌های تخصصی و کاربردی با افرادی که در این استان زندگی کرده راهکاری که ارائه می‌شود را از طریق دادستانی مرکز استان به ادارات مرتبط یا متولی ارائه کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا