خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت خشایار سفیدی، دانشجوی دانشگاه هنر

خشایار سفیدی، دانشجوی کارشناسی ارشد موسیقی دانشگاه هنر تهران، که با اتهام بر هم زدن نظم خوابگاه و دانشگاه مواجه شده به یک ترم تعلیقی از جانب وزارت علوم محکوم شد.

آقای سفیدی به انصاف نیوز گفت: در پی همین یک ترم تعلیقی، مسئولان دانشگاه به شکل غیرقانونی دو ترم من را ممنوع‌الورود کرده‌اند؛ حالا هم با رفتار سلیقه‌ایشان مانع افزایش سنوات مجازم شده‌اند و همین امر هم باعث اخراج آموزشی‌ام خواهد شد. این در حالی‌ست که افزایش سنوات برای سایر هم‌کلاسی‌هایم به راحتی اعمال شده است.

آقای سفیدی که با معدل 18 در شرف اخراج آموزشی‌ست می‌گوید با بیان اینکه “بسیاری از دانشجویان دیگر در شرایطی نزدیک به این شرایط قرار دارند” گفت: دانشجویانی هستند که ترم سه‌ را می‌گذرانند و حتی یک واحد هم پاس نکرده‌اند. شرایط طوری شده که حتی می‌خواهند انصراف دهند. بسیاری دیگر با مسائل خانوادگی و سربازی وضعیت خیلی پیچیده‌تری از من پیدا کرده‌اند.

وزارت علوم در مورد مشکل سنوات خشایار سفیدی پاسخگو نیست و مسئولیت تصمیم‌گیری در این مورد را به عهده‌ی دانشگاه می‌داند. سفیدی گمان می‌کند مانع اصلی در دانشگاه هم حراست است و مدعی است که رئیس دانشگاه همسو با تصمیمات حراست است. 

نکته‌ای که آقای سفیدی بر آن تاکید داشت بسته بودن سامانه‌ی آموزشی برای او در طول ترم پاییز 1401 درحالیکه حکمی در این ترم برای او صادر نشده، بود. او در توضیحش ادامه داد: “در کارنامه‌ی من برای آن ترم نوشته‌اند مشغول به تحصیل! این یعنی دروغ آشکار:.

سفیدی نقبی هم به اتفاقی که باعث تمام این برخوردها شد زد. در اولین تفهیم اتهام به این دانشجو گفته‌اند که اتهام او بر هم زدن نظم دانشگاه و خوابگاه است درحالیکه به گفته‌ی او تجمع چند نفره‌ای که در آن حضور داشته بسیار مسالمت‌آمیز بوده و تنهای سرود ای ایران را خوانده‌اند. او تاکید می‌کند برگزاری چنین تجمعاتی هیچ مغایرتی با قانون ندارد. 

این دانشجو گفت: در پایان تجمع، رئیس حراست دانشگاه، مانع خروج تعدادی از دانشجویان می‌شود؛ به دلیل حمله‌ی پنیک یکی از این دختران که اجازه‌ی خروج نیافت از دانشگاه خارج نشدم. بعد از این اتفاق تماس‌های حراست شروع شد و در اولین مراجعه‌ به دانشگاه بدون حکم مانع ورودم شده‌اند و کارتم را بدون تفهیم و تشکیل کمیته‌ی انضباطی ضبط کرده‌اند.

گلایه‌ی دیگری که سفیدی دارد از تشکیل جلسه انضباطی بدون حضور او در جلسه و صدور حکم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دانشجویانی که مشکل امنیتی و انضباطی دارند سریعأ اخراج شوند ما مردم ایران حوصله اینها را نداریم که مشکلاتی برای وطن درست می کنند.

    65
    117
    1. شما حق ندارید از طرف مردم ایران اظهار نظر کنید..!!
      شما یک نفر و دارای حق صحبت از جانب شخص خودتان هستید..

      15
      6
  2. دم حراست گرم با دانشجوی فحاش باید برخورد شود حتی فرزند من هم باشد!!فقط یک تجمع چند نفره بود؟

    98
    156
    1. دقیقا . می گه بعضی ها با ترم ۳ واحد زیادی رو پاس نکردن. اما توضیح نمی ده که به خاطر خودداری از رفتن به کلاس ، کلاسا رو خودشون تعطیل کرده بودن ، طبیعی یه کلاس رو تعطیل می کردن واحدی هم پاس نشده. اینا رو نمی گه فقط می گه واحدی پاس نشده، دانشگاه هیچ کلاسی رو تعطیل نکرد ، تازه بچه هایی که می خواستن کلاس برن همینا ، بچه ها رو به فحش و ناسزا می کشوندن

      65
      52
    2. دانشجوی اشغال دنبال حاشیه باشه باید اخراج بشه هرجایی برای خودش قانون داره قرارگیرند که هربی سرپایی بیلد وهر غلطی بخواد بکنه

      3
      6
  3. ههه از نوع اخبارهاتون معلومه که مجبورید همه کامنتها رو منتشر نکنید! هر کی قانون شکنی کرد باید مجازات بشه، زیادی روتون زیاد شده

    65
    65
  4. الان در این برهه زمانی که همه توجه ها به مردم فلسطین عزیز است یک عده دنبال خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند هستند. متاسفیم. انتقاد سازنده خوب است باید هم باشد ولی راه دارد. دانشجو باید درس بخواند و مشکلات صنفی خود را از راه قانونی طی کند.

    53
    58
  5. به نام خدا
    دانشجو فرزند این ملت است، اگر خطا کرد باید او راتربیت و راهنمایی کرد با مجازات سنگین نفرت و بدبینی زیادتر میشود. این همه اعمال قدرت چرا؟؟
    آیا شیوه پیامبر و ائمه این طور بود؟
    هموطن! با هیجان و عصبانیت واکنش نشان ندهید پیش از آن بارها بیندیشید که چگونه میتوان او را نجات داد و اگر خطایی دارد هدایت کرد.

    87
    28
    1. شيوه ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم این بود. باید حد شرعی انجام شود حکومت اسلامی یعنی این تامام.

      2
      3
  6. انصاف نیوز بی انصاف! این خبر که کلا یکسویه است و دور از اصول خبرنگاری حرفه ای.
    خبر را اینطور منتشر میکنند؟ حتی به خودت زحمت ندادی با مسئولین مصاحبه کنی و نظر آنها را بگیری تا خبرت متوازن شود.
    با این رسانه های دم پیتی ما.

    62
    20
  7. دانشگاه محل تحصیل علم و دانش و ادب و تربیت و آداب اجتماعی است. اکثر ۹۰ درصد دانشجوها سرشونو گذاشتن توی درس و کلاس یه عده معدود که اوضاع و احوال مناسبی از لحاظ فکری، عقیدتی و اخلاقی ندارن فضای دانشگاه رو آلوده به توهمات پوچ خود کرده اند. بابا! بقیه دانشجوها چه گناهی کرده ان که باید تاوان رفتارای شما رو بدن. به نظرم محیط علم و دانش باید از وجود چنین افرادی کلاً پاکسازی بشه.

    52
    42
  8. کامنت هاروکه میخوانیم واقعا ازادبیات ونوع نوشتارمتوجه میشویم نوشته ها ازیک بیسواد ومتعصب خشک و…میباشند.ولی مردم تاییدهای مثبت ومنفی پایین کامنتارا می بینند متوجه میشوند فقط دراین صفحه نظرموافقان این سختگیری های بیجا وعاملان دین گریزی ونخبه ستیزی نوشته میشود، اما رای نظراکثریت مردم است که تایید آن پایین هرکامنت با علامت انگشت دست آمده است.دم مردم مثبت اندیش ودوستان دانشجویان باوجدان ومیهن پرست گرم…

    4
    2
  9. من دانشجوی سال آخر دندون پزشکی هستم و با چشم خودم دیدم که دانشجو های برانداز و ضد انقلاب توی دانشگاه چه وحشی گری هایی که نکردن. ‌توی روز روشن توی صحن دانشگاه مخالفانشون رو به باد کتک و ناسزا گرفتن و بعد از برگزاری یه جلسه ی چند ساعته با کمینه انظباطی ادعا کردن که دستگیر شدن و مورد بد رفتاری قرار گرفتن در حالی که همه ادعا هاشون کذب و دروغ بود. با ننه من غریبم بازی میخواستن روی خشونتی که خودشون درست کرده بودن سرپوش بزارن. و مانع برخورد قانون با خودشون بشن. کارهایی که اینا کردن رو اگر یه دانشجوی بسیجی کرده بود تعلیق که سهله ، اعدامش میکردن.یه عده رسانه ی بی انصاف مثل انصاف هم بودن که دروغ های بی سر و ته اون دانشجو نما ها رو منتشر کنن و برای یه مشت آدم بی فرهنگ جایگاهی درست کنن.

    8
    1
  10. باید بدتر ازین سرشون بیارن که باعث شدن یک دانشگاه بره زیر سوال .چند نفر معدود بی ادب و بی فرهنگ که به وحشیگری میگن اعتراض مسالمت آمیز!!!!چقدر زردی که همچین خبری رو اینطور منتشر کردی باید در شمارو هم تخته کنند آدم بشید

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا