خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۰ آذر سال ۷۹ | روایتی از فضای بی‌رونق و انفعالی دولت

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۳۰ آذر سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

چهار‌شنبه 30 آذر 1379   |23 رمضان 1421                    20 دسامبر 2000

آقاي مصطفي بروجردي كه اخيراً سفير ايران در واتيكان شده است، براي خداحافظي و مشورت آمد. اطلاعات خوبي در مورد واتيكان و بيش از 150 سفارتش در دنيا و درآمدهايش از ناحيه نذورات و غيره داد. برنامه‌هاي پاپ [ژان‌ پُل دوم، رهبرکاتولیک‌های جهان] را و اينكه اظهار تمايل كرده‌اند كه به ايران هم بيايند و نزديك شدن واتيكان به اسرایيل، بعد از قرن‌ها نزاع و كينه با يهود كه به عنوان قاتل حضرت مسيح مورد بغض مسيحيان بوده‌اند.

آقاي [حسین] رحيم‌زاده، رئيس دفتر دولت [= دبیر هیأت دولت] آمد؛ در دولت آقاي [میرحسین] موسوي و دولت من هم رئيس دفتر بود. از فضای بی‌رونق و كم‌حال و انفعالی دولت گفت و سئوالاتي داشت. براي تكميل رساله فوق‌ليسانس كه در مورد عوامل ضعف سياست خارجي كشور است. اخوي محمد، [رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران] آمد.گفت، كارگزاران بيانيه تُندي در مورد استعفاي آقاي [عطاءالله] مهاجراني، تهيه كرده بودند كه فعلاً منصرف شده‌اند و به اظهارات آقاي [غلامحسین] كرباسچي، اكتفا شده است.

عصر جامعه روحانيت مبارز در دفترم جلسه داشت و افطار میهمانم بودند. درباره روحانيت مناطق تهران مذاكره کردیم و از پخش اسناد فوق محرمانه نظام در خاطرات آیت‌الله منتظري انتقاد شد. دكتر [حسن] روحاني، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]، در جلسه از نحوه مذاكرات ايران با عراقي‌ها انتقاد داشت و اينكه عراقي‌ها از روي سيري برخورد مي‌كنند.

در رسانه‌هاي غربي، تفسيرهاي منفي در مورد آقاي [سیدمحمد] خاتمي، زياد شده و او را شكست‌خورده و دولتي ناتوان معرفي مي‌كنند كه نتوانسته به وعده‌هاي خود عمل‌كند. درگيري‌ها در فلسطين هم با وسعت ادامه دارد.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا