خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۲ دی سال ۷۹ | گزارشی از وضع ناموفق مبارزه با موادمخدر

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۲ دی سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 12 دي  1379    |6  شوال 1421                           1 ژانويه 2001

آقاي [محمد] فلاح، دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر، همراه دو نفر از [وزارت] اطلاعات آمدند. گزارشي از وضع ناموفق مبارزه با موادمخدر و ناامني‌هاي ناشي از آن دادند و گفتند، در مذاكره با طالبان، موفق شده‌اند كه دستور جلوگيري از كشت خشخاش توسط رهبر طالبان صادر شود. گروهي از ايران به هلند رفته‌اند و عدم‌ كشت خشخاش و كاشت ذرت به جاي آن را ديده‌اند، ولي چون طالبان انتظار داشت كه تحريم‌ها عليه آنها كم شود، ولي برعكس زيادترشده، ممكن است دستورشان لغو شود. غربي‌ها، برخلاف قول‌هايي‌كه به ايران داده‌اند، اصلاً كمك نمي‌كنند. پيشنهاد نزديك‌شدن به طالبان و عدم مبارزه با ترانزيت را داشتند؛ اشكالات پيشنهاد را گفتم.

دكتر [عیسی] كلانتري، وزير كشاورزي آمد و خواست كه براي شروع بهره‌برداري از يكي از واحدهاي نيشكر اهواز، به خوزستان بروم. انتظار نداردكه پس از قانوني‌ شدن ادغام [وزارتین] جهاد [سازندگی] و كشاورزي، در مسئوليت وزارت باشد. كشاورزان نمونه آمدند. وزير كشاورزي و يكي از آنها گزارش دادند. الواح تقدير بيست نفرشان را دادم و دربارة راه‌هاي تقويت كشاورزي، از قبيل مهارآب‌ها، آبياري تحت‌فشار، سرمايه‌گذاري بيشتر، علمي‌كردن‌كشاورزي و متناسب با قيمت‌ها و پيداكردن بازار صادراتي و تأمين به‌موقع نهاده‌ها، صحبت‌كردم. عصر، مصاحبه‌اي با آقای صادق‌الحسيني لبناني داشتم؛ براي تهيه كتابي مي‌خواهد.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خدا بیامرزد. نتیجه این شد که زندگی کارگری و زندگی مردم و بی عدالتی. پر شدن جیب سرمایه داران. گرانی. بدحجابی. کوچک شدن سفرهای مردم. ووووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا