خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تولد مسیح، طلیعه مبارزه با افراط‌گری | معصومه ابتکار

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت روحانی در یادداشتی با عنوان «تولد مسیح، طلیعه مبارزه با افراط‌گری» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

تبریک میلاد مسیح بزرگ را ابتدا باید به هموطنان عزیز مسیحی گفت که همواره مایه افتخار ایرانیان بوده اند و در همه زمینه ها مفاخر بزرگی را به ایران عزیز هدیه کرده اند؛ به ویژه خانواده شهدای مسیحی که در جنگ ۸ ساله برای حفظ تمامیت ارضی کشور سلحشوری ها کردند.

اما امسال میلاد این پیامبر بزرگ صلح و مهربانی، در حالی برگزار می شود که در زادگاهش بیت اللحم و در محل زیارت زائرینش به جای چراغانی، نماد دیگری به نمایش گذاشته شده؛ پیکره ای از خاک و سنگ و آجر به نشانه خانه های ویران شده فلسطینیان و بر روی آن گهواره کودکی دیده می شود که شاید توامان نماد عیسی مسیح و کودکان کشته شده به دست تفکر دینی افراطی صهیونیستی است.
 
همچنین در این ایام در بسیاری شهرهای اروپا و امریکا مانند لندن و نیویورک شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین هستیم و کسانی از آن میان که معتقدند در شرایط بمباران مستمر زادگاه عیسی مسیح، جشن و شادی توسط کسانی که به نوعی دستی بر آتش دارند و در تامین هزینه های رژیم صهیونیستی نقش دارند، دروغی دردناک و نشانگر سقوط کامل ارزش های انسانی و دینی است.

امید دارم امسال ۸۰۰۰ کودک خونینِ همگهواره ی مسیح در صور بیدار باش جهان بدمند تا بشریت بیاندیشد که این چه تناقضی میان تعالیم انبیا از جمله حضرت موسی س با مدعیان پیروی از آنانست؟ چگونه چشم بر نسل کشی و پاکسازی قومی در سرزمین مسیح ع می بندند؟

این وضعیت، حامل نکته مهمی است که:
نگاههای افراطی اگر قالب اعتقادات دینی به خود بگیرد نه تنها رهایی بخش نمی شود، بلکه به سقوط اخلاقی و معنوی و نادیده گرفتن وجدان می انجامد. این نکته مهمی در روزگار فعلی است و فرقی نمی کند که از زاویه نگاه اجباری به دین صورت گیرد و یا از زاویه نادیده گرفتن حقوق مردم در ارتباط با باورهای دینی که هر دو لطمه بزرگی به تعالیم انبیا است. هیچ جامعه ای هم از این خطر مستثنی نیست.

چنانچه جامعه ما نیز امروز با چنین چالش هایی روبروست. با توجه به تحولات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و سیاسی که مردم را در تنگنا و سختی قرار داده و نظر به ناکارآمدی بخشی از متدینین صاحب منصب و فسادی که میان گروه‌هایی از مدعیان دینداری دیده می شود، شاهد لطمات جدی به باورهای مردم و آرمان ها و ارزش هایی هستیم که برایش از خودگذشتگی ها شده است.

از این جهت است که باید آرزو کرد میلاد عیسی پسر مریم س که احیاگر ارزش های انسانی و صلح و دوستی بوده، آغازی دوباره و احیای چهره واقعی دین باشد و دست افراط گرایان را از دامن تدین پاک کند تا به کمک میلیاردها انسان دیندار در سراسر جهان بیاید.

… و به یاد آر هنگامی که ملائکه به مریم گفتند:
خدا به تو به کلمه‌ای از خویش بشارت می‌دهد، نام او مسیح عیسی بن مریم است، در دنیا و آخرت آبرومند و از مقربان است/ آل عمران- ۴۵

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام و ادب انصاف نیوز عزیز از اصلاحات ساختاری شما هم رسیدید به اصلاحات و سانسور پیام ها مخاطبان خود از ۱۰ تا پیام یکش را منتشر میکنید اون هم داخلش دست میبرید لااقل انصاف داشته باشید انصاف نیوز نازنین خیالتان راحت هر کاری بکنید ما از انصاف نیوز برویم نخواهیم رفت شما ایرانی هستید ماهم ایرانی فقط اختلاف نظر باهم داریم و در ضمن اگر یه مقداری به احترام شهدا گرانقدر و خانواده عزیزشان بعضی مسائل را رعایت بکنید بهتر است باتشکر از شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا