خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سرعت اینترنت همراه در همدان افزایش یافت»

با نصب تجهیزات نسل پنجم اینترنت همراه در ۱۲ ایستگاه مخابراتی استان همدان، ظرفیت استفاده مشترکان از اینترنت 5جی در این استان افزایش یافت.

مهسا طاقتی احسن در روزنامه همدان پیام نوشت: «مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه همدان در گفتگو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۸۰ طرح توسعه‌ای همراه اول در استان همدان اجرا شده است که نقش مؤثری در ارتقای کیفیت ارئه خدمات به مشترکان دارد.

جواد کریمی رادپور اظهار کرد: امسال ۱۲ ایستگاه مخابراتی استان همدان به آنتن (بی.تی.اس) نسل پنجم (5جی) تلفن همراه مجهز شده که ۱۰ ایستگاه آن در شهر همدان و ۲ مورد دیگر در شهر نهاوند قرار دارد.

کریمی رادپور تصریح کرد: هم اینک مناطقی از شهر همدان همچون شهرک فرهنگیان، شهرک الوند، پردیس و سعیدیه به آنتن (5جی) نسل پنجم تلفن همراه مجهز شده اند و مشترکان می‌توانند از خدمات اینترنت پرسرعت 5جی در این مناطق استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه تجهیزات سایر ایستگاه‌ها نیز نصب شده و در حال راه‌اندازی است، خاطرنشان کرد: مشترکان همراه اول برای استفاده از خدمات نسل پنجم، علاوه بر داشتن گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی نسل پنج، باید سیمکارت یوسیم داشته باشند.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه همدان گفت: از ابتدای امسال ۲۸ ایستگاه مخابراتی استان نیز به آنتن (4جی) نسل چهارم تلفن همراه (تی.دی.ال.تی.ای) ارتقاء یافته است و تا پایان سال ۲۰ ایستگاه دیگر در سراسر استان به این نسل مجهز می‌شوند.

او تأکید کرد: به دلیل نصب تجهیزات جدید و انجام کارهای فنی در طول ۲ تا 3 ماه گذشته برخی از مناطق استان روزانه بین یک تا۲ ساعت با اختلالات فنی همراه بودند.

کریمی رادپود افزود: متناسب با تجهیزات ارسالی از سوی پایتخت، روند توسعه شبکه اینترنت نسل 5همراه اول در همدان ادامه دارد.

او بیان کرد: ۳۰ ایستگاه مخابراتی جدید نیز برای افزایش ظرفیت اینترنت همراه در روستاها، در حال راه اندازی است تا خدمات اینترنت پرسرعت برای روستاییان فراهم شود.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه انتخابات اسفندماه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود تلاش داریم پیش از برگزاری انتخابات، بستر سخت افزاری و الکترونیکی لازم در سراسر استان فراهم شود. وی افزود: بیش از ۹۷ درصد روستاهای استان همدان به اینترنت نسل سوم و چهارم (۳جی و ۴جی) همراه اول مجهز هستند و روستاهای دیگر نیز از آنتن‌های سایر اپراتورها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا ۵جی، یا دقیق‌تر، نسل پنجم ارتباطات سیار سلولی با سرعت بسیار بالا، هم‌اکنون جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (۴جی) نسل پنجم شامل موج‌های باند بالا (بالای ۶ گیگاهرتز)، باند متوسط(۲ تا 4/5 گیگاهرتز) و باند پایین (زیر ۳ گیگاهرتز) است. باند پایین فرکانسی نسل ۵ مشابه نسل چهارم است.

در این نسل هر کاربر باید بتواند در شلوغ‌ترین حالت، حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند، که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا