خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد امام جمعه یزد از قیمت‌گذاری غیرواقعی کالاها

امام جمعه یزد گفت: سودهای کلانی که به جیب دلالان می رود، مانع از خودکفایی می شود.

پایگاه خبری افق یزد نوشت: «امام جمعه یزد در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یزد با اشاره به وابستگی کشور به خوراک دام افزود: خوراک دام هر سال در مقاطع مختلف برای دامداران و مرغداران مشکلات جدی ایجاد می کند در حالی که به واقع توان تولید ذرت و سویا و … در کشور ما وجود دارد اما از آنجا که واردکنندگان سودهای کلان می برند، اجازه نمی دهند به این خودکفایی برسیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: صنایع بزرگ ما گاهی معطل قطعات کوچک ماشین آلات می شوند در حالی که پس از این همه سال باید در این زمینه نیز دانش کافی به دست آمده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، یکی دیگر از ضعف‌های مهم در حوزه تولید را قانع نبودن به سود متناسب اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان ما به سود متعارف راضی نیستند و طمع آنها، نرخ اقلام را غیرواقعی می کند و تورم و گرانی را دامن می زند.

او با بیان اینکه برخی صنعتگران ما به سودهای ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد هم راضی نیستند، تصریح کرد: تشکل‌هایی نظیر اتاق بازرگانی و دستگاه های نظارتی باید در عرصه ورود کنند و اجازه ندهند قیمت گذاری غیرواقعی روی کالاها انجام شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت راه اندازی صنعت پوشاک در کشور و تقویت آن اظهار کرد: چرا امروز بازار پوشاک ما باید در دست چین و ترکیه باشد در حالی که توان و استعداد و ظرفیت تولید در کشورمان وجود دارد؟

او بیان کرد: صنعت پوشاک تنها صنعتی است که نیاز به سرمایه گذاری کلان و تکنولوژی پیچیده ندارد و حتی در خانه‌ها می توان از ظرفیت زنان استفاده کرد و به مطالبه اشتغال زنان نیز پاسخ داد.

ناصری ادامه داد: نیاز داخلی ما به پوشاک نیز به اندازه ای است که هر چه تولید شود، امکان فروش آن وجود دارد اما ابتدا باید دست دلالان و رانت خواران در این حوزه بریده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور ما به ویژه در حوزه اقتصاد، با اندکی فکر و ارائه راهکار موثر و برنامه ریزی و اجرای درست، حل خواهد شد در حالی که امروز کمتر به دنبال راهکار هستند یا راهکارهای مقطعی ارائه می دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا