خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیش از ۶هزار نفر در صف انتظار وام فرزندآوری‌ در خراسان شمالی

روزنامه خراسان شمالی نوشت: «استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: روند واگذاری زمین به خانوارهای واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در استان به سرعت تعیین تکلیف شود. به گفته‌ی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی، اکنون ۶۷۵۰ نفر در این استان در صف انتظار دریافت وام فرزندآوری‌ هستند.

دکتر محمدرضا حسین نژاد با اشاره به این که واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت یکی از مشوق های دولت برای خانوارهای واجد شرایط است، افزود: خانواده های مشمول زیادی در انتظار دریافت زمین رایگان جوانی جمعیت هستند که باید با بررسی کارشناسی و با پالایش اطلاعات زمین های قابل واگذاری به آن ها در هر شهرستان تعیین شود. او اضافه کرد: با هم افزایی تمامی دستگاه ها باید طبق قانون، اهتمام و توجه ویژه به تحقق اجرای قانون جوانی جمعیت داشته باشند و در حقیقت نقش و وظیفه خود را در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ایفا کنند. وی بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف از مشوق های موجود در قانون، برای فرزندآوری تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت های مختلف، مشوق‌های پیش بینی شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای فرزند آوری در جامعه اطلاع رسانی شود.

تسهیلات لازم برای وام فرزندآوری

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر سرعت بخشیدن بانک ها در پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج، گفت: با تسریع در پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج، متقاضیان در صف دریافت تسهیلات، به صفر برسد. حسین نژاد با بیان این که پرداخت وام های تکلیفی همچون وام ازدواج و فرزندآوری وظیفه بانک هاست، اظهارکرد: هیچ‌گونه کوتاهی و کم کاری و بهانه در این امر پذیرفته نیست و باید پرداخت وام به متقاضیان در صف دریافت تسهیلات تعیین تکلیف شود. وی افزود: از مهم ترین هدف‌گذاری‌های طرح جوانی جمعیت در جهت پویایی و جوانی جمعیت و تعالی نیروی انسانی فعال و مولد در آینده و استحکام بخشی به نظام است. همچنین به گزارش ایسنا، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: اکنون ۶۷۵۰ نفر در این استان در صف انتظار دریافت وام فرزندآوری‌ هستند.

شریفیان اظهارکرد: تاکنون ۹۷۵۲ نفر در استان این وام را گرفته‌اند. بانک‌های ملی و ملت در این استان جزو بانک‌هایی بودند که بهترین عملکرد را داشتند. میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز بیان کرد: در این استان به ۲۳۰۰ هکتار زمین نیاز است تا طرح‌های نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اجرایی شود. او ادامه داد: اکنون ۷۰۰ گروه ساخت در استان وجود دارد، اما زمین برای اجرای این پروژه‌ها نیست. در حال پیگیری هستیم تا در سایت‌هایی که در حریم شهرها قرار دارند، زمین گرفته و به متقاضیان جوانی جمعیت داده شود. در این راستا ۱۸۰ هکتار زمین با بنیاد مسکن توافق شده است تا جذب شود. وی گفت: برای اجرای طرح جوانی جمعیت ۶۲۳۴ نفر در این استان ثبت نام کرده‌اند. از این تعداد ۵۵۴۹ نفر مشمول دریافت وام سه فرزندی و بیشتر شده‌اند. او افزود: تاکنون ۲۲۷ قطعه زمین برای اجرای این طرح به متقاضیان واگذار شده است و احتمالاً دهه فجر امسال به ۲۰۰ نفر دیگر زمین داده می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا