خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تورم اجاره مسکن در بوشهر حداقل ۸۰ درصد بوده‌است»

گرفتاری مستاجران با نرخ های افسارگسیخته، تراژدی تکراری خانه به دوش هاست، اما اگر سرپرست خانوار جزو حداقل بگیرها باشد، روزگارش در این بازار سیاه است.

پایگاه خبری خلیج فارس نوشت: «بررسی های میدانی نشان می دهد طی یکسال اخیر تورم اجاره بها در بوشهر حداقل 80 درصد بوده است. البته در برخی نقاط اجاره بها تا 150 درصد هم رشد داشته است.

طبق گفتگو با برخی مشاوران املاک در بوشهر، میانگین اجاره بها در بوشهر حدود 10 میلیون تومان است، این درحالیست که حقوق پایه قانون کار 7.5 میلیون تومان می باشد. یعنی حداقل حقوق یک سرپرست خانوار تنها 75 درصد اجاره بها را تامین می کند.

به عبارتی، یک نفر با حقوق قانون کار اگر هیچ چیز نخورد و هیچ هزینه ای نکند، باز نمی تواند یک خانه معمولی در شهر بوشهر اجاره کند. تنها راهکار شغل های دوم و درآمدهای دیگر یا مهاجرت به حاشیه شهر است، با خانه هایی که بعضا استحکام و ایمنی لازم را ندارند.

مسکن در ایران همواره ابرچالش بوده، اما در چند سال گذشته تورم افسار گسیخته ای را تجربه کرده و تامین هزینه ها را برای اجاره نشین ها دشوار کرده است.

در شرایطی که طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن 60 درصد خانوار مرکز استان اجاره نشین هستند، مصوبه دولت درباره سقف افزایش 20 درصدی اجاره بها در بوشهر هم گره ای از کار مستاجران باز نکرده و روز به روز زندگی بر آنها سخت تر می گذرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا