خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردرگمی والدین برای صدور شناسنامه نوزادان در فارس

مدیرکل ثبت‌احوال فارس با بیان اینکه بر اساس قانون بازه زمانی صدور شناسنامه نوزاد ۱۵ روز است، گفت: به دلیل کمبود نیروگاهی این بازه تا ۲۰ روز طول می‌کشد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه نوشت: «تعدادی از شهروندان با گلایه نسبت به اینکه شناسنامه فرزند تازه متولد شده‌شان در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۰ روزه به دستشان می‌رسد، گفت: مسئله‌ای که به دلیل نداشتن کد ملی تا زمان صدور شناسنامه به‌ویژه برای نوزادانی که نیاز به بستری در بیمارستان دارند مشکل‌آفرین شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال فارس در این خصوص با بیان اینکه کار به روال طبیعی خود در شعب صدور شناسنامه در سطح شیراز و فارس پیش می‌رود،گفت: استان پهناور فارس با ۳۷ شهرستان باید ۵۰۰ نفر نیرو داشته باشد درحالی‌که کل نیروهای ثبت‌احوال در استان ۲۳۰ نفر هستند.

سید عباس هاشمی افزود: شعب ما در شهرستان‌ها که باید ۱۵ تا ۲۰ نفر نیرو داشته باشند، با سه چهار نفر اداره می‌شوند و بعضاً در دو سه شیفت کار می‌کنند، در شیراز نیز شعب ما گاهی با ۲ نفر همه اقدامات را انجام می‌دهند و همین کمبود نیرو سرعت کار را کند می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه بیشتر نیروهای ثبت‌احوال در حال بازنشسته شدن هستند و از طرفی اجازه استخدام نیروی جدید به ما داده می‌شود، اظهار کرد: به دنبال طرح کوچک‌کردن بدنه دولت از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی، برخی کارها مثل صدور کارت ملی به دفاتر پیشخوان واگذار شده است؛ اما در نهایت نظارت به عهده ثبت‌احوال است.

مدیرکل ثبت‌احوال فارس در خصوص استخدام نیرو اضافه کرد: این موضوع در اختیار استان نیست و لذا در حال حاضر اجازه استخدام نداریم.

او با بیان اینکه بر اساس قانون بازه زمانی صدور شناسنامه نوزاد ۱۵ روز است، گفت: به دلیل کمبود نیروگاهی این بازه تا ۲۰ روز طول می‌کشد.

هاشمی در پاسخ به‌ضرورت صدور سریع‌تر شناسنامه برخی نوزادان گفت: اگر نوزادی نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد و این موضوع را به کارکنان ثبت‌احوال اطلاع دهد با آنها همکاری شده و شناسنامه خارج‌ازنوبت صادر می‌شود.

اما آنچه ذکر آن لازم است اینکه این روند صدور شناسنامه با این سرعت کم سیاست‌های تشویقی فرزندآوری را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مشکل را دوچندان می‌کند، لذا به نظر می‌رسد برای حل این مشکل باید تدبیری جدی اندیشیده شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا