خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرات دو داوطلب کنکور درباره‌ی جوابیه‌ی سازمان سنجش

| تحلیل یک وکیل از پاسخ سازمان سنجش |

نگار فیض آبادی، انصاف نیوز: بعد از انتشار مصاحبه با دو نفر از دانشجویان ساکن در شهرستان که تجربه‌ی خودکشی به این علت را هم داشتند [لینک]، روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، جوابیه‌ای را در اختیار انصاف نیوز قرار داد. بعد از انتشار این جوابیه، دو داوطلب کنکور در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ درباره‌ی این جوابیه نکاتی را حضوری در دفتر انصاف نیوز مطرح کردند که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

سامان ناصری با رتبه کشوری ۸۲۰۱، داوطلب کنکور ۱۴۰۱ در گروه تجربی از سنندج می‌گوید:

داوطلب کنکور ۱۴۰۱ هستم. در جواب اطلاعیه‌ی‌ سازمان آمده‌ایم از خودمان دفاع کنیم. سازمان سنجش گفته‌است ما در جواب‌های آزمون با بقیه مشابه هستیم، اما این تعداد را معرفی نمی‌کند که کجا هستند و پاسخنامه‌ی ما با چند نفر مشابهت دارد‍؟ آیا شرایطشان مثل ما است یا اینکه در دانشگاه هستند؟ اگر پاسخنامه‌های ما با ایکس نفر مشابهت داشته‌باشد، باید در یک حوزه‌ی انتخابی و یک کلاس باشیم، نه اینکه هرکسی در هر شهری باشد و بگویند جواب داوطلب‌ها با هم مشابه است. نمی‌شود که کسی در رشت باشد و دیگری در جنوب ایران!

درباره‌ی سوابق تحصیلی قانون می‌گوید معدل کل نه اینکه نمره‌های نهایی ترم آخر! درصورتی‌که نمره‌های گزینشی که پایین‌تر بوده‌اند در جوابیه ذکر شده‌است. طبق قانون حتا نباید بگویند معدل نهایی و باید ملاک معدل کل (یعنی مجموع نمره‌های پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) باشد که برای من ۱۷ و خرده‌ای بود. (این داوطلب کنکور، برای اثبات حرفش پرینت ماده ۲۹ قانون آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری را ارائه می‌کند.)

ما به گزارش مراجع امنیتی هم اصلا دسترسی نداریم. بحث آزمون مجدد ۲۱ مهر ۱۴۰۱ است که سازمان سنجش سوال‌ها را در هیچ سایتی نمی‌گذارد و به هیچ ارگانی (دادگاه، دیوان عدالت و هیچ شخص حقیقی و حقوقی) پاسخ نمی‌دهد. سازمان اعلام کرده‌‌است که این سوال‌ها محرمانه است و پیش خودمان می‌ماند! ما نمی‌دانیم سازمان سنجش بر چه اساسی ما را مردود اعلام کرده‌است. در نامه‌های تجدید نظری که به تعداد خیلی کمی داده‌است، گفته چون نمره‌ی ریاضی‌ات ۱۴ است، نمی‌توانی در آزمون رتبه‌ای کسب کنی. درحالی‌که باز هم می‌گویم ملاک معدل کل است نه یک درس.

مثلا در نامه‌ی تجدیدنظر یکی از داوطلبان که سازمان در جوابیه منتشر کرده‌است، نمره‌ی ۱۱/۷۵ یکی از دروس ذکر شده، خب شاید این فرد سال آخر مریض بوده‌است. دوسال بعدش چی؟ چرا باید تک‌نمره‌ی کسی را ملاک قرار بدهند؟ اینکه بگویند چون کسی در زمان تحصیل نمره‌ی کمی داشته اما همان درس را در کنکور ۶۰ درصد تست‌ زده‌است، یعنی شبهه دارد؟ پس تلاش را برای چه چیزی گذاشته‌اند؟

یا مثلا می‌گویند براساس رتبه‌ی آزمون‌های قبلی. باز برای این مورد هم ممکن است طرف تلاش کرده‌باشد و سال بعدی رتبه‌ی کنکورش از سال قبلش بهتر شده باشد. همه‌ی این‌ها برای این است که ما خودمان را محک می‌زنیم تا بعد از تلاش دوباره، آزمون را بهتر بدهیم. اگر اینطوری نباشد، همه باید نخبه باشند تا رتبه‌ی خوبی بیاورند. طرف ۵ سال پشت کنکور است اما آرام آرام با تلاش سعی می‌کند رتبه‌اش را بهتر کند.

از سازمان سنجش می‌خواهیم وقتی می‌گوید براساس سوابق تحصیلی، کارنامه‌های ما را منتشر کند. خیلی از این افراد معدل کل‌شان بالا است. مثلا کسی را در دیوان دیده‌بودم که معدل کلش ۱۹ بود اما او را هم که سال اول کنکورش بود، به خاطر سوابق تحصیلی رد کرده‌بودند!
ناصری می‌گوید: به خاطر این مشکل از سنندج به تهران آمده‌ام و ۱۸ ماه است که داخل ماشین می‌خوابم تا این مشکل حل شود.

این افرادی که می‌گویید معدل کل بالایی داشتند، چرا مردود اعلام کرده‌اند؟
برای آنها هم دقیقا براساس همین داستان ما و این دو مورد (شباهت پاسخنامه و سوابق تحصیلی) شبهه وارد کرده‌اند. می‌گویند نمره‌ی درسی‌شان با درصدی که در کنکور زده‌اند همخوانی ندارد.
شما در آزمون مجدد هم شرکت کردید؟
بله ولی سوال‌های آزمون مجدد را روی سایت نمی‌گذارند، به ما و دیوان عدالت هم نمی‌دهند و می‌گویند سوال‌‌ها محرمانه هستند. اصلا نباید از ما آزمون مجدد می‌گرفتند. چون معدل کل را در نظر نگرفتند و طبق قانون پیش نرفتند.

گزارش مردمی چطور؟ کسی گزارش داده بود؟
سامانی: من گزارشی نداشتم.
شعبانی: من گزارش مردمی داشتم و حتا می‌دانم چه کسی با چه شماره‌ای گزارش داده‌بود اما خود سازمان سنجش هم اعلام کرده‌بود که گزارش مردمی برای ما ملاک نیست. چون به نظرم ممکن است به خاطر حسادت تماس بگیرند و بگویند کسی تقلب کرده‌است.

مهدیه شعبانی با رتبه‌ی کشوری ۱۵۰۰، داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در گروه تجربی از همدان می‌گوید:

من از زمانی که این مشکل برایم پیش آمد از همدان به تهران آمدم و خانه اجاره کردم و مدام پیگیر هستم تا این مشکل حل شود.

کاملا به شکل گزینشی کمترین نمره‌های ما را انتخاب کرده‌اند و آن را داخل دادنامه‌ها برای ما ارسال کرده‌اند. من معدل کل‌ام ۱۷ و خرده‌ای بود. ممکن است هر کسی درطول سه سال تحصیلی بعضی از نمره‌هایش به هر دلیلی (مریضی و…) کم شده باشد که سازمان دقیقا همان نامه‌ها را انتخاب کرده‌است.
آزمون مجدد هم سوالات غیرمجاز و سطح بالایی داشت و هم جواب‌های اشتباه. حتا من در آزمون مجدد در بعضی از سوال و جواب‌ها اشتباه دیده بودم اما موقع اعتراض به من گفتند تو که متقلب هستی! تفتیش بدنی بدی هم اتفاق افتاد. من را داخل اتاقی بردند، لباس‌هایم را درآوردند و سرتاپای من را گشتند و گفتند خانم شما قطعا چیزی همراه خودتان دارید، درحالی‌که من هیچ‌چیزی همراهم نبود!

نظر یک حقوقدان درباره‌ی درباره‌ی جوابیه‌ی سازمان سنجش

مسعود خادمی، وکیل پایه یک دادگستری از منظر حقوقی، در پاسخ به جوابیه‌ی سازمان سنجش به انصاف نیوز گفته است:

«در خصوص موارد و ادعاهای مطرح شده توسط سازمان سنجش در پاسخ‌های ارسالی، مواد قابل توجهی وجود دارد:

بدوا اینکه تاکنون سازمان سنجش حاضر نشده بود به‌صورت علنی نسبت به اتهامات ناروای وارده علیه دانشجویان و داوطلبان پاسخ بدهد که این پاسخگویی اجباری را مدیون رسانه‌ها می‌دانم. از رسانه‌ها درخواست می‌کنم برای پاسداشت حقوق جامعه همین‌گونه در شفاف‌سازی تصمیمات و اقدامات مراجع قدرت همت کنند که مطمئنا موجب اصلاح روندهای نادرست خواهد شد.

بحمدالله به برکت وجود اصل فقهی و حقوقی برائت، قرن‌هاست کسی که مدعی تخلف یا جرمی علیه دیگری است، باید موارد اتهامی را اثبات کند.

شبهه دو بخش دارد: ۱- وجود واقعی دلایل شبهه مانند اختلاف نمره فاحش داوطلب با سابقه‌ی تحصیلی یا مشابهت غیرمتعارف پاسخنامه داوطلبان ۲- اقدامات پس از اعلام شبهه از جمله شرایط آزمون مجدد و میزان نمره‌ی داوطلبان 

اول باید شرایط شبهه به‌صورت واقعی وجود داشته باشد تا نوبت به بررسی آزمون مجدد و شرایط آن و نمره داوطلبان برسد. ولی سازمان سنجش به‌جای اثبات وجود دلایل شبهه، به نتیجه‌ی آزمون استناد می‌کند. این در حالی‌ست که طبق نظر همه‌ی کارشناسان و روانشناسان آموزشی، حتی کنکور معیار درستی برای سنجش توانایی علمی افراد نیست و اتفاقا به همین علت بحث حذف کنکور همیشه در محافل علمی مطرح است و تغییرات مداوم از طرف سازمان سنجش در خصوص زمان و تعداد آزمون های کنکور و میزان تاثیر نمرات دبیرستان در تعیین رتبه داوطلبان کنکور اعمال می‌شود و غیراستانداردبودن سوالات آزمون مجدد، ایجاد عمدی فضای استرس‌زا در زمان آزمون به‌صورت عملی و کلامی توسط عوامل آزمون مجدد، استرس ناشی از آزمون مجدد که اعمال می‌‌شود. نتیجه‌ی این اتفاق حیثیت و آبروی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است رتبه‌ی بالای کنکور و سرنوشتش را از کف بدهد و همین باعث بشود که نتوانند پاسخ بدهند.

همه‌ی آرای صادره علیه سازمان سنجش، به علت نبودِ وجود واقعی دلایل قانونی شبهه در نتیجه‌ی کنکور داوطلبان و دانشجویان صادر شده‌است.

۱- همان‌طور که در اقدامات غیرشفاف و نادرست سازمان سنجش در پرونده‌ها هم معمول بوده، دلايل شبهه را گزینشی و بعضا ساختگی ارائه می‌دهند. مانند مشابهت غيرمتعارف با تعدادی داوطلب که کاملا واهی است و علی‌رغم درخواست دیوان عدالت اداری، تاکنون هیچ نامی از اعضای شبکه‌های موهوم اعلامی به آن مرجع اعلام نشده است.

همان‌گونه که در مصاحبه قبلی بیان شد، شبهه در کنکور غیرقابل اجتناب است؛ چون آزمون چهار گزینه بیشتر ندارد و کسانی که پاسخ درست می‌دهند باید یک گزینه را جواب بدهند و لاجرم شبیه خواهند بود. به همین دلیل است که در متن آیین‌نامه ذکر شده است، شباهت باید غیرمتعارف باشد. یعنی باید دلیلی وجود داشته باشد تا این غیرمتعارف بودن واقع شود. مثلا کنار هم نشستن داوطلبان مذکور در کنکور. ولی از آن‌جایی‌که چنین دلیلی وجود ندارد سازمان سنجش به ادعای موهوم ارتباط شبکه‌ای تعدادی از داوطلبان با یکدیگر متوسل می‌شود و هیچ اسمی از اعضای این شبکه‌ها که نشان دهد شبکه‌ای به‌طور واقعی وجود داشته، تاکنون به هیچ مرجعی ارائه نداده است.

خوشبختانه سازمان سنجش در جوابیه‌ی مذکور چند نمره را اعلام کرده است که میزان صداقت آنها را نشان می‌دهد.

در جوابیه مذکور، نمرات ۲.۵،۳ و ۵ را به‌عنوان نمرات درسی تعدادی از داوطلبان یا دانشجویان اعلام کرده است.

من از همه‌ی اساتید، فرهیختگان و مردم شریف تقاضا دارم توجه فرمایید!

آیا امکان دارد کسی  نمره ۵ یا ۳ از یک درس بگیرد و بتواند از کنکور عبور کند؟! حتی اگر به هر دلیلی مانند بیماری و… نمره مثلا ۳ هم آورده باشد، می‌تواند در کنکور شرکت کند ولی برای قبول شدن و ورود به دانشگاه باید آن دروس را امتحان و حداقل نمره ۱۰ بگیرد ولی سازمان سنجش عالما نمره واقعی را ذکر نمی‌کند تا بتواند وضعیت علمی وی را ضعیف نشان بدهد. مثل این که فردی بعد از چند بار آزمون رانندگی موفق به دریافت گواهینامه رانندگی شود ولی پلیس به علت نتایج قبلی آزمون‌هایش، او را صاحب مهارت رانندگی نداند که نادرستی آن آشکار است. 

از همین نمونه کوچک، میزان دقت و صحت ادعاهای سازمان سنجش آشکار می‌شود.

۲- همانطور که قبلا بیان کردم، سازمان سنجش، قوانین را به صورت گزینشی انتخاب می‌کند و جایی که به نفع اقدامات خود است، به قانون استناد می‌کند و زمانی که اختیارات آن را محدود می‌کند، دیگر قانون را محترم نمی‌داند.

بیان کرده که هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری تنها مرجع تعیین صلاحیت علمی داوطلبان است و با همین استدلال، سال‌هاست حقوق دانشجویان و داوطلبان را تضییع می‌کنند. درحالی‌که خودشان در انتهای آرای صادره در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر می‌نویسند که قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است، یعنی تشخیص هیات‌های مذکور مانند همه‌ی هیات‌های اداری دیگر، قابل بررسی و نقض در دیوان عدالت اداری است ولی دیگر به این قسمت قانون توجهی ندارند.

۳- استفساریه را نسبت به قبل از تصویب آن لازم‌الاجرا نمی‌دانند درحالی‌که کلمه استفساریه یعنی درخواست تفسیر و اعلام نظر قانون‌گذار از قانونی که قبلا تصویب شده است.

مجلس در تفسیر خود در حقیقت بیان کرده است که منظور من از ماده‌ی ۱۱ امکان اعلام شبهه در نتیجه‌ی داوطلبان با وجود شرایط مقرر بوده و آقای سازمان سنجش شما تاکنون حق دانشجویان را برخلاف قانون ضایع می‌کرده‌اید. حال سنجش می‌گوید کسانی را که از حقشان برخلاف قانون محروم کردم، حقشان را برنمی‌گردانم ولی از این به بعد نسبت به سایرین رعایت می‌کنم. این در حالی‌ست که جبران اشتباه، کمترین انتظار است و حتی طبق اصل ۱۷۱ قانون اساسی باید خسارات آن افراد هم جبران شود.

مجلس شورای اسلامی در نامه‌ی رسمی، استفساریه را شامل دانشجویان سابق هم دانسته و شورای نگهبان، دیوان عدالت اداری و قاضی رسیدگی کننده را مرجع تشخیص مقررات حاکم بر موضوع دانسته که مطابق با اصول حقوقي و اصل ۷۳ قانون اساسی است. با همه‌ی این احوال، سازمان سنجش خود را تنها مرجع صالح برای تشخیص قوانین می‌داند که در حقیقت طغیان در برابر قانون است.

در پایان به‌صورت خلاصه چند نمونه از موارد نقض ادعای سازمان سنجش ارائه می‌کنم:

الف: برخلاف ادعای سازمان سنجش مبنی بر ضعیف بودن وضعیت تحصیلی همه‌ی داوطلبان و دانشجویان مورد شبهه، تصویر کارنامه یکی از این افراد با معدل بالاي ۱۹ تقدیم حضور می‌گردد. 

ب: تعداد ۱۰۳۵نفر از کسانی که مورد شبهه قرار گرفته و بعد از آزمون مجدد مردود اعلام شدند، توسط سازمان سنجش با این استدلال که موارد اعمال شبهه قانونی نبوده، به دانشگاه برگشتند درحالی‌که هيچ تفاوتی با سایرین نداشتند.

در نهايت با توجه به اینکه چرخه کامل طراحی، چاپ، توزیع، برگزاری آزمون، جمع‌آوری و تصحیح سوالات آزمون در اختیار سازمان سنجش است، محل درز سوالات برای شبکه‌های تقلب کجاست؟! همه‌ساله بودجه‌ی قابل توجهی برای حفاظت از آزمون‌ها به سازمان سنجش اختصاص می‌یابد. تاکنون چند نفر توسط سازمان سنجش به عنوان منشاء درز سوالات به مراجع قضایی معرفی شده‌اند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام و احترام خدمت خبرگزاری انصاف
    لطفا در میاد صحبت های دو عزیز داوطلب و وکیل محترم اضاف کنید که :
    ۱. آقای پور عباس و آقای مروتی یه سری ابزار تقلب کشف کردن از داوطلبین سر جلسه که هر جا میرفتن پیراهن عثمان میکردن و به همه می گفتن ببینید اینها با این وسایل تقلب کرده اند و بقیه هم تعمیمش میدادند صاحب این وسایل که معلوم هستن چه کسانی بوده اند و سر جلسه از این افراد متقلب کشف گردیده اند و تکلیفشان مشخص است اما اینجا یک سوال مطرح است این وسایل با چه روشی کشف گردیده اند؛ مگر با سیگنال یاب های پیشرفته کشف نگردیدند چطور است که این سیگنال یاب ها دستگاه بعضی ها رو کشف کرده ولی مال بقیه داوطلبین رو خیر..؟
    ۲.سازمان سنجش ادعا میکند که افرادی بوده اند که سر جلسه از سوالات عکس گرفته و به بیرون مخابره کرده اند و گروهی بیرون کلید زنی کرده اند و جواب ها رو به داخل مجددا میفرستادن سوال مطرح شده اینجا هست برای ارسال یک داده نیاز به شبکه اینترنت هست مگر آقایان روز آزمون اینترنت ها را قطع نکردن..پس چگونه این عکس ها به بیرون منتقل میشدن؟که البت پاسخ آقایان جالب هست که این افراد از نقاط مجاور اینترنت می گرفتن که اینترنت قطع نبود که از نظر علم ای تی باید یک رسیور در همون محل کار گذاشته بشه و قطعا این رسیور نیز با همان دستگاه های سیگنال یاب چگونه ردیابی نشده و رسیور اینقدر کوچک نیست که بخواهند به این سادگی ازش استفاده بشه..در واقع آقایان چون بر این مسئله واقف هستن که جامعه زیاد به علم ای تی تسلط ندارند از این موضوع سو استفاده و اذهان عمومی را فریب میدهند..
    ۳.موضوع بعد زمانی است که تعدادی از داوطلبین برایشان رتبه اعلام نگردید و پیگیر که شدن در ابتدا به آنها اعلام شد مشکل سیستمی بوده و ظرف دوهفته آینده مشکل حل و رتبه شما اعلام میشود ولی بعد از تقریبا دو هفته اعلام شد که باید آزمون مجدد شرکت کنید بدون هیچ استفهامی به داوطلبین که چرا و بر چه اساسی ولی از دید سازمان سنجش چون به طرف اعلام کردن که به خاطر سوابق تحصیلی شما مشمول آزمون مجدد شده اید حتما استفهام صورت گرفته و داوطلب هیچ فرصتی برای اعتراض ندارد و باید تمکین کند و لا غیر استنکاف میخورد..فک کنم آقایان هنوز مفهوم استفهام را درک نکرده اند ..
    ۴.اما در مورد آزمون مجدد تا داوطلبین بعد از گذشت چند ماه از کنکور طی یک فرصت تقریبا ۲۰ روزه از داوطلب انتظار داشتن بیاد دوباره دو الی سه درس رو امتحان بده درسته که دو یا سه درس بوده ولی هر درس خودش سه تا کتابه یعنی ۶ تا ۹ تا کتاب رو باید میخوندی و می گفتن بیایید حدودا ۲۵ درصد درصد های خودتون رو بزنید قبول هستنین دو تا خلل به این موضو وارد هست اول اینکه به بسیاری از داوطلبین درصد هایشان اعلام نمی شد خب داوطلب از کجا باید میتونست که باید چند درصد بزنه که بتونه قبول شه وقتی هم درخواست درصد ها و رتبه ها رو کردیم آقای مروتی قول دادن اعلام کنند تا قبل از برگزاری آزمون ولی متاسفانه به قولشان عمل نکردن و این باعث این میشد که داوطلب نتونه زمان بندی درستی برای پاسخ به سوالات آزمون مجدد داشته باشه که خود این باعث دوچندان شدن استرس می شد.خلل دیگر این هست که چرا برای سال قبل این حد نصاب ۲۰ درص بود و برای سوال ۴۰۱ ؛۲۵ درصد بود..سطح سوالات ازمون مجدد هم که بماند. و فک کنم همین که هنوزم سازمان سنجش از بار گذاری سوالات طفره میره خودش گویای همه چیز هست..
    ۵.در مورد سوابق تحصیلی اولا همانطور که خود مستحضر هستید در ماده ۱۱ ذکر گردیده که معدل کل نه معدل کل کتبی نهایی و معدل پیش دانشگاهی این که سازمان سنجش چرا به معدل کتبی نهایی بسنده کرده و از قانون تبعیت نکرده بماند ولی آنچه که آقایان فرمودن این هست که طول دوران تحصیل به شما کیلویی نمره داده اند ولی امتحانات نهایی چون خبری از این نمره دادن ها نیست ما این را مهمترین ملاک میگیریم در پاسخ به این مسئله یک سوال می پرسم از آقایان آیا سیستم آموزشی ناکارآمد هست که فقط همین یک ترم را معیار قرار میدهید و اگر از صحت و دقیق بودن این امتحانات مطمئن هستین چرا نمره ای رو که دانش آموز کسب کرده ابتدا به درصد تبدیل نمی کنید بعد با درصد های کسب شده داوطلب بسنجید و ببینید که آیا اختلاف فاحش وجود دارد یا خیر..هیچ کجای دنیا آزمون تشریحی رو که بارم بندی ریز به ریز دارد رو با یک امتحان تستی نمیسنجند که شما عز بزان دارید این کار رو انجام میدهید.. دانش آموزان میدانند که در امتحانات نهایی ۲۵ صدم به ۲۵ صدم نمره جمع میشه تا نمره کل به دست بیاد به هر حال یعنی کسی که یک درس رو ۱۰ هم که میگیره یعنی ۵۰ درصد کسب کرده شاید به ظاهر ۱۰ نمره پایینی باشه اما در واقعیت ۵۰ درصد هست…
    ۶.در مورد جواب آزمون مجدد ۲۱ مهر سازمان سنجش قرار بود ظرف یک هفته پاسخ رو اعلام کنه ولی یک هفته اونها بدل شد به یک ماه و یک هفته..یعنی ۲۸ آبان.یعنی تقریبا ۴۰ روز..یعنی ۴۰ روز هست که داوطلبین دوباره از درس فاصله گرفته اند و در همین لحظه توسط سازمان سنجش اعلام شد در صورتی که هر گونه اعتراض و تجدید نظر دارید میتوانید در آزمون ۴ آذر مجددا شرکت کنید.فک کنید ۴۰ روزه کتاب رو کنار گذاشتی با اون همه استرس بعد دوباره ازت انتظار داشته باشن ظرف کمتر از یک هفته دوباره شروع کنی برای آزمون خوندن واقعا چه معنی میدهد این برنامه ریزی سازمان..
    با تشکر

    12
    6
  2. حالا از متقلبین بگذریم من داوطلب کنکور۱۴۰۱بودم که با سهمیه۲۵درصد رتبه ۷۰۰رو کسب کردم و سازمان سنجش جلومو گرفت و بم گفت تو قبلا با سهمیه قبول شدی و سهمیه ات سوخته در حالی که قبولی های قبلیمو از طریق همون دانشگاه هایی که قبول شدم درآوردم و کاملا به یقین رسیدن که سهمیه ای درکار نبوده چون اصلا حق استفاده نداشتم اون زمان کنکور دانشگاه آزاد و کنکور سنجش جدا از هم بود و من تمام مستندات رو بهشون دادم و میگن باید دانشگاه ها به ما نامه بدن پس اگه سازمان سنجش نمیخواد بپذیره چرا رفته از مراکز خصوصی استعلام گرفته که حتی قوانین رو هم در دفترچه راهنمای آزمون دانشگاه بصورت خلاف ذکر کرده اند …دوسال از قبولی من میگذره اما جوابی برای گفتن ندارن امیدوارم به همین زودی خداوند حقمو برگردونه

    9
    6
  3. دانش اموزان باهوش معمولا حوصله خواندن دروس بی مایه را ندارند و طبعا نمره مناسبی نمیگیرند معمولا افراد دارای حافظه قوی موفق به قبولی میوند نه افراد باهوش

    12
    4
  4. درود به نظر من هم وقتی دیگر نتایج قطعی اعلام میشود افراد دانشجو هستند
    اما سیستم خود دانشگاهها باید طوری باشد که اگر واقعا کسی تقلب کرد منظورم به این دو بزرگوار نیست چون از پروندشون اطلاعی ندارم ووظیفه من نیست نظر بدهم
    اما دانشگاه باید سیستمش طوری باشد که اگر کسی با تقلب اومد ولیاقت دانشجو شدن نداشت خود به خود نتواند درس ها رو پاس کنه ونمره بگیره یعنی سطح آموزش باید بالا وبا کیفیت باشد ووقتی سطح آموزش با کیفیت باشه متقلب نمیتونه خودش رو هماهنگ کنه ودرسها رو می افته
    نه اینکه تضمین شده باشه هرکی میره دانشگاه حتما بتونه مدرک هم بگیره حتی اگر کسی تقلب نکرده وخوب درس خونه فقط برای کنکور ومثلا الان پزشکی قبول شده وزحمت خودش بوده بعد بره دانشگاه ودرس نخونه وتوقع داشته باشه حتما مدرک پزشکی بهش بدن

    10
    3
  5. این دو شخص محترم از دانشجویان شاکی نیستن و داوطلب کنکوران
    نه خبرگزاری های محترم
    نه سازمان سنجش محترم
    نه اشخاص مصاحبه کننده
    لطفا خلط مبحث نکنین
    ضمن اینکه دانشجویان شاکی هیچ وکیلی رو اجازه نداده و نمیدن که از طرفشون با جایی مصاحبه کنن
    این اقای محترمی هم که بعنوان کارشناس حقوقی تو خبرگزاری ها مصاحبه میکنن وکیل ما نیستن مگر چند نفر محدودی که جمع دانشجویان شاکی شناختی نسبت به آنها ندارن
    تاکید موکد اینکه هیچ دانشجویی تمایلی به مصاحیه با هیچ رسانه ای نیست و شکایت خود را فقط و فقط از کانال قانونی خود پیگیرن و به هیچ وجه راضی به تشویش اذهان عمومی نیستن

    6
    4
    1. جالبه میگی اینا صندلی میخرن بعد مظلوم نمایی میکنن، صندلی که دست سنجشه، تو جانبو که نمیفروشن اگه کسی صندلی خریده خود سنجش بهشون فروخته، که البته اونایی که خود سنجش بهشون صندلی و رتبه میفروشه که کاری نداره باهاشون
      یه تعداد بدبخت بیچاره رو گیر اورده که به بهانه اینکه سابقه تحصیلی شما ضعیفه، اونم چی طرف معدلش ۱۸ و ۱۹ شده بهش میگن ضعیفی بفرما برو بیرون اخراجی
      که بگه چی؟؟ بگه ما سازمان سنجش خیلی با متقلبا برخورد میکنیم، متقلب و متخلف و کلاهبردار و صندلی فروش و سوال فروش اصلی خود سنجشه
      صندلی دست خودشه سوالم دست خودشه

    1. اینا یکسری ادمای پولدار بی خودی هستند که با فروش صندلی و تقلب کنکور وارد دانشگاه شدند و پول های انچنانی و همچنان که شاهد هستیم هرسال از ظرفیت دانشگاه ها اضافه تر به دانشگاه وارد می شوند و این عجیب است و صدای هیچ کسی هم در نمی اید و اینها با این مظلومیت نمایی قصد دارند اون کسی که پنج سال توی روستا پشت کنکور میمونه و اخرش با بدبختی قبول میشه رو بگیرند رییس سازمان یکی از انسانهای غیور و کاردرستی بود که هر کاری میگفتند انجام میدادند قول مظلوم نمایی اینهارو نخورید اینها تنها گروه کوچکی از متقلبین هستند و گروه خیلی بزرگ انها در دانشگاه دارند تحصیل می کنند

      2
      2
  6. بدون شک اجرای کنکور و سپس تاسیس تشکیلاتی برای کنترل و برنامه ریزی تحت عنوان سازمان سنجش که بتدریج یکی از سازمان‌هایی شده که با بروکراسی و نا مشخص بودن برنامه ها و پیچیده کردن روند ثبت نام که در دنیا بی نظیر است نه تنها هیچ نتیجه مثبتی نداشته بلکه حتی تمایل و رغبت مردم را کاهش داده و به نحوی عمل می‌کند که افراد ناچاراددر رشته هایی که ناچارند درس بخوانند و به تبع در پایان تحصیلات منتظر شغل باشند چون از اول علاقه و انگیزه مطرح نبوده این جو سنگین حتی در ورود به دانشگاه و سپس پر هزینه بودن و مشکلات فراوان هیچ گاه دانشجویی تربیت نمی‌کند که قصد یا روحیه خدمت پیدا کند اینها نه بخاطر کمبود هاست نه بیشتر بخاطر سخت گیری و کنترل هاست چه بسا دانشجویی که با علاقه و بدون سخت گیری وارد یک دانشگاه فقیر و بی تکلف شود احساس بهتری داشته باشد و در صدد رفع مشکلات برآید تا دانشجویی که مدام در سیستم فشار و کنترلی که در دست دیگران است بناچار در رشته ای که علاقه ندارد درس میخواند و این فشارها او را از طرف خانواده که بار مالی او را بدوش می‌کشند هم ادامه دارد بجای وضع قوانین به روحیه و خروجی دانشگاهها توجه کنید آیا به ثمره این اقدامات چشم بسته اید و رفتار اجتماعی و اخلاقی و طرز فکر و برخورد دانشجویان فارغ‌التحصیل را نمیبینید و آیا وقت آن نرسیده این سازمان مضر را با حذف کنکور و ساده کردن شرایط برای کم کردن فشار بر روحیه لطیف جوانان بر دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا