خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی شورای اسلامی کار مخابرات منطقه زنجان به رئیسی: مشکلات بیشتر شده است

شورای اسلامی کار مخابرات منطقه زنجان در آستانه‌ی سفر ابراهیم رئیسی – رئیس دولت -، نامه‌ای به او تاکید کرده مشکلاتی که سفر دو سال پیش به او نوشته بودند همچنان باقی مانده و حتی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این نامه در پی می‌آید:

بسمه تعالی
جناب آقای  رئیسی ریاست محترم  جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با عرض احترام و خوش آمد گویی به حضور مجددتان به پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل.

جناب آقای رئیس جمهور!  در سفر قبلی جنابعالی که حدود دو سال از آن می‌گذرد، این تشکل صنفی طی نامه‌ای سرگشاده که به نماینده شما در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات ارائه شد و ایشان ضمن صحه بر مطالب آن تاکید کردند که موارد فوق بی پاسخ نخواهد ماند ولی متأسفانه پس از گذشت دو سال از آن نه تنها مشکلات عنوان شده در آن زمان مرتفع یا کاهش نیافته بلکه بر ابعاد آن نیز افزوده شده است. لذا بر آن شدیم آن مطالب و عنواین را مجدداً حضورتان ارائه نماییم.

آقای رئیس جمهور محترم! بی شک صنعت مخابرات یکی مهمترین ارکان ارتباطات کشور و شاخص توسعه پایدار می­ باشد و در راستای آن شرکت مخابرات ایران به عنوان اولین و بزرگترین دستگاه متولی تأمین ارتباطات با تکیه بر سخت کوشی نیروی انسانی متعهد و متخصص خود و با وجود شرایط سخت تحریم و مشکلات به وجود آمده در برهه­ های مختلف پس از انقلاب اسلامی نه تنها در جهت تامین و توسعه ارتباطات از تلاش خود فروگذار ننموده، بلکه کارکنان آن پا به پای سایر اقشار مختلف مردم به طور مستقیم در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی نقش آفرینی نموده­ اند. متأسفانه با واگذاری این شرکت عظیم در آبان 1388 از بدو خصوصی (خصولتی) شدن، با مشکلات عدیده­ ای مواجه شده که به طور اجمال عمده دلایل آن به شرح ذیل حضورتان ارائه می­ گردد:

1- ساختار نامناسب رگولاتوری ارتباطات در ایران به نحوی که بحث مهم تعارض منافع و مشارکت عادلانه تمامی فعالان حوزه ارتباطات در آن رعایت نشده است.

2- نبود ساز و کار مناسب منطبق با شرایط اقتصادی در تعیین تعرفه­ های مختلف خدمات ارتباطی، به خصوص درحوزه ارتباطات ثابت، که علی رغم گذشت حدود دو دهه تغییر مناسب و مؤثر و به هنگامی نکرده است.

3- طبق قوانین بالادستی هرگونه تحمیل هزینه از جانب نهادهای حاکمیتی به شرکت­های خصوصی مستلزم جبران هزینه می­ باشد،که در مورد شرکت مخابرات ایران مکرراً هزینه تحمیل ولی جبرانی صورت نگرفته است.

4- تفکیک شرکت ارتباطات سیار از مخابرات ایران، که این امر علاوه بر ایجاد هزینه های زائد و کاهش بهره وری، باعث ناعدالتی بین پرسنل و پیمانکاران دو شرکت شده و سایرمشکلاتی که به تبع این امر به وقوع پیوسته است.

5- ایجاد شرکت­‌های اقماری زائد و قارچ گونه که با ایجاد حیات خلوت منجربه افزایش هزینه­‌های اجرای پروژه­ ها شده و گردش مدیران خاص! درهیئت مدیره این شرکت­ها و باز هم مسئله تعارض منافع!

6- عدم توسعه به خصوص درحوزه ارتباطات ثابت و همچنین مشکلات فراوان در امر نگهداری تجهیزات فرسوده موجود.

7- انباشت حجم انبوهی ازمطالبات کارکنان،بازنشستگان، پیمانکاران، صندوق­های قرض­الحسنه کارکنان، سازمان­های بیمه­ گر(پایه وتکمیلی) و …

8- ایجاد طبقات مختلف شاغلین (بعضاً با ماهیت شغلی و کاری کاملاً یکسان) و شکاف درآمدی بین آن­ها اعم از رسمی، قراردادی، شرکتی، پیمانکاری،کارگزار روستایی و اخیراً فرزندان ایثارگر هم به آن افزوده می گردد!

9- پرداخت سود کاغذی سالیانه به سهامداران، بدون لحاظ هزینه­ های سرمایه­ گذاری اعم از فنی، منابع انسانی، و پرداخت دیون شرکت.

10- سوء مدیریت و انتصابات محفلی، باندی و خارج از چارچوب­ های شایسته­ سالاری در رأس و بدنه شرکت و مناطق استانی که استان زنجان یکی از مصادیق بارز آن می­ باشد.

درخاتمه امیدواریم ضمن توجه به این مشکلات و سایر مشکلاتی که دراین سطور نگنجید، جهت رفع مسائل مطروحه و شکوفایی مجدد این شرکت و به تبع آن رشد شاخص­ های کمی و کیفی ارتباطات کشور، تصمیمات و سیاست­گذاری و اقدامات عاجل ، مؤثر و مناسب از طرف دولت محترم اتخاذ گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا