خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا بیت کوین به صدهزار دلار می‌رسد؟

پادشاه بی‌رقیب بازار ارز‌های دیجیتال، یعنی بیت کوین، که پس از بولران خود در سال ۲۰۲۱ دو سالی را به استراحت گذرانده بود، در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۳ بار دیگر به میدان برگشته است. بیت کوین در همین چند ماه اخیر بیش از ۶۰٪ رشد داشت و باعث شد تا دوباره رویای بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری در ذهن تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران شکل بگیرد. هاوینگ پیش رو، اخبار مربوط به ETF و افزایش تقاضا همه عواملی هستند که این رویا را بیش از گذشته به واقعیت نزدیک کرده‌اند. اما آیا واقعا بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت بیت کوین            

بیت کوین پذیرفته شده‌ترین ارز دیجیتال جهان است و جای تعجبی ندارد که با این حجم از تقاضا قیمت آن بدون توقف افزایش یابد. BTC عرضه محدودی دارد و با کاهش عرضه آن در سال‌های آینده بدون شک ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد. این در حالی است که ما می‌دانیم کاربرد‌های بیت کوین و سرمایه‌گذاران آن هر روز بیشتر می‌شود و هر چه به جلو می‌رویم تقاضا برای این ارز دیجیتال نیز افزایش می‌یابد. اما بسیاری معتقدند به دو دلیل، در سال ۲۰۲۴ ایده صد هزار دلاری شدن بیت کوین از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک‌تر است. این دو دلیل چه هستند؟

هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین به معنی نصف شدن پاداش استخراج این ارز دیجیتال است و هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد. تاریخ نشان داده، در طی هاوینگ‌های قبلی و با کاهش عرضه این ارز، قیمت آن نیز در بازار افزایشی چند صد درصدی داشته است. اگر به یاد داشته باشید، در آخرین هاوینگ بیت کوین که در می ‌۲۰۲۰ اتفاق افتاد قیمت BTC تا ۶۹ هزار دلار رشد کرد و روز‌های عجیبی را برای بازار رقم زد.

اکنون در آپریل ۲۰۲۴ ما چهارمین هاوینگ بیت کوین را خواهیم داشت. به عقیده تحلیل‌گران، بیت کوین الگوی سه هاوینگ قبلی را تکرار خواهد کرد و این هاوینگ می‌تواند انگیزه محکمی برای صد هزار دلاری شدن بیت کوین باشد. با این حال، هر گونه افزایش قیمت در بیت کوین به نحوه شکل‌گیری تقاضا برای این ارز در طول دوره هاوینگ بستگی دارد. بنابراین تنها راهی که می‌توانیم مطمئن شویم آینده بیت کوین BTC  چگونه خواهد بود این است که تحلیل‌ها را دنبال کنیم و منتظر بمانیم.

خبر‌های مربوط به etf بیت کوین (قوانین وضع شده در کشور‌های مختلف)

یکی از مهم‌ترین موضوعات بازار ارز‌های دیجیتال که می‌تواند تأثیر قدرتمندی بر قیمت رمزارز‌ها و احساسات بازار داشته باشد، اخبار مربوط به ETF است. Exchange traded found صندوق‌هایی هستند که در بازار‌های سنتی سهام فعالند و قیمت بیت کوین را نیز دنبال می‌کنند. در حال حاضر چشم همه سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران به صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) تأیید شده در ایالات متحده است که پیش‌بینی می‌شود در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۴ به واقعیت تبدیل شود.

در واقع، با تأیید شدن etf بیت کوین، این ارز به صورت قانونی در کشور آمریکا پذیرفته می‌شود. علاوه بر این، معاملات این بازار در آمریکا از سر گرفته شده و نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت در ارز‌های دیجیتال نیز رفع می‌شود. بدین ترتیب تقاضا برای بیت کوین افزایش یافته و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

تحلیلگران و افراد مشهور در مورد بیت کوین چه می‌گویند؟

بیت کوین صد هزار دلاری آنقدر جذاب است که هر تحلیل‌گر و سرمایه‌گذاری درباره آن فکر می‌کند. با رونق گرفتن ارز‌های دیجیتال افراد مشهور، سلبریتی‌ها و مدیران و سرمایه‌گذاران شرکت‌های بزرگ بیت کوین خریده‌اند و با تحلیل تکنیکال بیت کوین می‌گویند بیت کوین به راحتی صد هزار دلاری خواهد شد. حال بیاید تا نظر چند تن از تحلیلگران و افراد مشهور را در مورد بیت کوین بخوانیم تا ببینیم آیا به نظر این افراد آیا بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

مایکل سیلر مدیرعامل MicroStrategy

یکی از برجسته‌ترین افرادی که روی صد هزار دلاری شدن بیت کوین تأکید زیادی دارد، مایکل سیلر (MicroStrategy) است. شرکت او به لطف استراتژی انباشت بیت کوین که در آگوست ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین در جهان است. از ۳۰ نوامبر، MicroStrategy ۱۷۴,۵۳۰ بیت کوین داشت که با قیمت متوسط ۳۰,۲۵۲ دلار خریداری شده بود. البته این فرد به طور قطعی درباره بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری در سال ۲۰۲۴ صحبت نکرده است اما به تازگی گفته است که بیت کوین پتانسیل رشد ده برابری دارد و ما روزی به خرید بیت کوین پنج رقمی افتخار خواهیم کرد.

شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران وال استریت

خواندن نظرات افراد مشهور درباره بیت کوین شاید جالب باشد اما بدون شک اعتباری که تحلیل‌های سرمایه‌گذاران وال استریت دارد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. بانک استاندارد چارترد که نقش اساسی در صنعت مالی جهان دارند در ماه آپریل چشم‌انداز ۱۰۰۰۰۰ دلاری برای بیت کوین تعیین کرد. همچنین Cathie Wood of Ark Invest یک شرکت سرمایه‌گذاری حاضر در وال استریت بوده که هدف قیمتی ۱ میلیون دلاری برای سال ۲۰۳۰ بیت کوین معین کرده است. بدون شک برای رسیدن به این هدف عالی، ارزش بیت کوین در سال آینده باید افزایش یابد.

آدام بک مدیر عامل شرکت Blockstream

آدام بک (Adam Back) مدیر عامل شرکت بلاک استریم، یک شرکت پیشرو در حوزه بلاکچین و بیت کوین، پیش‌بینی می‌کند بیت کوین حتی قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ صد هزار دلار را لمس خواهد کرد. او حتی آنقدر روی پیش‌بینی خود اطمینان دارد که یک میلیون ساتوشی روی آن شرط بسته است. “شرط می‌بندم قیمت بیت کوین از حالا تا هاوینگ (۳۱ مارچ ۲۰۲۴) به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد”.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)

رابرت کیوساکی سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب مشهور «پدر پولدار، پدر فقیر» یکی از تحلیلگران و علاقمندان به بیت کوین است که پیش‌بینی‌های بسیاری را در این حوزه دارد. او در آخرین پیش‌بینی خود درباره بیت کوین معتقد بود در سال ۲۰۲۴ btc به ۱۲۰۰۰۰ هزار دلار خواهد رسید. او ضعیف شدن اقتصاد جهان و سقوط ارزش دلار آمریکا را دلیل اصلی این رشد قیمتی می‌داند. او همچنین معتقد است هاوینگ چهارم بیت کوین همانند سه هاوینگ قبلی تأثیرات مثبتی بر قیمت این ارز خواهد گذاشت.

آیا بیت کوین قبل از هاوینگ به 100 هزار دلار می‌رسد؟   

درمورد این که آیا قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ به ۱۰۰۰۰۰ هزار دلار می‌رسد یا خیر پیش‌بینی‌های ضد و نقیضی وجود دارد. برخی مانند آدام بک و بانک استاندارد چارترد معتقدند رویداد‌هایی مانند etf و افزایش تقاضا برای بیت کوین به اندازه کافی قدرتمند هستند که این ارز را به صد هزار دلار برسانند. اما برخی دیگر مانند مایرز (Mayers) و تیم معاملاتی Stockmoney Lizards معتقدند تنها پس از هاوینگ بیت کوین انرژی لازم برای شکستن سقف‌ها و رسیدن به این عدد محقق خواهد شد.

در مجموع، می‌توان اینگونه گفت که کفه ترازو بیشتر به سمت افرادی است که معتقدند بیت کوین تا قبل از هاوینگ چهارم به صد هزار دلار نمی‌رسد. بنابراین، به‌نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ها برای سال آینده بیت کوین درست باشد، سرمایه‌گذاران باید تا پیش از رسیدن این ارز به رقم‌های نجومی سهم خود را از آن خریداری کنند. برای خرید بیت کوین از صرافی های ایرانی می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران مراجعه کنید و به صورت لحظه‌ای قیمت بیت کوین و اخبار آن را دنبال کنید. در صورتیکه مایل به معامله بیت کوین در صرافی های خارجی هستید می توانید از صرافی هایی مانند binance.com یا bingx.com استفاده کنید و تنها از ایرانیکارت فرایند خرید تتر خود را انجام دهید.

سخن پایانی

شکی نیست که بیت کوین به عنوان پادشاه ارز‌های دیجیتال پتانسیل رسیدن به صد هزار دلار را دارد. اما این که این موضوع پس از هاوینگ اتفاق بیوفتد یا اخبار ETF باعث آن شود موضوعی است که باید زمان مشخص کند. البته نباید فراموش کنیم که بازار ارز‌های دیجیتال پیش‌بینی‌ناپذیر است و می‌تواند با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای همه تحلیلگران را غافلگیر کند. حال شما بگویید آیا بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا