خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جاده میناب جاسک؛ جولانگاه مرگ در هرمزگان»

پایگاه خبری قشم نوشت: «تصادفات در جاده‌های شرق هرمزگان بصورت روزانه تکرار می‌شود و جاده میناب جاسک به جولانگاه مرگ تبدیل شده است.

در چند روز گذشته طی دو تصادف جداگانه در همین جاده میناب به جاسک ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ مسئولین بدانند که جان باختن پنج نفر انسان، پنج هزار نفر در پنج روستای مختلف را داغدار کرده‌است و چندین نفر یتیم و بی‌سرپرست شده‌اند.
مطمئنا در جاده‌ای که دوطرفه باشد و هیچ یک از استانداردها در آن رعایت نشده باشد؛ هر روز شاهد چنین حوادث ناگواری می‌شویم.
دیگر تصادفات برای اهالی منطقه عادی شده و هر روز شاهد جان‌باختن شهروندان بیشتری هستند و همیشه دلیل آن را سرعت غیرمجاز، سبقت و غیره اعلام می‌کنند.

یک‌بار برای همیشه دنبال مقصر اصلی باشید، صادقانه اعلام کنید عوامل دخیل در وقوع سوانح جاده‌‌های شرق هرمزگان؛ دوطرفه‌بودن و نقص‌های جاده‌ای، شرایط و کیفیت نامناسب جاده‌ها و نداشتن استانداردهای لازم نظیر دید کافی، روشنایی، علائم راهنمایی و همچنین وجود شتران سرگردان سبب اصلی تصادفات است و این‌ها را اصلاح کنید.

اگر جاده دو بانده شود و روشنایی، گاردریل‌های استاندارد یا توقفگاه ایمن وجود داشته باشد و برای پیشگیری از تصادفات شبانه با شتران شبرنگ به گردن و پاهایشان نصب کنید، نود درصد تصادفات کاهش پیدا می‌کند ولی متأسفانه در جاده‌ میناب جاسک توجه جدی به جان و مال مردم نمی‌شود.

اگر همه این عوامل رعایت شود می‌تواند در کنترل شدت حادثه و کاهش تعداد آن‌ها نقش‌آفرینی کند و تصادفات کاهش می‌یابند.
متاسفانه سال‌هاست که اتوبان شدن این جاده که یکی از شاهراه‌های اصلی و ساحلی کشور می‌باشد و دو شهر مهم و تجاری بندرعباس و چابهار را به‌هم متصل می‌کند برای مردم منطقه به آرزوی محال تبدیل شده است و مسئولان مربوطه نیز هر بار به هر بهانه‌ای از مسئولیت شانه خالی کرده و به یک پیام تسلیت برای بازماندگان حوادث بسنده میکنند.

باید بدانید که کاهش تلفات جاده‌ای نیازمند یک عزم جدی و ورود دستگاه‌های مختلف و پایان‌دادن به تمام کم‌کاری‌هاست. نماینده محترم مردم در مجلس و اداره کل راه و شهرسازی استان تأکید بر اجرای طرح‌های راه‌سازی دارند ولی با سرعتی بسیار کند و بعد از سال‌ها هنوز هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است که این نشان می‌دهد اعتبارات برای ایجاد اتوبان و تعریض راه‌ها بسیار اندک می‌باشد یا عزمی برای برطرف کردن این مشکل حیاتی وجود ندارد.

از مسئولان مربوطه تقاضا داریم برای جان و مال مردم ارزش قائل شده و عزم جدی به اصلاح جاده‌ میناب-سیریک-جاسک-چابهار داشته باشند و همچنین از ریاست محترم دادگستری و دادستان مردمی استان خواهانیم همچون موارد مهم گذشته به این مسئله بزرگ نیز ورود کنند تا دیگر شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا