خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«درآمدهای عمومی استان قم هشت درصد افزایش یافت»

«مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: درآمدهای عمومی این استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد هشت درصدی همراه بوده‌است.»

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا نوشت: «مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم بیان داشت: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه مبلغ ۳۴ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال درآمدهای عمومی در استان قم وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، از رشد هشت درصدی برخوردار است.

مهدی فراهانی اعلام کرد: همچنین با وصول مبلغ یاد شده، عملکرد درآمدهای عمومی استان شامل درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیر مستقیم و سایر درآمدها، طی مدت مورد نظر نسبت به ۹ دوازدهم قانون بودجه سال ۱۴۰۲معادل ۱۰۵ درصد تحقق یافت.

او با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای رشد درآمدهای عمومی استان افزود: بخش قابل توجهی از افزایش رشد درآمد استان، حاصل رصد فراریان مالیاتی و کشف منابع مالیاتی جدید در استان است.

گفتنی است در موضوع توسعه اقتصادی استان قم علاوه بر افزایش درآمدهای عمومی استان،‌ سرمایه گذاری در قم نیز با ارائه بسته‌های تشویقی درنظر گرفته شده‌ مورد توجه فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای همسایه و مسلمان قرار گرفته‌است.

در همین رابطه با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز به صورت مستقل در حال راه‌اندازی است تا سرمایه‌گذاران با سهولت بیشتری بتوانند فرآیندهای اداری را انجام و از راهنمایی‌های لازم برای شناخت هرچه‌بهتر حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان برخوردار شوند.

شهرک‌های صنعتی قم از امکانات زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا