خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرکز حقوق بشر بحرین: آزار و اذیت دینی در سال 2023 به اوج خود رسید

مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه در سال ۲۰۲۳ آمار آزار و اذیت دینی در این کشور به اوج خود رسیده است، از ثبت بیش از ۷۰۰ مورد تخلف و نقض حقوق شهروندان و برگزاری ۵۰۰ راهپیمایی و تجمع اعتراضی خبر داد.

سایت ایکنا نوشت: «مرکز حقوق بشر بحرین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۰۰ مورد تخلف از سوی مقامات را علیه شهروندان ثبت کرد که در قالب احضار، دستگیری، آزار و اذیت دینی بوده است و در سال گذشته به اوج خود رسید.

این نهاد حقوق بشری همچنین تأکید کرد که در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰۰ مورد راهپیمایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های رژیم بحرین انجام شده است.

این مرکز در گزارشی بیش از ۲۰۰ مورد دستگیری را به دلیل ابراز عقیده ثبت کرد و خاطرنشان کرد: برخی از بازداشت‌شدگان به دلیل شرکت در راهپیمایی‌های مردمی یا اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی مورد بازجویی قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها بعداً دستگیر شدند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بیش از ۵۰۰ مورد راهپیمایی و تجمع اعتراضی با هدف آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی انجام شده است که با سرکوب نیروهای امنیتی رژیم مواجه شده است.

در این گزارش همچنین تصریح شده است: بیش از ۱۲۰ راهپیمایی اعتراضی در اعلام مخالفت با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تأیید قاطعانه رد عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی در بحرین برگزار شده است و مقامات بیش از ۱۰۰ شهروند را به دلیل همبستگی با فلسطین احضار و از آن‌ها بازجویی کردند.

در این گزارش هشدار داده شده است که آزار و اذیت دینی در بحرین در سال ۲۰۲۳ به اوج خود رسیده و در همین رابطه شیخ محمد صنقور، خطیب مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز در ۲۲ مه ۲۰۲۳ دستگیر شد. وی در یک سخنرانی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تغییر برنامه‌های آموزشی را محکوم کرده و خواستار مشخص شدن سرنوشت زندانیان سیاسی شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا