خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۰ دی سال ۷۹ | ناراحتی حسن خمینی از خاطرات آیت‌الله منتظری درباره‌ی امام

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۳۰ دی سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 30 دي  1379   |   24  شوال 1421                         19 ژانويه 2001

براي نمازجمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌اي در مورد امام صادق (ع) و خطبه‌اي در خصوص مناسبت‌هاي هفته خواندم.[1] نخست‌وزير مغرب و هيأت همراه، در نماز شركت كرده بودند و بعد از نماز، دور من را گرفتند و احوال‌پرسي‌ كوتاهي شد؛ خيرمقدم گفتم. بعد از ظهر، تماس تلفني با فاطي برقرار شد. در بيمارستان است و زانويش را براي اصلاح بعضي از غضروف‌هاي آسيب‌ديده در تصادف [رانندگی پارسال]، عمل كرده و گفته‌اند، دو سه روز بايد بماند.

تا شب به مطالعه گذشت. شب، حسن‌آقا خميني‌ آمد. ناراحت از مطالب خاطرات آیت‌الله منتظري در مورد امام و احمدآقا و …، براي راهكارهاي ممكن، جهت جبران اين خسارت، مشورت كرد. اتحاديه اروپا، با توجه به عوارض ناگوار استفاده از مُهمات حاوي اورانيوم غني‌نشده يا ضعيف‌شده، منجمله سرطان، خواسته است كه استفاده از اين نوع مهمات، در ناتو و جاهاي ديگر ممنوع شود. رسانه‌هاي خارجي، توجه زيادي به نامه سرگشاده [دفتر] تحكيم وحدت به رهبري نشان مي‌دهند.


[1] – در بخشی از خطبه اول آمده است: «مكتب و مدرسه امام صادق (ع) در آن‌زمان، يكى از منابع مهم تمدن اسلامى بود. اوج تمدن اسلامى بعد از امام جعفر صادق (ع) است و اين تمدن بزرگ، تا حدود زيادى بدهكار امام صادق (ع) است. امام جعفر صادق (ع) در سال 82 يا 83 هجری در زمان حكومت مروانيان متولد شدند و دوازده سال از عمرشان را با جد بزرگوارشان حضرت سجاد(ع) بودند، 17 يا 18 سال از عمرشان در زمان امامت پدرشان حضرت باقر (ع) بود؛ يعنى حدود سی سال، دو نفر از بزرگترين و عالي‌ترين مقامات الهى، به صورت طبيعى و عادى، معلم و مربى ايشان بودند.

البته عقايد ما اين است كه علوم ائمه ما لَدُنّى بوده و پرورش‌شان با توجه ويژه خداوند همراه بودند. پنج سال از آخر دوره بنى‌مروان كه حكومت‌شان رو به زوال، درگير نزاع و جنگ و مواجه با انقلاب بود و پنج سال اول حكومت بنى‌عباس، امام صادق (ع) فرصتى پيدا كردند كه بنيان مكتب خودشان را تقويت كنند. رفتارشان آن‌قدر تُند و انقلابى نبود. ضد حكومت بود، اما نه به‌صورت انقلابى و براندازى كه حكومت‌ها بهانه‌اى داشته باشند و سركوب كنند. فقط به محاصره و تحت فشار قراردادن، تبعيد، زندان، تهديد و اين‌طور چيزها اكتفا مى‌شد. امام صادق(ع) در اين مقطع يعنى در اين دوره امامت‌شان،كارى كردند كه نمونه آن ‌را در سراسر تاريخ اسلام نمى‌بينيم.» رجوع کنید ←كتاب «هاشمي‌ رفسنجاني، خطبه‌های جمعه 1379»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1401.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تاریخ، هاشمی را محاکمه خواهد کرد، خدا به دادش برسد!!!!!!!
    هدف و خروجی این خبر چه بود؟!
    به قول شیرازی ها، اگر بیکاری حوصلتونو سر برده، جوغن(هاون) بدیم آب بکوبید.

  2. اون موقع فکر می کردیم منتظری خلاف کرده ! اما تا یخ ثابت کرد حق با ایشون بود و….. حتی اگر نگاه مذهبی نداشته باشیم نظر و عمل منتظری عقلانی و انسانی بود

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا