خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای نگهبان دستور رهبری را وتو کرد؟

بنا بر اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا نتوانسته‌اند صلاحیت حسن روحانی را تایید کنند. این در حالی است که رهبری از ابتدای سال تاکنون چندین بار بر لزوم رقابتی شدن انتخابات تاکید داشته‌اند.

به‌گزارش انصاف نیوز، دقایقی پیش وبسایت حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین ایران و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری که از سال ۷۷ عضو این مجلس است اعلام کرد که شورای نگهبان صلاحیت حسن روحانی را تایید نکرد.

پیش از این، برنا (خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش و جوانان) از رد صلاحیت روحانی خبر داده بود که با تکذیب سخنگوی شورای نگهبان همراه شد.

این تصمیم فقهای شورای نگهبان در حالی اتخاذ شده است که آیت الله خامنه‌ای در ماه‌های اخیر چندین بار بر رقابتی بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تاکید کرده‌اند.

رهبری نظام، یک ماه قبل در دیدار جمعی از مردم کرمان و خوزستان با اشاره به تاکیداتی که بر رقابتی شدن انتخابات دارند درباره‌ی مفهوم انتخابات رقابتی اظهار داشتند: باید میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند.

به نظرم می‌آید که مخاطب این باید در درجه‌ی نخست شورای نگهبان بوده‌است تا با تایید صلاحیت افراد از جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون امکان حضور آنها در انتخابات را فراهم کنند.

اما آنچه در عمل رخ داده‌است ناتوانی شورای نگهبان در تشخیص صلاحیت حسن روحانی به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص جریان میانه‌رو بوده‌است.

در سال ۱۴۰۰ هم دستور رهبری برای جبران ظلم در بررسی صلاحیت برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در عمل مورد توجه شورای نگهبان قرار نگرفت که در نتیجه‌ی آن رقیب اصلی ابراهیم رئیسی، آرای باطله شد و کمتر از پنجاه درصد در آن انتخابات شرکت کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایران یک کشور اسلامیه قوانین امنیتی کشور هم از ابتدا تعیین شده قرار نیست با جوسازی و شلوغ کاری احزاب شیطانی و صهیونیستی پایه و اساس کلی تغییر کنه یکی از اصلاحات چی های جاهل سبک مغز میگفت اوائل انقلاب اوضاع خوب بود تمام احزاب و فرقه ها و تشکل‌ها (حتی کومله و پژاک و منافقین و بهائی ها و صهیونیستها و براندازان و طاغوتی ها )حق داشتن کاندید بشن … … … … … … شعورش نمی‌رسید خب … اونیکه با کلیت و اصل نظام مشکل داره و دشمن محسوب میشه چرا باید بهش مقام بدن؟ مث اینکه بایدن بیاد رئیس جمهور بشه. دیگه لزومی نداره امثال روحانی خیانت کنه زحمت بکشه کشور مستعمره بشه. خود بایدن سند چاه‌های نفت رو میزنه به نام خودش و داداش نتانیاهو جونش جلو وطن فروشها هم یک استخون … میندازن بلیسن

    5
    30
    1. ممد برو دوغت رو بنوش همون بایدن اگر اومد وثبت نام کرد و مردم انتخابش کردن باید ریس جمهور بشه مگه امام خمینی نگفتن میزان رای ملت است پس اگه راست میگن تاییدش کنن انتخاب شدن یا نشدنش دست مردمه مردم خوب میفهمن کی حقه کی باطل بله ممد جان اینگونه است

      18
      7
  2. کم شدن ۱۴۰۰ هیج ربتی به لاریخانها نداشد فقت بخاتر احمید نژاد بود حلا روحانی را کشش ندین بدو نبودش فرقی ندارد

    2
    9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا