خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۷ بهمن سال ۷۹ | مازوت‌سوزی برای افزایش گاز خانگی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۷ بهمن سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 7  بهمن  1379    |   1 ذيعقده 1421                        26 ژانويه 2001

امروز هم در تهران و اكثر شهرهاي كشور، برف داشتيم. به‌ خاطر سرما و برف، در بسياري از شهرها، منجمله تهران، مصرف گاز طبيعي بالا رفته و خيلي از جاها، باعث اُفت فشارگاز و خاموشي وسایل گرم‌كننده مردم شده و اعتراضات زيادي بلند است؛ گويا وزارت نفت، غفلت كرده كه با قطع گاز مصرفي نيروگاه‌ها و استفاده از گازوئيل و مازوت در آنها، سهم مصارف خانگي را زياد كنند.

بيشتر وقت به مطالعه‌گذشت؛ منجمله پيش‌نويس‌کتاب «دائره‌المعارف ‌قرآن‌کریم»[1] و كتاب «امام‌ علي(ع) در بیان هاشمي‌ رفسنجاني»[2] كه حاوي بسياري از اظهارات من در نمازهاي جمعه و سخنراني‌هاي ديگر است و نيز جزوه «طرح استراتژي امنيت ملي» و گزارش «برنامه آمريكا در خصوص جنگ ستارگان و پيمان‌هاي سالت يك و دو».

شب، آقايان [علی] يونسي و [احمد] شفيعي، وزير و قائم‌مقام وزارت اطلاعات آمدند. از محتواي احتمالي حكم دادگاه قتل‌هاي زنجيره‌اي، اظهار نگراني‌ كردند و من تلفني با آيت‌الله خامنه‌اي صحبت‌كردم و نگراني آنها را منتقل نمودم. گزارشي دادند، از ضربه‌هايي كه به چند تيم منافقين [= سازمان مجاهدین خلق] زده‌اند.

فاطي، [رئیس بنیاد بیماری‌های خاص] آمد. گزارش سفر به اتريش، براي شركت در مراسم اعطای جوایز به مؤسسات خيريه را داد و نيز عمل غضروف زانويش در سوئيس، توسط دكتر رضوي؛ حالش بهتر است. در نمازهاي جمعه امروز، انتقادهاي شديدي از ضعف‌هاي اقتصادي و فرهنگي دولت شده است. در نمازجمعه بندرعباس؛ بيانيه‌هايي پخش شده، مبني بر مخالفت با تبعيد [اکبر] گنجي به بشاگرد و گفته‌اند؛ مردم بشاگرد اجازه نمي‌دهند، منطقه شريف و ولايتمدار بشاگرد، با وجود چنين عنصري، بدنام شود و خواسته‌اند كه حكم تبعيد به بشاگرد را عوض کنند.

زلزله شديدي با قدرت 9/6 ريشتر، غرب هند را لرزانده و تلفات زيادي داشته است. بمباران متناوب عراق، توسط آمريكا  و انگليس، به بهانه تحرك‌ ضدهوايي‌ها، ديروز و امروز انجام شده است.


[1] – کتاب دائره‌المعارف قرآن‌کریم، توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تهیه و تدوین شد. هدف اصلی این دائره‌المعارف، ارایه وآسان‌یاب‌کردن اطلاعات ناب و اصیل در قلمرو معارف، اعلام و علوم قرآنی است؛ به‌گونه‌ای‌که اهل تحقیق را به مثابه منبعی مادر و ماندگار، از منابع فرعی بی‌نیاز کند. این کتاب در 10 جلد، در سال 1382 توسط انتشارات بوستان کتاب قم، انتشار یافته است.

[2] – در این‌ کتاب، آقای حبیب‌الله حمیدی، نوشته‌ها و گفته‌های آیت‌الله هاشمی را دربارة امیرالمومنین علی (ع)، ذیل هشت فصل موضوعی گردآوری و تنظیم کرده است: فصل اول، علی (ع)، اقتصاد و عدالت اجتماعی، فصل دوم، علی (ع)، سیاست و حکومت،  فصل سوم، علی (ع) و اجتماع، فصل چهارم، علی (ع)، آزادی و اصول‌گرایی، فصل پنجم علی (ع) و دشمنان، فصل ششم، علی (ع) و وحدت مسلمین، فصل هفتم شخصیت، فضایل، مکارم و فصل هشتم، مقاطع مختلف زندگانی علی (ع) و علم، دانش و آثار علی (ع). کتاب «امام علی (ع) در بیان هاشمی رفسنجانی»، در سال 1380 در 182 صفحه، توسط انتشارات فرهنگ‌آوران منتشر شد.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا