خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها درباره نرخ تورم در خراسان شمالی

روزنامه خراسان شمالی نوشت: «تازه ترین جزئیات و آخرین خبرها درباره نرخ تورم در خراسان شمالی اعلام شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۱.۷ درصد کاهش یافت. مرتضی بهزادفر اظهارکرد: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان ۴۵.۸ درصد و در کشور ۴۳.۶ درصد گزارش شده است.

او با بیان این که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور در دی ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۰.۸ درصد کاهش یافته است افزود: خراسان شمالی در شاخص قیمت مصرف کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان در دی ماه امسال در رتبه ۱۵ استان های کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ تورم سالانه به معنای درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است. او گفت: در دی ماه امسال کمترین نرخ تورم مربوط به استان تهران با ۳۸.۶ درصد و خوزستان با ۴۰.۴ درصد بوده و بیشترین آن مربوط به استان یزد با ۵۴.۷ درصد است. بهزادفر افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه در دی ماه امسال برای خانوارهای استان ۳۶.۷ درصد و برای خانوارهای کشور ۳۸.۵ درصد گزارش شده است.

او خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه، بیانگر درصد تغییر عدد شاخص قیمت ها نسبت به ماه مشابه سال قبل است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: نرخ تورم ماهانه در دی ماه امسال برای خانوارهای استان ۲.۱ درصد و برای خانوارهای کشور ۲.۶ درصد ثبت شده است. او گفت: منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ها نسبت به ماه قبل است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا