خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پس و پیش افکار عمومی در انتخابات

علی اصغر شفیعیان، مدیر انصاف نیوز: همه از افکار عمومی خبر داریم. بدنه‌ی رای ما، اعتبار شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی در سال‌های اخیر ریزش بسیاری داشته است. راحت‌ترین کار در حال حاضر، پس‌روی است؛ یعنی ببینیم اکثریت به کدام سمت می‌روند و چه می‌گویند ولو اشتباه.

علی اصغر شفیعیان

یک نقدی که به میرحسین موسوی در سال ۸۸ وارد بود همین بود که گفت در پی مردم حرکت می‌کنیم. بخشی از اصلاح‌طلبان که خود را پیشرو می‌خوانند هم معمولا چنین موضعی دارند. چند روز پیش دیدم که خانم منصوری درباره‌ی سند راهبردی انتخاباتی که در جبهه اصلاحات تصویب شده، نوشت که خلاصه‌ی این راهبرد، در کنار مردم بودن است! این پس‌روی است نه پیش‌روی.

جریان سیاسی باید پیش‌رو باشد به این معنا که راهی را که برای خروج از وضع موجود و بهبود شرایط درست می‌داند به مردم عرضه کند. بدیهی است که شاید راهش همه پسند نباشد. رقابت جریان‌های سیاسی در تلاش برای جا انداختن راهکار خود به مردم است. اصلا راحت نیست.

موقعیت آقای روحانی و دیگر میانه‌روهایی که در این انتخابات بر استفاده از فرصت صندوق رای حتی با رای اعتراضی تاکید دارند، همین شرایط سخت است؛ افکار عمومی همراه نیست و ناامید است، فضا به‌شدت سرد است.

یک هفته قبل از خبر تایید نشدن صلاحیت آقای حسن روحانی، به همراه جمعی از اهالی رسانه با او دیداری داشتیم. این یکی از نکاتی بود که در آنجا مطرح کردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مسئله تهاجم فرهنگی را نیز باید در نظر گرفت که مثل
    شمشیر دولبه کار می کند.
    از یک طرف سعی در ترویج هنجارهای خود در جامعه
    ما دارند.
    از طرف دیگر با جذب مغز ها نیروهایی که از پس
    حل مشکلات کلان مملکت بر می آیند به خارج
    از مملکت انتقال داده می شوند.

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا