خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امروز، عرضه اولیه فنر

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: امروز، سه‌شنبه 10 بهمن ماه 402، بازار دوم فرابورس ایران شاهد عرضه اولیه فنر نماد بورسی تعلق گرفته به شرکت پارس فنر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، ورود پارس فنر به بازار سرمایه به روش ترکیبی و دومرحله‌ای خواهد بود و در مجموع 300 میلیون برگ سهم این شرکت وارد بازار بورس تهران می‌شود.

در مرحله اول، 100 میلیون سهم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود و پس از کشف قیمت،200 میلیون سهم دیگر با قیمت ثابت در اختیار عموم فعالان بازار قرار می‌گیرد. به این ترتیب در عرضه اولیه فنر در مجموع 12 درصد سهام این شرکت به مالکیت فعالان بازار سرمایه درمی‌آید.

بر اساس اطلاعیه فرابورس ایران، هر برگ سهم نماد بورسی فنر 788 تومان و 1 زار (7881 ریال) ارزش‌گذاری شده است.

شرکت‌های کارگزاری اعلام کرده‌اند متقاضیان شرکت در عرضه اولیه فنر باید خود نسبت به سفارش‌گذاری اقدام کنند و سفارش‌گذاری خودکار برای هیچ‌یک از کدهای بورسی انجام نمی‌پذیرد. حداکثر سهام در نظر گرفته شده برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در مرحله دوم این عرضه اولیه 400 برگ سهم خواهد بود.

پیش‌تر، محمدرضا پیروزهاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر هدف اصلی ورود این شرکت به فرابورس را افزایش شفافیت و نقدشوندگی، امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه‌گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه به منظور اهداف توسعه‌ای و افزایش تولید خوانده بود.

او که در آستانه عرضه اولیه پارس فنر در جمع اصحاب رسانه حاضر شده بود سهم فروش بازار یدکی پارس فنر را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: شرکت ۱۳۰ نماینده انحصاری فروش در سطح کشور دارد، تأییدیه شرکت دانش‌بنیان نوآور را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ کرده است و چند طرح توسعه‌ای در دست اجرا دارد.

طبق اطلاعاتی که در نشست معرفی نماد بورسی فنر ارائه شد، سرمایه شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان، موضوع فعالیتش تولید انواع فنر خودرو با ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال، رشد درآمدهایش در ۴٠١ نسبت به سال ١۴٠٠ حدود ۱۰۰ درصد و حاشیه سود شرکت در سال پیش حدود ۳۷ درصد بوده است.

مریم شکری، مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند که مسئول تعیین ارزش برای عرضه اولیه فنر بوده است، با اشاره به ارزیابی این شرکت تولیدی از ۵ روش‌ مختلف، ارزش شرکت را ۱۹۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ارزش هر سهم با لحاظ ۲۵۰۰ میلیون سهم یک هزار ریالی این شرکت، ۷۸۸ تومان (۷۸۸۱ ریال) برآورد شده است.

ساعت مرحله دوم عرضه اولیه فنر به طبق اعلام ناظر بازار خواهد بود اما طبق تجربیات مشابه، احتمالا پس از پایان کار بازار و قبل از ساعت 15 روز سه شنبه سهام فنر به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا