خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد: بوعلی‌سینا شخصیت جهانی است

سایت همدان پرس نوشت: «وزیر فرهنگ در نشست هیات امنای بنیاد بوعلی‌سینا گفت: بوعلی سینا شخصیت جهانی و از مفاخر استوار ایران فرهنگی است.

نشست سالانه هیات امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای بنیاد بوعلی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیات امنای این بنیاد، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اعضای هیات امنای بنیاد بوعلی برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این جلسه گفت: بنیاد بوعلی یکی از مهمترین حوزه های کاری ما در بخش مفاخرملی است و تلاش شد کارهایی هم در چند سال گذشته در این حوزه انجام شود.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت بزرگداشت مفاخر و اقداماتی که در این راستا انجام شده است، گفت: در سفر به سبزوار مشاهده کردم مزار مرحوم حمید سبزواری وضعیت مناسبی ندارد که انشاالله به‌زودی وضعیت آن تغییر خواهد کرد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سفر چند روز پیش به ترکیه، اتصال بیشتر قونیه و خوی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت. علاوه بر این در خراسان نیز تاسیس باغ مفاخر جهانی طوس را در دستور کار انجمن مفاخر قرار دادیم.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و بازرس بنیاد بوعلی نیز در این جلسه گفت: اگر قدر اسطوره‌هایمان را ندانیم در آینده دچار بحران هویتی می‌شویم.

او افزود: اسطوره های تاریخی حلقه های اتصالی هستند که نسل های مختلف جامعه را به هم متصل می‌کنند و اگر برای این مشاهیر برنامه‌ای نداشته باشیم در آینده دچار مشکل می شویم.

مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این جلسه از زحمات محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در راستای توجه ویژه به تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگیِ در استان همدان و همچنین پیگیری های انجام شده برای ثبت یکم شهریور در تقویم رسمی به نام “روز همدان” تشکر و قدردانی کرد .

در ادامه این جلسه گزارش اقدامات انجام شده توسط بنیاد بوعلی ارائه شد و با ادامه حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی به‌عنوان رئیس بنیاد بوعلی و محمدعلی زلفی‌گل به‌عنوان بازرس این بنیاد موافقت شد.

گفتنی است، در این جلسه برگزاری همایش بین‌المللی بوعلی سینا با همکاری و پشتیبانی وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسي شد و علاوه بر این نحوه تامین اعتبار مالی برای انجام دو طرح “پایگاه جامع اطلاع رسانی و ترجمه فارسی القانون” همچنین “نحوه حفاظت و مرمت بنای آرامگاه بوعلی سینا “مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. هنوز هم بوعلی سینا؟!
    در غرب دیگر دوران کانت و هگل رو تموم شده می‌دونن ما هنوز میگیم بوعلی؟!
    ما کم شخصیت جهانی نداریم: فیروز نادری، مریم میرزاخانی، شیرین عبادی، نرگس محمدی، اصغر فرهادی؛ بازم بگم؟!
    ولی حق دارین باز بگین بوعلی، اینا که گفتم خار چشم شمان!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا