خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صنایع کاشان ۱۶۸ اخطار زیست‌محیطی گرفتند

پایگاه خبری کاشان باما به نقل از ایرنا نوشت: «رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۴مورد بازدید و پایش از صنایع شهرستان انجام شد و صنایع کاشان ۱۶۸ اخطار زیست محیطی گرفتند.

الهیار دولتخواه افزود: اخطارهای صادر شده به طور عمده مرتبط با آلودگی هوا، پساب و مدیریت غیر اصولی پسماندها بوده است.

او اظهار کرد: واحدهای آلاینده که نسبت به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌تفاوت باشند و اقدامی انجام ندهند به دستگاه‌ قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: تمامی صنایع برابر قانون مکلفند هر سه ماه یکبار خروجی آلاینده‌های خود را در بخش آب، خاک و هوا پایش کنند و در کنار آن محیط زیست شهرستان نیز پایش‌های مستمر از این واحدها دارد.

او افزود: تعداد واحدهای آلاینده شناسایی شده در فصل سوم امسال ۱۷ مورد بوده است که این صنایع مشمول پرداخت عوارض آلایندگی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.

دولتخواه یادآور شد: همچنین ۲۷ مورد نمونه‌برداری‌های خاص از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای ماده ۱۴ و تبصره ۲ ماده ۱۸ قانون حفاظت از خاک در کاشان صورت گرفته که تعدادی از آنها منتج به اخطار شده است.

او با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی و شهرک‌ها، نواحی و منطقه ویژه اقتصادی قبل از صدور مجوز ملزم به رعایت ضوابط استقرار موضوع ماده ۱۱ قانون هوای پاک هستند گفت: استقرار هر گونه واحد صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی تابع ضوابط ابلاغی و با رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی و نداشتن آلایندگی آب، خاک و هوا در زمان فعالیت است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: محیط زیست شهرستان ضمن پایش و نظارت مستمر مطابق با قوانین از جمله قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک و آیین‌نامه پیشگیری از آلودگی آب، برخوردهای قانونی لازم تا زمان کنترل و رفع کامل آلودگی با هر نوع فعالیت آلاینده را انجام خواهد داد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا