خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نکات مهم در خرید دستگاه دوخت گونی

رپورتاژ آگهی

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چه کسی سر کیسه‌های برنج یا گونی‌های آرد را می‌دوزد؟ آیا می‌دانید دستگاه دوخت گونی چیست و چه کاربردی دارد؟ هنگام خرید این دستگاه چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم؟ اگر شما هم سؤالاتی از این قبیل دارید، با ما در این مطلب همراه شوید!

آشنایی با چرخ گونی دوز

شاید شما هم با دیدن گونی‌های دوخته‌شده، به این فکر افتاده باشید که این دوخت‌ها چطور انجام‌شده‌اند. در حقیقت این دوخت‌ها، کار دستگاهی به نام دوخت گونی هستند. این دستگاه یک ابزار پرکاربرد صنعتی به‌حساب می‌آید که نقش مهمی در بسته‌بندی ایفا می‌کند. گونی‌های ساخته‌شده از پارچه، پلاستیک و دیگر مواد، معمولاً به‌وسیله دستگاه‌های سرکیسه دوز، دوخته می‌شوند. این دستگاه کاملاً اتوماتیک بوده و عمل دوخت زنی را بدون دخالت دست انجام می‌دهند. همین موضوع باعث شده است بسیار موردتوجه قرار گیرد.

نحوه کار دستگاه‌های دوخت گونی چطور است؟

این دستگاه برای دوختن کیسه‌های ساخته‌شده از متریال‌های مختلف با نخ استفاده می‌شود. این دستگاه نام‌های مختلفی ازجمله چرخ گونی دوز، دستگاه گونی دوز، دستگاه سرکیسه زن و دستگاه دوخت سرکیسه دارد. این دستگاه، از قابلیت زدن دوخت‌های مختلفی برخوردار است. دوخت یک طرفه، دو طرفه، ضربدری و مهرومومی، از سری دوخت‌هایی هستند که با استفاده از دستگاه سرکیسه زنی می‌توان انجام داد. این دستگاه برخلاف دستگاه شیرینگ که به‌صورت دستی، سرکیسه‌ها را می‌دوزد، کاملاً به‌طور اتوماتیک این کار را انجام می‌دهد. همچنین برای دوختن سر کیسه، هیچ حرارت و گرمایی به‌کار نمی‌رود. پس محتوای داخل گونی هم دچار آسیب نخواهد شد. با استفاده از دستگاه گونی دوز، گونی‌هایی که برای نگهداری برنج، گندم، آرد، شکر، قهوه، گچ، سیمان و دیگر مواد استفاده می‌شوند، دوخته خواهند شد.

انواع دستگاه دوخت گونی

دستگاه گونی دوز مثل دستگاه خمیرگیر در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار موجود است. در ادامه ویژگی هرکدام را بررسی خواهیم کرد:

گونی دوز دستی

دستگاه سرکیسه دوز دستی، عملکردی متفاوت از نوع اتوماتیک آن دارد. گونی دوز دستی را می‌توان تا حدودی شبیه به دستگاه شیرینگ دستی دانست. از این نوع سرکیسه دوز در مصارف صنعتی استفاده نمی‌شود؛ زیرا برای تعداد بالا پاسخگو نیست.

کار کردن با این دستگاه شبیه به‌کار کردن با چرخ‌خیاطی است. به این صورت که گونی را زیر آن قرار داده و بعد از فشار دادن یک دکمه، عمل دوختن آغاز می‌شود؛ پس برای استفاده از آن به نیروی انسانی نیاز است. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، این نوع گونی دوز می‌تواند برای شما جوابگو باشد؛ همچنین این دستگاه به دلیل حجم کوچک و قابل‌حمل بودن، مطمئناً نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

دستگاه دوخت سر گونی اتوماتیک

نوع دیگر گونی دوز که قابلیت‌های بیشتری هم دارد، کیسه دوز اتوماتیک است. فرایند دوخت‌و‌دوز با این دستگاه کاملاً اتوماتیک بوده و بدون دخالت دست انجام می‌شود. از قابلیت‌های دستگاه گونی دوز اتوماتیک، می‌توان به قابلیت مشخص کردن عرض دوخت و امکان دوخت هم‌زمان چند گونی اشاره کرد. در برخی موارد، می‌توان حتی 4 عدد گونی را با این دستگاه به‌طور هم‌زمان دوخت زد.

با استفاده از این دستگاه کاربردی، می‌توان دوخت انواع گونی‌های پارچه‌ای، کنفی و پلاستیکی را انجام داد. گونی دوز اتوماتیک به‌صورت هوشمند، فرایند دوختن را آغاز کرده و در پایان متوقف می‌شود؛ همچنین، نخ‌های اضافه را هم برش می‌زند. با استفاده از این دستگاه، می‌توان موادی همچون کود، خوراک دام و طیور، برنج، آرد و… را بدون ورود گردوغبار، دسته‌بندی کرد.

نکات مهم در خرید دستگاه گونی دوز

اگر قصد دارید یک دستگاه گونی دوز بخرید، لطفاً قبل از خرید نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را مدنظر قرار دهید:

مشخص کردن نوع استفاده

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دستگاه سرکیسه دوز، دو نوع دارد که نحوه کار آن‌ها کاملاً متفاوت است. قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرید، باید مشخص کنید کدام نوع دستگاه دوخت گونی مناسب با نیاز شماست. اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید و تولید انبوه ندارید، شاید دستگاه دستی برای شما مناسب‌تر باشد؛ اما اگر یک تولیدی بزرگ با تولید انبوه دارید، خرید چرخ گونی دوز اتوماتیک گزینه بهتری است.

توجه به ویژگی‌های کیسه

توجه به نوع کیسه و محتوای آن هم یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. برای اینکه بهتر تصمیم بگیرید، ابتدا مشخص کنید کیسه موردنظر شما چه جنسی دارد؟ ابعاد آن چقدر است و می‌خواهید آن را با چه چیزی پر کنید؟ اگر پاسخ این سه سؤال را بدانید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. این سه پرسش ازاین‌جهت اهمیت دارند که اگر دستگاه گونی دوز را اشتباه انتخاب کنید، بعد از مدتی خراب یا فرسوده می‌شود و جوابگوی کار شما نخواهد بود.

توجه به کیفیت دستگاه دوخت گونی

بعدازاینکه نوع دستگاه را با توجه به نوع کار و کیسه‌هایتان مشخص کردید، کیفیت آن را در اولویت قرار دهید. چه دستی چه اتوماتیک، کیفیت اولین فاکتوری است که باید به آن توجه کنید. همان‌طور که کیفیت دستگاه‌هایی مثل خمیرگیر اهمیت دارد، کیفیت دستگاه گونی دوز هم بسیار مهم است؛ در غیر این صورت مشکلات جدی بر سر راه کسب‌وکار شما قرار خواهد گرفت.

فروشگاه معتبر

در نهایت آنچه خرید شما را به یک تجربه خوب تبدیل می‌کند، فروشگاهی است که از آن خرید می‌کنید. یک فروشنده می‌تواند با فروختن دستگاهی بی‌کیفیت هزینه‌های زیادی روی دست شما بگذارد. از طرف دیگر یک فروشنده خوب می‌تواند دستگاهی باکیفیت در اختیار شما قرار داده و سهم مهمی در پیشرفت و توسعه کار شما داشته باشد؛ پس از کنار این موضوع ساده رد نشوید و یک فروشنده معتبر پیدا کنید.

خرید دستگاه دوخت گونی از فروشگاه آتلانتیس

فروشگاه آتلانتیس یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین فروشگاه‌های کشور در زمینه فروش دستگاه‌های صنعتی ازجمله دستگاه گونی دوز، خمیرگیر، میوه خشک کن، آبمیوه گیر و… است. شما با رفتن به وب‌سایت این فروشگاه می‌توانید قیمت انواع دستگاه‌های صنعتی را مشاهده و با دیگر فروشگاه‌ها مقایسه کنید. در پایان می‌توانید هر دستگاهی که برای شروع یک کسب‌وکار به آن نیاز دارید را خریداری کرده و در مسیر رسیدن به رؤیاهای خود قدم بردارید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا