خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر موسس گروه کیان درباره‌ی ماجرای «فردای اقتصاد»

مجید زمانی موسس گروه کیان با بیان این که هیچکدام از افراد حاضر در گروه کیان کوچکترین ارتباطی با هیچ گروه و هیچ دولتی ندارند و طبق قوانین کشور هیچ جرمی مرتکب نشدند، می‌گوید از کارکنان این مجموعه درباره‌ی ارتباط با او هم سوال شده است.

او که از این گروه استعفا داده، در حال حاضر در خارج کشور است و فعالیتی سیاسی تحت عنوان «دولت برای ایران» دارد، در پاسخ به انصاف نیوز درباره‌ی این ماجرا گفت: هفته‌ی گذشته ماموران به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه کیان به نام مبنا می‌روند و تمام کارکنان آن را به مدت یک شبانه‌روز در شرکت نگه می‌دارند. ظاهرا ماموران گفته‌اند که از یکی از آی‌پی‌های شرکت مبنا یک فایل ویدئویی راجع به تحریم‌ها در یک اکانت اینستاگرامی بارگذاری شده است.

آقای زمانی با بیان اینکه «این دوستان هیچ گونه اطلاعات و سند و مدرکی هم در این باره نداشتند»، گفت: در نتیجه مجبور شدند همه را در شرکت نگه دارند. چند روز پس از این رخداد در روز گذشته ساعت 2 بعد از ظهر وارد ساختمان مرکزی گروه کیان که جای دیگری است شدند و با همان موضوع شروع به بازرسی کل شرکت‌ها کردند و افراد شرکت اصلی را هم در آنجا نگه داشتند و از آنها بازجویی کردند.

او درباره‌ی اینکه چه سوالاتی از آنها پرسیده شده بود، گفت: بعضی سوالات در این باره بوده که آیا رابطه‌ای با من دارند یا خیر. از آن ویدئو که به اصطلاح «پیراهن عثمان» ظاهرا در سوالات عبور کردند و به مسائل دیگری هم پرداخته‌اند.

زمانی با بیان اینکه «اسپانسر مالی مجموعه‌ی «فردای اقتصاد»، گروه کیان است»، گفت: «فردای اقتصاد» در همان ساختمانی است که دیگر شرکت‌های گروه کیان هم در آن حاضر هستند. در نتیجه آنها هم مورد بازرسی و بازجویی قرار گرفتند.

زمانی که معتقد است روند انجام این کار «غیرشفاف انجام شده است»، می‌گوید: توضیحات داده شده پیرامون این موضوع کم است؛ همه‌ی آنچه گفته می‌شود گمانه‌زنی است. اگر موضوع ویدئویی باشد که در ابتدا مدعی شده بودند از شرکت مبنا ارسال شده است ارتباط عملیاتی میان شرکت اصلی با شرکت مذکور وجود نداشته است. اینکه سوالات به سمت دیگری چرخیده است هم قابل تامل است.

موسس گروه کیان که تا یک سال قبل مدیرعامل این مجموعه نیز بوده است، گفت: اگر از همکاران بازار سرمایه هم بپرسید آنها کیان را نماد درستکاری، سلامت کاری و نوآوری می‌دانند. اینکه وارد این شرکت شدند و کسانی که تمام عمرشان را برای ایجاد رونق در بازار سرمایه و ایجاد کار و آشنا کردن نسل جوان با تکنولوژی گذاشته‌اند را دستبند بزنند و جلوی این و آن ببرند جای تاسف است.

زمانی با بیان این ادعا که «هیچ سندی نیست و این کار فقط تحقیر کننده است» درباره‌ی ماجرای ویدئوی راجع به تحریم‌ها که در ابتدای گفته‌هایش به آن اشاره کرده بود، گفت: نمی‌دانم که آن ویدئو چیست؛ فقط گفتند ویدئویی درباره‌ی تحریم‌هاست و اصلا نمی‌دانم مشکلش کجاست. کسی هم آن را ندیده است.

او با اشاره به حضور گروه کیان در بورس گفت: این شرکت سال‌هاست که در بازار سرمایه است و بارها و بارها مورد بازرسی قرار گرفته و فعالیت‌های آن کاملا تحت نظارت است.

زمانی در پایان گفت: این نوع رفتارها طبق معمول تیشه به ریشه جوانان مملکت زدن است. من فکر می‌کنم که هیچکدام از افراد حاضر در گروه کیان کوچکترین ارتباطی با هیچ گروه و هیچ دولتی ندارند و طبق قوانین کشور هیچ جرمی مرتکب نشدند. اگر در این موضوع تردیدی هم وجود داشت نباید در مواجهه با آن اینطور رفتار می‌شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا