خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۵۴ درصد مشترکین آب قزوین بدمصرف‌ هستند»

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین گفت: ۵۴ درصد مشترکین ما هم جزو مشترکین پرمصرف و به نوعی بدمصرف هستند که بیش از دو برابر میزان مصرف عادی، آب استفاده می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین نوشت: داراب بیرانوندی در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد شرکت آب و فاضلاب، تامین و توزیع آب در شبکه‌ آب شهری و روستایی و پیگیری پروژه‌های دفع بهداشتی فاضلاب است.

او افزود: در همین راستا در 10 ماه گذشته ۱۱۴ کیلومتر توسعه شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی، توسعه خط انتقال و اصلاح و بازسازی خط انتقال در سطح شهرها و روستاهای استان داشتیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین تصریح کرد: ۲۱ باب منبع تامین آب جدید در شهرها و روستاهای استان ایجاد شد و 34 مخزن با ۵ هزار و ۸۴۰ مترمکعب ظرفیت در سطح روستاهای استان احداث شد و حدود ۸ هزار مشترک جدید به مشترکین ما اضافه شد.

او عنوان کرد: در بخش فاضلاب هم حدود ۷ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب داشتیم به علاوه اینکه تصفیه خانه‌ آبگرم ‌بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهره‌برداری از 29 پروژه در ایام دهه فجر

بیرانوندی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام دهه فجر امسال 29 پروژه با 179 میلیارد تومان اعتبار شامل 50 کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه، ایجاد 9 حلقه چاه جدید و چهار دهنه چشمه با ظرفیت 126 لیتر در ثانیه افتتاح شد.

او یادآور شد: در ایام یوم الله دهه فجر امسال همچنین اولین تصفیه‌خانه مکانیکال در بخش روستایی استان در روستای نیکویه با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از میزان مصرف ۱۰ ماهه ابتدای امسال مشترکین استان قزوین گفت: حدود ۴۶ درصد مشترکین ما در ۱۰ ماه گذشته جزو مشترکین خوش‌مصرف یا کم مصرف بودند که نسبت به سال 1401 تغییر چندانی نداشته است.

۵۴ درصد مشترکین آب استان جزو بدمصرف‌ها هستند

او افزود: ۵۴ درصد مشترکین ما هم جزو مشترکین پرمصرف و به نوعی بدمصرف هستند که بیش از دو برابر میزان مصرف عادی، آب استفاده می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین تصریح کرد: جالب است بدانید حدود 46 درصد مشترکین، کمتر از یک چهارم آب تولیدی ما را مصرف می‌کنند و مابقی آن یعنی سه چهارم آب تولیدی عملاً توسط پرمصرف‌ها و بدمصرف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاداش خوش‌مصرفی به ۲ هزار و ۱۷۳ مشترک خوش‌مصرف

او در ادامه گفت: در تابستان امسال حدود ۲ هزار و ۱۷۳ نفر از مشترکین ما جزو کسانی بودند که نسبت به سال 1401 مصرف کمی داشتند لذا پاداش خوش‌مصرفی گرفتند که این امر براساس سیاست‌های وزارت نیرو در بخش آب و برق اعمال می‌شود.

بیرانوندی عنوان کرد: همچنین طی 10 ماه ابتدای سال جاری 26 هزار و 500 نفر از مشترکین ما که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از معافیت‌های پرداخت هزینه مصرف آب استفاده کردند که میزان رقم معاف شده حدود 7 میلیارد ریال است.

او در پایان گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود یک هزار و ۶۱۹ انشعاب غیرمجاز در سطح استان کشف و شناسایی شده و با عاملان آن برخورد قانونی لازم صورت گرفته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا