خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری متهم کلاهبرداری ۳۰ میلیارد تومانی در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب از دستگیری متهم پرونده کثیر الشاکی کلاهبرداری با وعده پرداخت سود ماهیانه در قالب عقد مضاربه شرعی پرسود و حلال خبر داد.

سایت قم نیوز نوشت: «حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب،دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه پس از عدم تحقق وعده‌های نافرجام و متواری شدن متهم از بهمن ماه سال گذشته، مالباختگان اقدام به طرح شکایت کردند گفت: با پیگیری‌های دادیار شعبه ۴ دادسرای مرکز استان و رصد اطلاعاتی و مجاهدت‌های مأموران اداره اطلاعات و همراهی پلیس امنیت اقتصادی استان، متهم در تاریخ ۱۷ بهمن در قم دستگیر و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

دادستان قم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق حیف و میل نمودن اموال مردم، کلاهبرداری و خیانت در امانت را از عناوین مجرمانه این فرد اعلام و خاطر نشان کرد: متهم با ادعای مضاربه شرعی و حلال و با وعده پرداخت سود جذاب و تضمینی ماهیانه از طریق فعالیت اقتصادی، از سال ۱۴۰۰ اقدام به جذب سرمایه‌های مالباختگان در استان‌های قم، اصفهان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها نموده است.

دادستان قم با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مالباختگان با فروش اموال و ضروریات زندگی خود مانند منزل مسکونی، خودرو، طلا و اخذ وام‌های سنگین اقدام به سرمایه گذاری نموده بودند، پرداخت سود در ماه‌های اولیه قرارداد را از شگردهای جلب اعتماد عمومی و جذب سرمایه بیشتر در کلاهبرداری به شیوه پانتزی و این متهم عنوان کرد.

دادستان قم در ادامه بیان داشت: علی رغم تذکرات و هشدارهای متعدد مبتنی بر کلاهبردار بودن افرادی که با ادعای پرداخت سودهای غیر متعارف اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌نمایند، متأسفانه شاهد تکرار این جرم در استان هستیم.

حجت الاسلام غریب با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌های جذب شده از سوی متهم صرف مسائل شخصی و حیف و میل و قسمتی از آن به عنوان سود به مالباختگان پرداخت شده است به شهروندان هشدار داد: با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌های شأن نشوند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا