خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بیش از ۱.۵ تریلیون دلار رسید. در یک بازه زمانی ۱۵ ساله، ارزهای دیجیتال از گمنامی بیرون آمدند و به بخش مهمی از بازارهای مالی تبدیل شدند. به همین دلیل بسیاری از افراد با سودای کسب سود دلاری از بازار رمزارزها به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازار هستند. در نتیجه وجود تقاضای بالا برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، باید دقت بیشتری در انتخاب ارز انجام داد؛ زیرا انتخاب ارزهای بی‌ارزش و به اصطلاح «شت کوین» به جای ارزهای معتبر باعث از دست رفتن سرمایه شما خواهم شد. در ادامه قصد داریم تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را معرفی کنیم. اگر قصد شناخت بهترین ارز برای سرمایه گذاری را دارید، مطالب این مقاله راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

1. بیت کوین؛ یکی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

هیچ کدام از ارزهای دیجیتال به اندازه بیت کوین ارزشمند نیستند. ارزش BTC در حدود ۷۵۷ میلیارد دلار یا بیش از ۵۰ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال است. بیت کوین بیشترین میزان پذیرفتگی بین ارزهای دیجیتال برتر را دارد و اغراق نیست اگر آن را بهترین ارز برای سرمایه گذاری بنامیم. بیت کوین پس از سقوط به زیر ۱۷۰۰۰ دلار در ابتدای سال ۲۰۲۳، کمی بیش از یک سال بعد اکنون در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ با قیمتی بیش از ۴۸۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

2. اتریوم؛ دومین ارز با ارزش بازار رمزارز‌ها

ارزش بازار اتریوم در حدود ۲۶۳ میلیارد دلار است که بیش از ۱۷ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود و از این بابت پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد. بلاک چین اتریوم برای قراردادهای هوشمند و ابزارهای مالی غیرمتمرکز و همچنین برای برنامه‌های وب ۳ و تجارت توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT سفارشی ساخته شده است؛ در حالی که بیت کوین فقط به‌عنوان یک دارایی قابل‌معامله و ذخیره ارزشمند عمل می‌کند. برخی از ناظران بازار ارزهای دیجیتال حدس می‌زنند که اتریوم به دلیل تغییر به پروتکل اثبات کار (POW) با مصرف انرژی کمتر نسبت به سیستم اثبات سهام (POS) در آینده از بیت کوین پیشی بگیرد.

3. کاردانو؛ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری توسط توسعه‌دهندگان ‌dAppsها

کاردانو که در سال ۲۰۱۷ توسط چارلز هاسکینسون، بنیانگذار اتریوم تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بلاکچین‌هایی است که این پروتکل کارآمد را با موفقیت اجرا می‌کند. برخلاف اتریوم، کاردانو در تعداد کوین‌هایی که می‌تواند وجود داشته باشد، سقف مشخصی دارد. تعداد کوین‌های موجود این کوین، ۴۵ میلیارد کاردانو است که از این تعداد تاکنون (در اوایل سال ۲۰۲۴) حدود ۳۶.۶ میلیارد یا بیش از ۸۱ درصد استخراج شده و در نتیجه تعداد کمی برای استخراج باقی مانده است.

از‌این‌رو با‌توجه‌به بالا رفتن احتمالی قیمت این ارز در آینده بر اثر کم شدن تعداد کوین‌های قابل‌استخراج، کاردانو در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. Cardano در سال ۲۰۲۲ سقوط ۸۱ درصدی را تجربه کرد، اما از ابتدای سال ۲۰۲۳، زمانی که با ۲۵ سنت معامله می‌شد، ارزش آن تقریبا دو برابر شد. ارزش بازار ADA در حال حاضر (اوایل سال ۲۰۲۴) بیش از ۱۶.۵ میلیارد دلار است.

4. سولانا؛ بهترین ارز برای سرمایه گذاری و سازگار با DeFi و NFT‌ها

سولانا یک پلتفرم بلاک چین است که در سال ۲۰۱۷ برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) طراحی شد. سولانا که به‌عنوان «قاتل اتریوم» نیز شناخته می‌شود، تراکنش‌های بسیار بیشتری در هر ثانیه نسبت به اتریوم انجام می‌دهد. علاوه‌بر این، کارمزد تراکنش‌های کمتری نسبت به اتریوم دریافت می‌کند. ارز دیجیتالی که روی بلاک چین Solana اجرا می‌شود، سولانا (SOL) نام دارد. سولانا از زمان شروع به فعالیت، رشد قیمتی بالایی را تجربه کرده است. ارزش بازار سولانا بیش از ۸.۴ میلیارد دلار بود و در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۱ دلار ارزش داشت و در آن زمان هشتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بود.

5. لایت کوین؛ یکی از قدیمی ترین آلتکوین‌های موجود در بازار

ارز لایت کوین در ابتدا در اکتبر ۲۰۱۱ راه اندازی شد و در همان ابتدای کار به‌عنوان یک altcoin قوی مورد‌توجه قرار گرفت. لایت کوین به‌شدت وابسته به تغییرات بیت کوین است و در اساسنامه آن نیز انشعاب از بیت کوین در قالب یک نسخه اصلاحی ذکر شده است. لایت کوین حداکثر ۸۴ میلیون سکه قابل‌استخراج دارد که ۴ برابر بیشتر از بیت کوین است. زمان تایید بلوک‌ها در LTC در حدود ۲.۵ دقیقه است که ۴ برابر سریع‌تر از زمان تایید بلوک‌ها در بیت کوین محسوب می‌شود. 

طرفداران لایت کوین اغلب این ارز را «بیتکوین نقره‌ای» توصیف می‌کنند. تراکنش‌های LTC ارزان‌تر و سریع‌تر از تراکنش‌های BTC هستند و لایت‌کوین را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای پرداخت‌های روزمره تبدیل می‌کند. قیمت لایت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ معادل ۳۸ درصد رشد داشته است و در حال حاضر (در اوایل سال ۲۰۲۴) یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری به میزان ریسک‌پذیری و اهداف سرمایه‌گذاری شما (کوتاه مدت یا بلندمدت) بستگی دارد. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بلند مدت در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، ارزهای BTC و ETH احتمالا انتخاب مناسبی برای شما هستند. 

اگر فرد ریسک‌پذیری هستید و قصد سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در بازار رمزارزها را دارید، بهتر است روی ارزهای با قیمت کم و نوسان بالا مانند دوج و شیبا سرمایه‌گذاری کرده یا در ایردراپ‌های ارزهای دیجیتال ثبت نام کنید. اگر بخواهیم بهترین ارز ارزان برای سرمایه گذاری را نام‌ ببریم می‌توانیم به DOGE و SHIBA اشاره کنیم.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال؛ شمشیر دولبه‌ای در بازار سرمایه

بازار ارزهای دیجیتال بازاری بسیار پرنوسان بوده و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ریسک قابل‌توجهی همراه است. از‌این‌رو همیشه قبل از هر سرمایه‌گذاری تحقیق کنید و موقعیت مالی خود را در نظر بگیرید و هرگز بیشتر از آن چیزی که می‌توانید از دست بدهید در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید. اخیرا چند صرافی معتبر ایرانی مانند نوبیتکس، والکس و او ام پی، امکان کسب سود با نگهداری ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند که استفاده از آن‌ها به‌دلیل امنیت بالا و در‌ دسترس‌بودن بیشتر به شما توصیه می‌شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا