خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامزد میانه‌روها: راهی جز حرکت در مسیر «میانه‌روی» نداریم | انحلال جمعیت امام علی ربطی به من نداشت

یک نامزد میانه‌روها در انتخابات مجلس دوازدهم با بیان اینکه «تندروی» نارضایتی اجتماعی را افزایش می‌دهد، گفت: ما برای اینکه اعتماد عمومی را به جامعه بازگردانیم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از مسیر اعتدالی و میانه‌رو حرکت کنیم.

زهرا عابدینی عضو لیست صدای ملت (لیست میانه‌روها در تهران) در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی ضرورت ترویج گفتمان «میانه روی» گفت: این بحث بسیار مهم است که می‌توان آن را بر محور عقلانیت تعریف کرد؛ به این معنا که ما نباید درمجلس و در نظام قانونگذاری، رویکردهای تک بعدی و یکجانبه‌نگر داشته باشیم؛ مجلس باید در فعالیت‌ها و در وظایف قاتونگذاری خودش، همه شرایط و ابعاد یک موضوع را در نظر بگیرد و وقتی می‌خواهد قانونی را تصویب کند باید با رویکرد عقلانیت محور تصیم بگیرد.

او با اشاره به توجه به منافع ملی جامعه و پرهیز از تندروی، تاکید کرد: این میانه روی به همین نقطه‌ای باز می‌گردد که در آن عقلانیتی نهفته باشد که منافع مردم و منافع ملی در دایره این عقلانیت تعریف شود. تندروی کردن، جهت گیری‌های سیاسی، حزبی و گروهی در تصویب قوانین و مقررات نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد بلکه منافع کلی جامعه را به خطر می‌اندازد و باعث نارضایتی عمومی می‌شود.

عابدینی ادامه داد: در همین مجلس یازدهم قوانینی تصویب شد که عموم مردم از آن راضی نبودند، بنابراین ما زمانی که می خواهیم قانونی را تصویب کنیم، باید با رویکرد اعتدالی و انعطاف پذیر به گونه ای که همه مردم احساس کنند تصویب این قانون به صلاح آنها بوده است عمل کنیم و اگر همه گروه ها هم از منافع این قانون منتفع نباشند، ولی به صورت نسبی از این قانون راضی باشند.

عابدینی با بیان اینکه تندروی جز اینکه سرمایه اجتماعی را بر باد و نارضایتی اجتماعی را افزایش دهد هیچ فایده ای ندارد، گفت: ما برای اینکه اعتماد عمومی را به جامعه بازگردانیم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از مسیر اعتدالی و میانه روی حرکت کنیم و عقلانیت و عدالت را محور کار قرار دهیم. «عدالت» در حوزه عقلانیت و اعتدال تعریف می شود. من خودم «میانه روی» را به اعتدال تعریف می کنم و میانه‌روی، اعتدال در عمل، تصمیم گیری و سیاستگذاری است.

این نامزد میانه‌روها افزود: اسلام هم تاکید می‌کند «خیر الأمور أوسطها» یعنی باید به گونه‌ای جهت گیری کنیم که خیر جمعی در آن باشد و خیر جمعی هم در مسیر اعتدال و میانه روی تعریف می شود و عقلانیت و عدالت هم در درون اعتدال و میانه روی جایگاه خاص خودش را دارد و امیدواریم مجلس آینده بر همین مدار حرکت کند و همه مردم هم از تصمیمات آن راضی باشند.

عابدینی خاطرنشان کرد: لیست «صدای ملت» همانطور که از اسم آن مشخص است، قرار است صدای مردم در مجلس باشد؛ صدای مردم بودن هم به محورهایی که مدنظر ما است باز می‌گردد و در این لیستی که بستیم یکسری اهداف و رویکردها را دنبال می‌کنیم که مهمترینش این است که اهداف مجلس بر مدار عقلانیت، اعتدال و توسعه و با محوریت عدالت پیگیری شود.

زهرا عابدینی، نامزد میانه‌رو در انتخابات مجلس، در گفت‌وگو با انصاف نیوز ارتباطش با انحلال جمعیت امام علی را تکذیب کرد.

این عضو لیست میانه‌روها گفت: انحلال جمعیت امام علی مصوب شورای ملی بوده و ربطی به من نداشته است. بنده دبیر شورای ملی بوده‌ام. پرونده‌ی جمعیت در شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد بررسی شده و مصوبات شورا اجرا شده است. بنده هیچگونه اختیار قانونی در تصمیم گیری در مورد این انجمن نداشته‌ام.

او در ادامه افزود: این جزو اختیارات شورای ملی بوده است. شورای ملی شامل دوازده عضو است که چهار عضوش نمایندگان تشکل‌ها هستند. فرصت‌های بسیاری هم برای دفاع به این تشکل داده شد اما به دلیل عدم همراهی خود این تشکل شورا رای به انحلالشان داد.
اساسا وزارت کشور و بنده به عنوان دبیر شورا هیچ نوع حق قانونی شخصی برای انحلال این جمعیت نداشته‌ایم. ما طبق قانون موظف بودیم مصوبات شورا را اجرا کنیم. توضیحات تکمیلی را ان‌شاءالله بعداً در فرصت مقتضی بازگو خواهم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حضرت خانم!
    قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروست رو؟!
    کاش سرکار و افراد همراهتون یه خرده حیا داشتین!!!

    5
    2
  2. جمع کنید بابا. میانه رو؟؟؟ مثلا یکبار خیانت میکنید یکبار نه؟ یا نکنه از این جهت میانه رو هستید که مثلا بنزین رو گرون میکنید اما میگید منم تازه فهمیدم. هرهرهر. تا مردم هم با شنیدنش کمی بخندن؟اون معتاد کارتن خوابی که رییس جمعیت امام علی شد و بعدا از کشور فرار کرد اونم میانه رو نبود؟

    4
    6
  3. اکثر گردانندگان جمعیت امام علی یا ضدانقلاب بودند یا بی دین یا عضو منافقین اون زن و شوهرهم که فرار کردند اون هم شبانه آقای رییس با معاونش.

    4
    9
  4. امیدوارم دولت اقای پزشکیان گول عابدینی رو نخوره و جایگاهی بهش نده
    چه بسا که افرادی مثل اقای رحمانی فضلی سردار دهقان ومطهری متاسفانه بدلیل عدم اگاهی از تخلفات ایشون در وزارت کشور ازش دفاع میکنن
    ایشون پرونده سازترین معاون مشارکتهای وزارت کشور بود
    وناکارامدترین مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا