خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۷ اسفند سال ۷۹ | آثار جامعه مدنی از نظر مصطفی تاج‌زاده

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۷ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

يكشنبه 7 اسفند 1379  |  1 ذيحجه 1421        25 فوريه 2001 

سران مؤسسه خيريه جهان معاصر آمدند. [آقای حبیب‌الله زنجانی، رئیس مؤسسه]، توضيحاتي دربارة اساسنامه و اهداف و راهكارهايشان دادند. مي‌خواهند از طريق كمك‌هاي مردمي و كارهاي مشاوره‌اي و علمي، كارهاي خير داشته باشند؛ جمعي از بازنشستگان تحصيل‌كرده هستند. آقاي [علی] زادسر، نماينده سابق جيرفت‌ آمد. براي شركت در انتخابات ميان‌دوره‌اي‌ آماده شده و گفت، آقاي [سیدمحمد] خاتمي، [رئیس‌جمهور]، در سفر اخير به جيرفت، به نحوي از رقيب او حمايت كرده، ولي فكر مي‌كند كه به خاطر عدم اقدام قابل‌توجهي براي جيرفت در اين سفر و اشتباه لفظي ايشان در سخنراني‌ كه چند بار به جاي جيرفت، جهرم‌ گفته است و مردم در آنجا فرياد زده‌اند، جيرفت، [بتواند رأی بیاورد.] از خسارات خشكسالي و سرمازدگي منطقه، شرحي‌ داد و از حسين مرعشي، [نماینده کرمان]، گله داشت كه او را تضعيف مي‌كند.

آقايان [امیر] تهراني و [غلامحسین] بلنديان، معاونان وزارت اطلاعات و وزارت كشور آمدند و شرحي از مشكلات مردم و نارضايتي‌ها و ناامني‌ها دادند و از شرايط جاري، اظهار نگراني‌ كردند. نظرشان اين بود كه بايد براي نجات انقلاب و كشور، اقدامي‌ كنم. آقاي بلنديان گفت، وقتي آقاي [عبدالله] نوري، در دولت آقاي خاتمي، وزير كشور بود، به خود آقاي نوري و آقاي خاتمي گفته كه بعضي‌ كارهاي آقاي نوري، مثل اپوزیسيون است كه آقاي [مصطفی] تاج‌زاده، گفته اين از آثار جامعه مدني است‌ كه معاون‌ وزير از وزير و رئيس خود انتقاد مي‌كند. گفت، در جلسه فرمانداران احساس‌ كرده‌ كه آنها دلسرد شده‌اند و از اقدامات نماينده‌هاي‌كُرد و سُني [در مجلس]، در جهت مخالف با وحدت‌ ملي، اظهار نگراني‌ كردند.

عصر آقاي خوري، مدير برنامه‌هاي هلي‌كوپترها و خلبانان آشيانة [جمهوری] در سفرها آمد. بازنشسته شده و با توصيه من، رهبري دستور دادند، درجه به او بدهند كه هنوز داده نشده و مشكل مسكن هم دارد. عقد ازدواج دختر يكي از پاسداران‌ محافظ – آقاي شعباني- را بستم. محسن، [سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام]، ناهار كاري را با من خورد. فاطي‌آمد و راجع به [مشکل] زانويش و امور خانوادگي صحبت‌ كرديم. 

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا