خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 8 اسفند سال ۷۹ | فرمانده سابق نيروی ويژه ناجا چرا بازداشت شد؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۸ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 8 اسفند 1379  |  2 ذيحجه 1421                           26 فوريه 2001 

جمعيت ستاد كمك به زندانيان بدهكار [= ستاد دیه] آمدند كه براي پرداخت ديون زنداني‌ها كمك مي‌كنند تا از زندان آزاد شوند. در سال 1369، به پيشنهاد من و همكاري شهيد [اسدالله] لاجوردي، [رییس وقت سازمان زندان‌ها]، اين جمعيت تشكيل شد و قرار شد، هر مبلغ كه از مردم كمك جمع كنند، دولت به همان اندازه بدهد و آن سال 55 ميليون تومان جمع‌آوري كردند و من هم 55 ميليون تومان پرداختم. كارشان تاكنون ادامه دارد و امسال تعداد زيادي را آزادكرده‌اند؛ 15 هزار زنداني، مربوط به چك و تعداد زيادي مربوط به ديه هستند كه دوازده هزار نفر از آنها را مستحق پرداخت بدهي تشخيص داده‌اند و براي نجات آنها، 36 ميليارد تومان، نياز است. 

آقاي [عبدالله] عقبایي، فرمانده سابق نيروي ويژه ناجا [= نیروی انتظامی] آمد، از دكتر [حسن] فيروزآبادي، [رئیس ستادکل نیروهای مسلح]، سخت عصباني است. گفت، گزارشي دربارة عملكرد او تهيه كرده و آقای فيروزآبادي عصباني شده، از او به دادسراي عمومي شكايت كرده و او را دو هفته به بهانه سوءاستفاده از پرسنل پايين تحت‌امرش، بازداشت‌كرده‌اند؛ خواست كه سرگذشت او به رهبري گفته شود.

آقاي [کرامت‌الله] عمادي، نماينده سميرم آمد و براي امور عمراني حوزه انتخابيه‌اش، استمداد كرد و گفت، با انتقاد صريح از سران دولت‌، وادارشان كرده كه به حرف‌هايش توجه‌كنند. عصر، آقاي [محمدحسن] قلي، نماينده اسبق اليگودرز آمد و از انحصارطلبي جناح چپ، انتقاد كرد و سرنوشت خود را دليل گرفت. معتقد است، در زماني كه رئيس‌ آموزش و پرورش اليگودرز بوده، با فشار آقاي كروبي، عزل شده است. پيش از انقلاب، با من هم‌زندان بود. از عدم تكافوي حقوق معلمي، براي هزينه زندگي‌اش گفت.

در رسانه‌ها، از قول خانواده مهندس [عزت‌الله] سحابي، [فعال ملی مذهبی] آمده كه در زندان، دچار افسردگي و عدم تعادل روحي شده و استمداد كرده‌اند. سيا و اف بي‌آي آمريكا، ادعا كرده‌اند كه ايران در انفجار الخُبَر دست داشته و مشغول تهيه سلاح هسته‌اي هستند و دولت عربستان در جواب گفته است، هيچ دولتي را تاكنون متهم نمي‌كند. در [جزیره] برونئوي اندونزي، درگيري‌ها و تشنج شديد است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا