خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۲۵۰ تن سیب و پرتقال شب عید زنجانی‌ها تامین شد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در تامین و برنامه‌ریزی برای عرضه میوه شب عید (سیب و پرتقال) هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در راستای تامین میوه شب عید، ۱۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب از طریق سازمان تعاون روستایی استان زنجان تامین شده است.

لیلا محمدی در پایگاه خبری صدای زنجان نیوز نوشت: «معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در تامین و برنامه‌ریزی برای عرضه میوه شب عید (سیب و پرتقال) هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در راستای تامین میوه شب عید، ۱۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب از طریق سازمان تعاون روستایی استان زنجان تامین شده است که از ۲۵ اسفندماه و روزهای پایانی سال در سرتاسر استان زنجان توزیع می‌شود.

همه ساله عرضه میوه تنظیم بازار شب عید بنا به شرایط هر استان از اوایل اسفندماه آغاز می‌شود؛ معمولا قیمت عرضه هم حدود ۱۵ درصد زیر قیمت بازار می‌شود. طبق گفته مسئولان امر ذخایری برای عرضه در ایام پایانی سال در نظر گرفته شده است.

مظفر یوسفی‌پور، معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه در تامین و برنامه‌ریزی برای عرضه میوه شب عید (سیب و پرتقال) هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون پرتقال با کیفیت عالی و درجه یک در هر کیلو بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به گفته یوسفی‌پور؛ در راستای تامین میوه شب عید، ۱۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب از طریق سازمان تعاون روستایی استان زنجان تامین شده است که از ۲۵ اسفندماه و روزهای پایانی سال در سرتاسر استان زنجان توزیع می‌شود.

تزریق گوشت‌ منجمد وارداتی به بازار زنجان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بازار گوشت قرمز عنوان کرد: اغلب گوشت قرمز منجمد نیز وارداتی است و از کشورهای برزیل و پاکستان به قیمت مصوب در استان زنجان توزیع می‌شود. قیمت هر کیلو گوشت منجمد بسته به نوع گوشت (گوسفندی یا گاوی) از ۲۲۰ تا ۳۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان؛ مصرف عمده گوشت قرمز استان برای دانشگاه‌ها و مراکز مصرفی عمده در قالب گوشت منجمد تامین شده و نزدیک به ۷۰ تن حواله گوشت قرمز منجمد صادر شده که بالای ۴۰ تن آن تامین شده است.

یوسفی‌پور ابراز کرد: برای مصرف خانوار نیز از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت خرم پروتئین و اتحادیه قصابان، حواله صادر شده تا از شرکت جهاد سبز تامین شود. قیمت مصرف‌کننده از قیمت تنظیم بازار حداقل ۱۰۰ هزار تومان پائین‌تر خواهد بود.

بازار گوشت قرمز گرم

به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان؛ در حال حاضر مباشران و شرکت‌ها برای تامین گوشت قرمز از شرکت جهاد سبز معرفی شده‌اند. تا به امروز حداقل ۱۵ تن گوشت قرمز گرم از طریق شرکت خرم پروتئین تامین شده است که در قابل بسته‌بندی به صورت اینترنتی و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش می‌رسد.

به گزارش صدای زنجان؛ روزانه تقریبا ۴.۵ تا ۵ تن گوشت گرم تنظیم بازاری در فروشگاه‌های گرم استان توزیع می‌شود. قیمت متوسط هر کیلو نیز ۴۴۰ هزار تومان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا