خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 13 اسفند سال 79 | مخالفت کرباسچی با نامزدشدن خاتمی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۳ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 13 اسفند 1379  |  7 ذيحجه 1421                              3 مارس 2001 

كميسيون زيربنايي، [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت؛ با تصويب دو بند ديگر از سياست‌هاي‌كلي شهرسازي. به آقاي [مهدی] رحمتي، از مسئولان سازمان برنامه [و بودجه] گفتم‌كه به برادرش [محمد رحمتی] كه مديرعامل شركت راه‌آهن است، بگويد مشكل قطار داخل منطقه ويژه سرخس را رفع‌ كنند. عصر، آقاي [مجید] بیزمارک سفير جديدمان در غنا، براي مشورت آمد. گفتم، به ادله انساني اسلامي و سياسي، ما بايد توجه بيشتري به قاره آفريقا داشته باشيم. گفت، بنا است، دانشكده علوم ديني در آگرا، مركز غنا، از سوي دفتر رهبري تأسيس شود.

مديران جشنواره شيخ طوسي، از مركز جهاني اهل بيت قم آمدند و برنامه تحقيقات و مسابقه مقاله و كتاب بين طلاب خارجي مقيم حوزه را گفتند و خواستار حضور در جشنواره شدند و از كمبود امكانات حوزه و ضرورت كمك بيشتر نظام به حوزه‌ها گفتند. 

آقايان حسين مرعشي، [نماینده کرمان] و علي هاشمي- اخوي‌زاده- [نماینده رفسنجان]، آمدند. خواستند، بفهمند كه سياست نظام در مورد انتخابات [ریاست‌جمهوری 1380] و آقاي [سیدمحمد] خاتمي چيست. گفتم، مخالفتي با نامزدشدن ايشان نمي‌بينم. گفتند، نظر حزب مشاركت اين است‌كه آقاي خاتمي، بايد امتياز بگيرد و بدون امتياز نامزد نشود و اگر امتياز ندهند، بايد براي نظام هزينه داشته باشد. گفتند، امروز شوراي راهبردی دوم‌خرداد، جلسه داشتند و آقاي [غلامحسین] كرباسچي، [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی]، با نامزدشدن آقاي خاتمي، مخالفت‌ كرده و گفته اين وضع به ضرر انقلاب است. كشور كه دچار مشكل شده و بدتر مي‌شود. گفتند، هنوز آقاي خاتمي تصميم نگرفته و در سفر كرمان، اسمي از رهبري نبرده؛ با اينكه در كرمان و رفسنجان، از شما تعريف كرده و گويا از رهبري گله‌مند است و رهبري، در ملاقات هيأت‌رئيسه مجلس، به آقاي [مهدی] كروبي، [رییس‌مجلس]، اعتراض‌كرده‌اند كه چرا به صداوسيما، به خاطر برخورد با آلمان در سفر رئيس‌ پارلمان آلمان، اعتراض‌كرده و آقاي‌ كروبي، رنجيده است. 

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا