خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در همایش آنلاین میانه‌روی برای زندگی چه گذشت؟

شب گذشته همایش آنلاین میانه‌روی برای زندگی با حضور جمعی از کاندیداها و چهره‌های جریان میانه‌روها به میزبانی انصاف نیوز برگزار شد.

در این همایش برخی فعالان سیاسی و حزبی میانه‌رو و جمعی از کاندیداهای جریان میانه‌روها که در تهران با فهرست انتخاباتی صدای ملت با سرلیستی علی مطهری حضور دارند شرکت کرده و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

مهدی شیرزاد، رئیس ستاد انتخاباتی لیست صدای ملت نخستین میهمانی بود که در همایش میانه‌روی برای زندگی در برابر دوربین انصاف نیوز حاضر شد.

آقای شیرزاد که در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌است به حضور فعال خود در صحنه‌ی انتخابات ادامه داده و بر این باور است که مشارکت فعال در انتخابات و حضور میانه‌روها در مجلس می‌تواند از تصویب قوانین مخرب جلوگیری کند.

این عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ما از سر شکم سیری یا تفنن به میدان نیامده‌ایم. درک کاملی از واقعیت‌ها داریم اما این را هم می‌دانیم راهی کم‌هزینه‌تر از صندوق رای وجود ندارد.

شیرزاد با تاکید بر تناسب انتظارات و واقعیت‌های عرصه‌ی سیاسی گفت: قطعا قرار نیست با این چهره‌ها نمی‌شود قانون اساسی را تغییر دهیم اما در چارچوب همان اختیارات یک نماینده‌ی مجلس می‌شود کارهای قابل توجهی کرد و دست‌کم مانع تصویب قوانین مخرب شد.

این فعال سیاسی میانه‌رو با اشاره به تلاش‌های علی مطهری برای شکل‌گیری لیست صدای ملت گفت: دکتر مطهری به تنهایی تلاش کرد جای خالی احزاب را در این انتخابات پر کند و امیدوار هستیم احزاب و مردم ایران از این تلاش‌ها استقبال کنند و اجازه ندهند مجلسی همانند مجلس یازدهم دوباره بر سر کار بیاید.

شیرزاد درباره‌ی احتمال شکل‌گیری فراکسیون اقلیت میانه‌روها در مجلس آینده گفت: علیرغم نامهربانی‌ها و بی مهری‌ها که بر ما روا داشته شد ایجاد یک فراکسیون اقلیت در مجلس آینده دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌های مهدی شیرزاد درباره‌ی انتخابات پیش رو و عملکرد اصلاح‌طلبان در این انتخابات را می‌توانید در این لینک بخوانید. [لینک] و [لینک]

صادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی دیگر میهمان همایش میانه‌روی برای زندگی بود که به شکل آنلاین در این برنامه حاضر شد.

آقای جوادی حصار با بیان اینکه در شرایط سرد فعلی حاکم بر انتخابات باید با انتظارات حداقلی به پیش برویم، گفت: اگر در مجلس آینده اقلیت اثرگذاری از میانه‌روها رای بیاورند امید را در جامعه برای انتخابات بعدی نیز احیا خواهد کرد.

سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، از احزاب اصلاح‌طلب فعال در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: تصور ساده‌لوحانه‌ای‌ست که برخی فکر می‌کنند اگر مشارکت در انتخابات کم باشد صبح پس از انتخابات تندروها به فکر تغییر در رفتارشان خواهند افتاد.

آقای نورمحمدی با بیان اینکه از درون عدم مشارکت تهدید درمی‌آید نه فرصت، گفت: من فکر می‌کنم در ۲۴ ساعت آینده ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ دهد. همانطور که ما با ریزش رای مواجه بوده‌ایم در سمت مقابل نیز شرایط بسیار متشتت است.

عفیفه عابدی کاندیدای میانه‌روها در انتخابات مجلس (عضو لیست صدای ملت) با انتقاد از سکوت نمایندگان زن مجلس در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ گفت: با وجود آنکه در مجلس یازدهم نمایندگان زنان حضور داشتند اما در حالیکه کشور با مسئله‌ی زنان مواجه شده بود آنها همچنان نقش فعالی را ایفا نکردند و با وجود حضور در جایگاه نمایندگی مجلس منفعل بودند.

خانم عابدی با اشاره به حضور کمرنگ زنان در عرصه‌ی سیاست خارجی گفت: حضور زنان در بخش سیاست خارجه‌ی ما همواره بسیار کمرنگ بوده است. اگر به کشورهای خلیج فارس نگاهی بیندازید می‌بینید که چهره‌ی زنانه‌ی دیپلماسی عمومی‌شان را پررنگ کرده‌اند. این تیزهوشی را به خرج داده‌اند با اینکه شرایط زنان به صورت عمومی در کشور ما بسیار بهتر است.

دیدگاه‌های این کاندیدای میانه‌رو که بر سیاست خارجی تعاملی و توسعه‌گرا تاکید دارد را می‌توانید در این لینک بخوانید.

وحید عابدینی، مدرس دانشگاه بین المللی فلوریدا، با اشاره به بیانیه‌ی ۱۱۰ امضایی گفت: در شرایطی نیستیم که نسخه‌های یک خطی داشته باشیم. گاه ما در آستانه‌ی رسیدن بودیم اما خسته شدیم.

او که از امضاکنندگان این بیانیه بوده‌است، گفت: من آنها که خسته‌اند را درک می‌کنم. اما تلاش آنها که برای این صندوق آسیب‌دیده‌ی مشروطه از آبرو و نام خود مایه گذاشتند را هم ستایش می‌کنم.

آقای عابدینی با اشاره به اظهارات مطرح‌شده درباره اقلیت و اکثریت در سپهر سیاسی ایران گفت: هیچ نیروی سیاسی‌ای اکثریت نیست.‌ همه اقلیتند. نه برانداز اکثریت است؛ نه آن‌ها که طرفدار اصلاحات ساختاری‌اند و نه هیچ گروه دیگری.

متن کامل بیانیه‌ی ۱۱۰ امضایی که به بیانیه‌ی روزنه‌گشایی مشهور شده را می‌توانید در این لینک و دیدگاه‌های غلامحسین کرباسچی در مورد این بیانیه را در این لینک بخوانید.

مجید پاهنگ، کاندیدای جریان میانه‌روها در تهران (عضو لیست صدای ملت) گفت: مطمئن باشید اگر در این مجلس یازدهم یک نماینده‌ی کارگری وجود داشت این قانون افزایش سن بازنشستگی تصویب نمی‌شد.

آقای پاهنگ که در همایش میانه‌روی برای زندگی شرکت کرده‌بود، خطاب به جامعه‌ی کارگری گفت: من می‌خواهم سبک قول دادن نمایندگی را عوض کنم. این بار شما به من قول بدهید اگر رای آوردم من را رها نکنید. یک نماینده از جمعیت خودتان انتخاب کنید.

در ادامه‌ی برنامه محمدرضا انبیایی، کاندیدای میانه‌روی کاشمر در انتخابات مجلس در ارتباطی اینترنتی از مسائل و مشکلات این شهر گفت.

بی‌نظیر جلالی، کاندیدای میانه‌رو انتخابات مجلس (عضو لیست صدای ملت) خطاب به مردم گفت: یکبار به فرزندانتان اعتماد کنید. به منِ دهه شصتی اعتماد کنید. سال ۷۶ من رای اولی بودم و تاثیری در روندهایی که تا به حال رقم خورده نداشته‌ام. حالا احساس ضرورت می‌کنم که وارد این عرصه شدم.

خانم جلالی با خطاب قرار دادن رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: انتخابات یک دستاورد ملی و تمدنی‌ست که حاصل تلاش سیاسی و مدنی از زمان مشروطه تابحال است با توجه به شرایط نابسامان امروز و از آنجا که سیاست امری‌ست پیش بینی ناپذیر، از سر کار خانم منصوری می‌خواهم همراه با دلسوزان مردم نسبت به کنش سیاسی‌شان در شرایط امروز تجدید نظر کنند.

دیدگاه‌های این کاندیدای میانه‌رو که می‌گوید زنان لیست صدای ملت از تخصص‌های مختلفی هستند، را می‌توانید در این لینک بخوانید.

مازیار بالایی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز با حضور در این همایش دیدگاه‌های خود را درباره‌ی انتخابات ۱۱ اسفند گفت: اگر همتی در سال ۱۴۰۰ به جای ۲ میلیون رای با ۶ میلیون رای می‌باخت امروز شرایط ما بهتر بود. شاید حتی در فرایند تایید صلاحیت‌ها هم شاهد شکل متفاوتی بودیم.

آقای بالایی با انتقاد از انفعال در مواجهه با انتخابات گفت: انفعال در مقابل این تندروها شاید باعث شود بعدها در پیشگاه تاریخ شرمنده باشیم.

فاطمه رضایی ملک خیلی، کاندیدای میانه‌روها در انتخابات و عضو لیست صدای ملت میهمان دیگر همایش میانه‌روی برای زندگی بود.

او در این برنامه که شب گذشته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ پخش شد، از مشکلات کسب‌وکارهای مختلف و به خصوص زنان در این حوزه گفت.

هادی حق‌شناس، کاندیدای جریان میانه‌روها در حوزه‌ی انتخابیه‌ی بندر انزلی در انتخابات مجلس در همایش میانه‌روی برای زندگی به اهمیت نقش مجلس در تصمیم‌گیری‌های اقصادی پرداخت.

آقای حق‌شناس گفت: اگر مصوبات مجلس متقن و براساس علم اقتصاد باشد حتماً روی شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود. با مصوبات و بودجه‌ای که این مجلس پذیرفت حتماً سال آینده با گرانی بیشتری مواجه خواهیم کرد.

این کاندیدای میانه‌رو ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات گفت: تصمیمات مجلس مشمول همه‌ی مردم می‌شود چه آنها که رای داده‌اند و چه آنها که رای نداده‌اند.

رضا محمدی، کاندیدای جریان میانه‌روها (عضو لیست صدای ملت) میهمان دیگر این همایش بود و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را مطرح کرد.

آقای محمدی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه‌ی پایدار و الزامات آن در تصمیم‌گیری‌های کشور گفت: فقر دانشی کشور ما نسبت به توسعه پایدار معضل است.

سیدمحمد بطحایی، کاندیدای جریان میانه‌روها در انتخابات مجلس آخرین میهمان همایش میانه‌روی برای زندگی بود.

این عضو لیست صدای ملت درباره‌ی میانه‌روی و همراهی میانه‌روها با یکدیگر گفت: نباید از میانه‌روی تعبیر مماشات کرد. ساده‌ترین تعریف میانه‌روی این است که همه‌ی صداهای این جامعه را بشنویم.

آقای بطحایی ادامه داد: من در اوایل انقلاب که جوان بودم و فکر می‌کردم با تعجیل در امور گشایشی در مشکلات ما صورت می‌گیرد. اما طی زمان فهمیدم حل مشکلات نیازمند صبوری‌ست.

وزیر آموزش و پرورش در دولت روحانی درباره‌ی مطالبات و انتظارات معلمین در کشور گفت: مطالبات معلمین و مسائل مختلفی که به نوعی مرتبط با آموزش و پرورش و معلمان است را می‌توان حل کرد به شرطی که محافظه کاری را کنار بگذاریم.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد. در این انتخابات ائتلافی از اصولگرایان معتدل، بخشی از اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان شکل گرفته‌است که در حوزه‌ی انتخابیه‌ی تهران در فهرست انتخاباتی صدای ملت با سرلیستی علی مطهری حضور دارند.


گزارش تصویری همایش میانه‌روی برای زندگی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا