خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرعشی: با دلی پر خون وارد انتخابات شدیم

🔴🔴 سید حسین مرعشی در «همایش جمهور» در تبریز:با دلی پرخون وارد انتخابات شدیم

🔴 امروز ما با دلی پرخون به انتخابات وارد می‌شویم. کسی تصور نکند که شادمانیم زیرا حتی یک کرسی را برای کشور و مردم مفید می‌دانیم.

🔴 علاقه‌مندیم که در اوج ناامیدی از انتخابات مجلس دوازدهم، نقطه عطف جدیدی بسازیم و جهت سیاست را در کشور تعدیل و اصلاح کنیم و این فرصت برای ۷۰ کرسی امروز در اختیار ماست.

🔴 تبریز، حق بزرگی بر ایران امروز دارد که با همت دلیرمردان و بزرگان این دیار از دوره استبداد صغیر نجات‌یافته و بیش از ۱۰۰ سال پیش، بنیان‌های یک حکومت بر پایه رای مردم را در منطقه خاورمیانه پایه‌ریزی کرده است، منطقه‌ای که بسیاری از کشورهای آن هنوز امیرنشین و سلطان‌نشین هستند.

🔴 انتخاب، امری است که با نظام جمهوری اسلامی گره خورده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اصل نظام جمهوری اسلامی با رای مردم مستقر شد اما انتخابات در این مدت با فراز‌ونشیب‌های فراوانی در کشور مواجه بوده.

🔴 آثار حوادث سال ۶۰ به همان سال‌ها محدود نماند و تحت تاثیر آن تنش‌ها، خونریزی‌ها، جنگ داخلی، همچنین جنگ تحمیلی صدام به ایران و طولانی شدن این جنگ به ۸ سال، انتخابات هم به ‌نوعی براساس خواست و همراهی اغلب مردم به رفراندوم و نه رقابت تبدیل شد.

🔴 با پایان جنگ و آغاز دوران جدید و استقرار مقام معظم رهبری، انتخابات و نهاد انتخابات مجدداً مهم شد و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران و شکل‌گیری مجلس پنجم اتفاق افتاد.

🔴 متاسفم که باید بگویم به‌رغم زیبایی‌هایی که در خرداد ۷۶ ساخته شد و تایید مقام رهبری نیز فرمودند که این همان بود که من می‌خواستم. ۳۰ میلیون شرکت‌کننده و ۲۰ میلیون رای رئیس‌جمهور به‌رغم تاکید رهبری بر انتخاب باشکوه مردم اما از درون نهادهای حاکمیت حرکتی آغاز شد و خواستند تا اعلام و ابلاغ کنند که مردم هرچه رای بدهند، باز ما هستیم. برخی، تسلیم رای مردم نشدند.

🔴 نتوانستیم آن طوری که شایسته بود، جابه‌جایی قدرت با رای مردم را در ایران نهادینه کنیم و به خانه فرستادن بخشی از سیاستمداران موثر ایران، حاکمیت‌هایی در مجلس و دولت رقم خورد که برای منابع محدود اقتصاد ایران فاجعه درست شد.

🔴 در دوران احمدی‌نژاد، فروش نفت به ۶۵۰ میلیارد دلار نفت رسید و تمام این منابع کمیاب به جای تبدیل شدن به توسعه، به تورم منجر شد، زیرا نهاد انتخابات، تضعیف شده بود و رقابت، جای خود را به مدیریت و مهندسی انتخابات داده بود و چنین فاجعه‌ای اتفاق افتاد.

🔴 متاسفانه در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ سیاست کلی نظام حاکم بر نظام که مشارکت حداکثری بود به نتیجه مطلوب تبدیل شد زیرا تصور می‌شد با محدود کردن سیاسیون، حکومت یکپارچه شکل بگیرد اما این حکومت شکل گرفت ولی به نتیجه‌ای منتهی نشد.

🔴 چاره‌ای نداریم که از هر فرصت کوچک و بزرگی استفاده کنیم و جهت کشور را تغییر دهیم. متاسفیم نهادهایی که منصوب رهبری هستند به منویات ایشان در انتخابات توجه نکردند و دوستانی که نان نظام، مردم و رهبری را می‌خورند، کار خودشان را می‌کنند و جناح و دوستان خود را می‌بینند.

🔴 هیچ راهی کم‌هزینه‌تر از اصلاحات تدریجی در کشور وجود ندارد. بنابراین راهی نداریم تا با دلی خونین فریاد بزنیم و مردم را به انتخابات دعوت کنیم و در سراسر کشور نیز تلاشمان بر این باشد تا با تشکیل یک فراکسیون اقلیت نیرومند، اجازه ندهیم عده‌ای، ایران را فدای افکار پوسیده خودشان کنند.

🔴 ای کسانی که به رهنمودهای رهبری گوش ندادید و به مردم ایران خیانت و پشت کردید و اجازه ندادید انتخابات در سراسر کشور رقابتی باشد، خدا نکند به واسطه کاهش مشارکت در انتخابات ضربه‌ای متوجه ایران شود و خدای‌نکرده در این صورت همه گردانندگان محدود‌کننده سیاست‌ها و حتی برخی دوستان ما که بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند، همه در آن فاجعه سهیم خواهند بود.

🔴 رقیب اصلی ما در این مسیر یک جمع بسته و متعصب مذهبیون هستند که امام زمانی درباره اینها گفت که یک نانوایی را نمی‌توانند اداره کنند.

🔴 ما باید مبارزه و حرکت کنیم و با دلی پرخون، مردم را به رای دادن به شخصیت‌های بی‌نظیر، موثر، پاک، دانشمند، آگاه و خدمتگزار تشویق کنیم تا این افراد به مجلس بروند و با کمک هم در انتخابات ۱۴۰۲ یک نقطه عطف بسازیم و در انتخابات ۱۴۰۴ دوم خردادی دیگر را رقم بزنیم. مدیران و بزرگان را به صحنه برگردانیم، جلوی فساد و تباهی‌ها را بگیریم و برای ایرانی که متاسفانه نسبت به همسایگان عقب افتاده است، گام‌های موثری را برای ایرانی آباد رقم بزنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا