خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۵۰ درصد ناوگان شهری قزوین فرسوده است

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: ۵۰ درصد اتوبوس‌های ناوگان‌ شهری قزوین فرسوده است.

محمدمهدی تقوی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص آلودگی محیطی فضای برخی اتوبوس‌‌های شهر بیان کرد: براساس وضعیت آب و هوا تمامی اتوبوس‌ها به‌طور شبانه و در تعطیلات شسته می‌شوند، نظافت داخل اتوبوس‌ها می‌بایست توسط رانندگان و بهره‌برداران به‌ صورت روزانه انجام شود.

او افزود: در صورت عدم نظافت توسط رانندگان، سازمان نسبت به نظافت داخل اتوبوس اقدام نموده و با بهره‌بردار مربوطه برخورد خواهد نمود. شهروندان عزیز ضمن رعایت فرهنگ شهروندی و رعایت نظافت در داخل اتوبوس، از ریختن زباله داخل خودرو خودداری نمایند و در صورت مشاهده کثیفی و عدم نظافت خودرو کد خودروی مزبور را به سامانه پیامکی سازمان اتوبوسرانی قزوین ارسال نمایند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین با اشاره به تعداد فرسوده بودن و ناوگان‌های جدید اتوبوس‌های شهری اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد ناوگان فعال فرسوده است، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۲۵ دستگاه ون خریداری شده است که متاسفانه شرکت ایران‌خودرو نسبت به تعهدات خود بعد از یک سال عمل نکرده است.

این مسئول اذعان کرد: به طور کلی ۱۲۵ دستگاه اتوبوس در شهر قزوین فعال است که ۵۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و مابقی اتوبوس‌های بنز و پیشرو است و همچنین برای ابتدای سال ۱۴۰۳ خرید ۲۵ دستگاه مینی‌بوس را در دست اقدام داریم، با همین شرایط رتبه اول مراکز استان‌ها به جز کلان شهرها و رتبه سوم بین کل شهرها و کلان شهرها را داریم.

تقوی در پاسخ به سوال کمبود دستگاه‌ها در برخی مسیرها عنوان کرد: تعداد اتوبوس‌ها در تمام خطوط بر اساس زمان سفر تنظیم شده است و علت تجمع مشاهده شده در بعضی از نقاط به دپوی ابتدا و انتهای مسیرها بستگی دارد؛ زمان انتظار در خطوط از ۱۰ دقیقه تا ۲۰ دقیقه برای خطوط براساس میزان مسافر و مسیر خطوط متفاوت است.

او مردم را حمایت‌گر و یاری‌گر سازمان دانست و ادامه داد: شهروندان عزیز باید در امر نظافت خودروها سازمان را یاری کنند و هر میزان که تعداد مسافران افزایش یابد هزینه سرانه سفر برای سازمان کاهش یافته در نهایت امکان کیفی‌سازی و افزایش خدمات جانبی امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تاکید کرد: شهروندان به‌ عنوان یک ناظر بر عملکرد سازمان کافی است، کد خودرو و نوع تخلف رانندگان را از طریق سامانه پیامکی سازمان ارسال نمایند تا نسبت به اصلاح وضعیت اقدام عاجل صورت گیرد.

تقوی با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان، ورود اتوبوس‌های برقی در استان، هوشمندسازی در پرداخت، استفاده از کارت‌های بانکی جایگزین شهروند کارت، پرداخت با بارکد، پرداخت با موبایل، ردیابی اتوبوس‌ها توسط شهروندان به منظور اطلاع از زمان رسیدن خودرو به ایستگاه، نوسازی سایه بان‌های شهر و …. جزو اقدامات سازمان در سال جدید است که در سال ۱۴۰۳ عملیاتی می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا