خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار کرمان: به دانش‌آموزان موضوع انشا در ارتباط با افزایش جمعیت بدهید

استاندار کرمان در سیزدهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گفت: متأسفانه سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و بهانه مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود. او با بیان اینکه به دانش‌آموزان موضوع انشا در ارتباط با افزایش جمعیت بدهید و نگرانی بحران جمعیت در کشور را به خانواده‌ها منتقل کنید که بدانند چه بحرانی را در پیش داریم..

سایت کرمان‌نو به نقل از تسنیم نوشت: «سیزدهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمان صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و اعضای این شورا در سالن مرکز آموزشی، رفاهی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزار و مواردی چون طرح مهارت ورزشی در مدارس استان کرمان و جوانی جمعیت مطرح شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ستاد جمعیت استان کرمان امروز برگزار شد و دغدغه مقام معظم رهبری افزایش جمعیت کشور و جوانی جمعیت است، بیان کرد: آموزش‌وپرورش در این زمینه کارهای خوبی می‌تواند انجام بدهد و بر همگان وظیفه است چرا که در بحران جمعیتی در کشور قرار داریم.

او با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی استان و حدود ۴۰ هزار نفر تعداد فرهنگیان کرمان است، ادامه داد: همه این ظرفیت‌ها می‌تواند پای‌ کار فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت بیاید و مهم است.

فداکار با اشاره به اینکه متأسفانه سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و بهانه مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود در حالیکه مشکلات اقتصادی نقش کمتری دارد و یک فرهنگ اشتباه شده است، گفت: آموزش‌وپرورش باید در تمام جلسات ستاد جمعیت استان کرمان حضور داشته باشد و برای جوانی جمعیت برنامه بدهد و اجرایی کند.

او با بیان اینکه به دانش‌آموزان موضوع انشا در ارتباط با افزایش جمعیت بدهید و نگرانی بحران جمعیت در کشور را به خانواده‌ها منتقل کنید که بدانند چه بحرانی را در پیش داریم، افزود: مردم وقتی قانع شوند و اقناع‌سازی شود پای کار می‌آیند.

او با بیان اینکه زمینه آموزش شنا و حضور در استخر برای دانش‌آموزان استان فراهم شود، گفت: اداره ورزش و جوانان استان کرمان نیز برای همکاری با آموزش‌وپرورش پای کار بیاید.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۴ با دستور کار جوانی جمعیت برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌شود که در آن جلسه بتوانیم مصوبه لازم را بگیرم.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از اینکه قرار است طرح مهارت ورزشی در مدارس استان کرمان برگزار شود خوشحال هستیم و امیدواریم که استمرار داشته باشد.

او با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در مدارس می‌تواند به توسعه ورزش در استان کمک کند، گفت: این آمادگی وجود دارد که ظرفیت استخرهای موجود با برنامه‌ریزی و هماهنگی در اختیار دانش‌آموزان و مدارس قرار بگیرد.

محسن منوچهری، معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شیوه‌نامه مهارت‌آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این طرح هر دانش‌آموز باید موفق به مهارت در یک‌رشته ورزشی خاص بشود.

او با بیان اینکه دوومیدانی و شنا از رشته‌های مطرح شده است، گفت: امسال ۲۰ درصد دانش‌آموزان در این طرح‌ها مشارکت داده می‌شوند؛ در شهر کرمان، سیرجان و بردسیر استخر داریم و در بقیه شهرستان‌ها آموزش‌وپرورش استخر شنا ندارد و باید از سایر ظرفیت‌ها استفاده کرد.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها مانند ارزوئیه اصلاً استخر شنا نداریم، افزود: بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کرمان است که امسال ۲۰ درصد آنها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۳۶۰ نفر مجموع جمعیت دانش‌آموزی استان کرمان است که می‌توانند تحت پوشش مهارت ورزشی قرار بگیرند و در ارتباط با استخر و شنا پنج هزار نفر دانش‌آموز را شامل می‌شود، گفت: رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی در استان کرمان در این دولت اتفاق افتاده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا