خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«امسال کم‌بارش‌ترین سال در ۸۶ سال گذشته بوده است»

پایگاه خبری فردای‌ کرمان نوشت: «معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه امسال کم‌بارش‌ترین سال در ۸۶ سال گذشته بوده است گفت: «در مدیریت مصرف باید خیلی کار کنیم و شاه‌کلید عبور از شرایط حاضر و پیشگیری از شرایط بحرانی فردا، مدیریت مصرف است».

مهدی دانشگر اظهار کرد: «تغییر اقلیم موضوع به اثبات رسیده‌ای است که در کشور ما بیشتر خودش را نشان می‌دهد و بایستی برای تغییر اقلیم اقدامات لازم را انجام دهیم».

او با بیان اینکه آورد آبی بارش‌های اخیر در کشور ۲۰ میلیارد مترمکعب بوده است، افزود: «ممکن است این بارش‌ها ما را به اشتباه بیندازد و تصور کنیم از بحران عبور کرده‌ایم در حالی که به هیچ وجه اینگونه نیست».

دانشگر با تاکید بر اینکه مدیریت منابع آب کشور، حلقه‌ای به هم پیوسته و جدایی‌ناپذیر است، افزود: «متاسفانه امسال ۲۵ درصد افت بارش نسبت به نرمال داشته‌ایم. در سه سال گذشته نیز به ترتیب ۱۴، ۱۸ و ۳۷ درصد بارش‌ها نسبت به نرمال کاهش داشته است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا مرکزی، معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: «ورودی سدها از ابتدای سال آبی جاری ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته و ۳۵ درصد نسبت به متوسط پنج ساله کاهش داشته است».

او با بیان اینکه امسال وارد چهارمین سال خشکسالی شده‌ایم، گفت: «ما در مدیریت منابع آب کشور به لحاظ علمی و با بهره‌گرفتن از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، هر آنچه که لازم بوده را انجام داده‌ایم. هماهنگی در مدیریت آب و برق، انتقال آب از دریا، بحث آب‌های ژرف و استفاده صحیح از پساب در مسیر درستی دنبال می‌شود».

او با بیان اینکه مجموعۀ وزارت نیرو از بدنۀ کارشناسی فوق‌العاده قوی برخوردار است گفت: «اگر همۀ اقدامات به درستی انجام شود، نتیجۀ بسیار خوبی به‌دست خواهیم آورد ولی در مقابل، اگر مدیریت مصرف را اصلاح نکنیم، وضع همین خواهد ماند».

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: «تا زمانی که متوسط روزانۀ استفاده از آب در کشور ۲۵۰ لیتر است همین وضع را خواهیم داشت. در دنیا کشورهایی داریم که مصرف زیر ۱۰۰ لیتر دارند و باید آن‌ها را الگو قرار دهیم».

دانشگر با تاکید بر تامین آب صنایع از پساب گفت: «آب تامین شده از پساب‌ها، آب پایدار است چراکه تحت هر شرایطی همیشه پساب را داریم. قانون‌گذار و مجموعۀ وزارت نیرو با اجرای بند ع تبصره ۸ به صنایع خدمت می‌کنند و ما از بدنۀ اجرایی استان انتظار داریم در کنار ترویج فرهنگ مصرف آب، موضوع ترویج فرهنگ تامین آب صنایع از پساب را تبیین کنند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا