خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسشی از 46 هزار رأی ناپدید در اهواز

روزبه کردونی، پژوهش‌گر و فعال اجتماعی خوزستانی در کانال تلگرامی خود، در مطلبی با تیتر «انتخابات مجلس و مورد جالب اهواز» به اختلاف رأی 45هزار و 953 عددی در اعلام‌های وزارت کشور اشاره کرده و پرسش‌هایی در این‌باره را مطرح کرده است.

به گزارش انصاف نیوز او نوشت: «می‌گویند شیطان در جزئیات است؛ در حالی که اسلامی، سخن‌گوی وزارت کشور آرای ماخوذه صحیح در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون را [در] مجموع 332هزار و 780 رأی اعلام کرد (لینک خبر) اما در اطلاعیه‌ای که در سایت فرمانداری اهواز با امضای موالی‌زاده، فرماندار اهواز منتشر شده، جمع آرای ماخوذه صحیح ۳۷۸هزار و 753 رأی اعلام شده است (سایت فرمانداری)؛ یعنی 45هزار و 953 رای اختلاف در دو اعلام رسمی. چرا؟!»

او در ادامه نوشته است: «مفید است که توضیح داده شود علت تفاوت 45هزار و 953 رأی در اعلام رسمی سخن‌گوی وزارت کشور و فرماندار اهواز چیست؟ توضیح پیرامون این اختلاف معنادار، حتما در راستای راه‌برد سلامت انتخابات که یکی از محورهای چهارگانه مورد تاکید رهبری نظام است، تلقی خواهد شد.»

گفتنی است خبرگزاری مهر نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به این شرح اعلام کرده است: با پایان یافتن جمع بندی نهایی آرای حوزه انتخابیه اهواز، چهره سه منتخب این حوزه برای مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم مشخص شدو بر این اساس مجتبی یوسفی نماینده فعلی این حوزه انتخابیه با کسب ۹۴ هزار و ۴۸۸ رأی به عنوان منتخب اول راهی بهارستان شد. سیدمحسن موسوی‌زاده با کسب ۸۱ هزار و ۹۴۳ رأی و محمد امیر با کسب ۷۸ هزار و ۴۳۱ رأی به عنوان نفر دوم و سوم انتخاب شدند تا چهره سه نماینده اهواز برای مجلس آینده این‌گونه مشخص شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این، خود یکی از بسیار مصادیقی است که طبق فرموده رهبری نشان میدهد که چقدر ساز و کار انتخابات در مملکت ما سالم و بدور و بدون هرگونه تقلب و دستکاری است!

    6
    22
    1. سر یه اختلاف شمارش که تاثیری هم تو نتیجه نداره کل انتخابات رو مسخره می کنید! فعلا از مشارکت بالای مردم بسوزید.

      9
      30
  2. باسلام هیچ رای گم نشده وزارت کشورسعی داردامارمشارکت رابالا ببردکه جواب نمیدهدودرانتخابات بعدی بسیاراثرمعکوس میدهدمشارکت مردم فقط با بهبودوضع معیشتی مردم بالامیروداگرآراسفید باطله ومجموع آراخریداری شده را هم محاسبه کنندمتوجه میشوندوضع بسیاربسیارنگران کننده است

    22
    5
  3. کلا روز انتخابات خیلی خلوت بود به شخصه چند تا صندوق رای رفتم فقط کارمندان نشسته بودن ولی خبری نبود از در که وارد شدم همشون نگاهم کردن. خودشون تعجب کردن. منم رفتم بیرون. کلا کسی رای نداده این آمار رای همش دروغ شاید ده درصد مردم شرکت کردن به زور اجبار ترس اونم کارمندان دولتی پادگان‌ها و سربازخانه ها و نیرو های مسلح رای دادن

    23
    4
  4. وقتی نه خودم ونه اطرافیانم ونه همسایه هام وفک وفامیل،میدونم وخبردارم رای ندادیم،چطورمیتونم این آمارو ارقام بالای شرکت مردم روباورکنم؟!!بس کنین توروبه خدایی که نمیپرستینش!مامردم زندگیامون نابودشده بعدشماانتظارمشارکت در انتخابات دارین!؟؟واقعاکه برین بمیرین

    10
    2
  5. نمایندگان مردم نباید پارتی بازی کنند و فقط به دور و وریاشون خونه و ماشین و شغل بدهند یا قوم خویش گرا نباید باشند به فکر همه مردم باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا