خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آثار بی‌ثباتی دلار؛ موز 15 هزار تومان گران شد، تویوتا کرولا 1/5 میلیارد تومان

تویوتا کرولا مدل 2023 با نقش‌آفرینی عده‌ای سوجو، ظرف چند ساعت بیش از 1/5 میلیارد تومان گران شد.

علی خسروانی، کارشناس و فعال بازار خودروهای وارداتی، در رشته توئیتی نشان داد چگونه عده‌ای از سودجویان در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند و به شکل کاذب قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

خسروانی ابتدا آگهی ادمین یک گروه از دارندگان تویوتا کرولا را منتشر کرد که در آن از مالکین این مدل خودرو خواسته شده بود با خطوط تلفن متفاوت، اتومبیل خود را بالای 5 میلیارد تومان آگهی کنند. در توئیت دیگر، خسروانی نشان داد قیمت تویوتا کرولا که در محدوده 3 میلیارد و 400 میلیون تا 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در نوسان بوده، با انتشار چندین آگهی تقریبا هم‌زمان در پلت‌فرم دیوار، به یک‌باره به بالای 5 میلیارد تومان تغییر قیمت داده و گران شده است.

مالک برند خودرویی «اتوخسروانی» نوشته است: «متاسفانه امکان درج آگهی در پلت‌فرم‌ها بدون راستی‌آزمایی و احراز هویت و مالکیت و جواز کسب، یکی از عومل تنش در بازار خودرو است. شما فقط دلال‌ها را عامل گرانی می‌دانید درحالی‌که ما از پشت‌پرده بازارسازی برخی شرکت‌ها و عوامل با خبر هستیم. دولت هم با عدم مجوز واردات فراگیر به این فضای سودجویانه دامن می‌زند.»

گفتنی است بازار ارز در چند روز اخیر به شدت بی‌ثبات شده و دلار دائما در حال کوچ به کانال‌های بالاتر است. این نوسانات بلافاصله در بازار سایر اقلام هم بی‌ثباتی و گرانی هم‌زمان را موجب شده است به‌طوری که قیمت هر کیلو موز در تهران بین 15 تا 25 هزار تومان گران‌تر از هفته پیش شده است و قیمت تویوتا کرولا هم ظرف چند ساعت، 1/5 میلیارد تومان گران شده است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا