خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۰ اسفند سال ۷۹ | «طفره رفتن» رئیس قوه قضاییه از صحبت درباره‌ی مصطفی تاج‌زاده

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 20 اسفند 1379  |  14 ذيحجه 1421                            10 مارس 2001

مجمع [تشخیص‌ مصلحت‌ نظام] جلسه داشت. بند اول سياست‌ كلي امنيت را در خصوص تقويت بنيه نظامي در حد برتري به هر يك از همسايگان ايران، به منظور بازدارندگي، تصويب‌كرديم. ظهر، جلسه معمول با حضورآقايان [عباس واعظ] طبسي، [احمد] جنتي، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [قربانعلی] دُرّي [نجف‌آبادی] و [محمدعلی] موحدي [کرمانی] داشتيم. دربارة انتخابات [ریاست‌جمهوری] و محاكمات، مذاكره بود. قرار شد، اگرآقاي [سیدمحمد] خاتمي، نامزد نشود، جناح روحانيت مبارز، نامزد داشته باشد.

عصر، عقد صبيه آقاي [محمود] واعظي را داشتيم. عفت و سارا هم شركت كرده بودند. شب، جلسه سران قوا در دفتر آقاي خاتمي بود. دربارة سفر آقاي خاتمي به روسيه، توافق‌‍‌هاي ممكن سياسي و نظامي و فني و درياي خزر مذاكره شد. راجع به پرونده آقاي مهندس [عزت‌الله] سحابي، آقاي خاتمي از رهبري نقل كردند كه اتهام محاربه، ممكن است در ميان باشد؛ چون اعتراف به نوعي قصد براندازي كرده است. آقايان خاتمي و [مهدی] كروبي، [رئیس‌مجلس]، مايل بودند، راجع به پرونده آقاي [مصطفی] تاج‌زاده هم با آقاي [سیدمحمود] هاشمي‌شاهرودي، [رئیس قوه‌قضاییه]، صحبت كنند كه ايشان طفره رفت. آقاي خاتمي هم در مورد محتواي سخنان فرداي خود در مجلس و نيز امكان نامزدشدن، جواب روشني نداد و در مورد دستاورد سفر به روسيه هم اطمينان ندارد. رسانه‌هاي چپ و خارجي، تبليغات زيادي راجع به صحبت‌هاي فرداي ايشان، به راه‌انداخته‌اند.

در جلسه سران قوا، آقاي خاتمي‌ گفتند، من راضي به توقيف مجله حريم‌ كه به اتهام اهانت به رئيس‌جمهور توقيف‌شده، نيستم و آقاي هاشمي‌ شاهرودي، جواب دادند كه آقاي [محمدعلی] صدوقي، [معاون حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهور] و دفتر خودتان پيگيري مي‌كردند. آقاي خاتمي، در مورد آقاي تاج‌زاده گفت، من پس از مسأله [غلامحسین] كرباسچي، از رهبري تقاضا نخواهم كرد. آقاي هاشمي‌شاهرودي، به من‌گفتند كه آقاي خاتمي، در نامه مفصلي از آقاي تاج‌زاده دفاع كرده‌اند. در مورد درياي خزر و توافق‌هاي احتمالي با روسيه، به آقاي خاتمي، تذكرات و پيشنهادهایی دادم. فشار براي جلوگيري از انهدام مجسمه‌هاي بودا بر طالبان، زياد شده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا