خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۹ اسفند سال ۷۹ | نظر وزارت اطلاعات درباره‌ی عضویت ایران در ناتو

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۹ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 19 اسفند 1379  |  13 ذيحجه 1421                           9 مارس 2001

در منزل بودم. درباره سابقه و برنامه و خطرات سازمان «ناتو» و نيز معاهده‌هاي بين‌المللي منع آزمايش‌هاي اتمي و خلع سلاح شيميايي، مطالعه‌كردم. وزارت اطلاعات، نظر داده است، عضويت ايران به مصلحت نبوده و نيست؛ با اينكه در گذشته با رسيدگي‌هاي همه‌جانبه به مصلحت ديده شده و عضو شده‌ايم.

ظهر، بخشي از بچه‌ها جمع بودند. طاهره كه قبل از انقلاب، در منزل به عفت كمك مي‌كرد، همراه دختر بزرگش كه اكنون ديپلمه است، آمدند. مدت‌هاست كه او را نديده بوديم. خانواده همسرش، ملكي در اوين [در تصرف] داشته‌اند كه مشكل ثبتي پيدا كرده و براي حل مشكل آن آمده بودند. خوشحال شديم و هديه‌اي دادم. گفت، شوهرش كارگاه ريخته‌گري داشته که به خاطر محيط‌زيست، تعطيل شده است.

در غزه، امروز وزير دفاع اسرائيل، هنگام بازديد از يك مركز نظامي، توسط يك سرباز فلسطيني، مورد سوءقصد قرارگرفته، ولي جان سالم به در برده است‌. دولت جديد اسرائيل، اعلان كرده كه حاضر است، توافق‌هاي قبلي مذاكرات صلح را بپذيرد و با فلسطيني‌ها وارد مذاكره ‌شود، به شرط اينكه اول انتفاضه خاموش شود كه طبعاً فلسطيني‌ها نمي‌پذيرند.

آمريكا، چين را متهم كرده كه به توسعه مخابرات دفاعي عراق كمك مي‌كنند. در اوكراين، فشار مردم بر رئيس‌جمهور زياد است و معلوم نيست، بتواند دوام بياورد. در مرزهاي مقدونيه، آلباني‌تبارها، حملاتي عليه دولت مقدونيه دارند و از منطقه غيرنظامي حائل استفاده مي‌كنند. در آنجا مستقر شده‌اند و سازمان ناتو به نفع دولت مقدونيه وارد مسأله شده و اجازه داده كه نيروهاي يوگسلاوي، منطقه حائل را تصرف‌ كنند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا