خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا مجلس برچیدن تنبیه دانش آموزان را قانون نمی‌کند؟

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در واکنش به خبر تنبیه شدید بدنی یک دانش آموز و واکنش آموزش و پرورش به آن، نوشت:

«آیا مقام شامخ وزارت اموزش و پرورش باید دستور دهند که تنبیه برچیده شود؟ چرا نمایندگان محترم قانونی تهیه و تصویب نمی‌کنند تا برای همیشه این فجایع پایان یابد؟»


خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی خبر داده است:

در پی ضرب و شتم یک دانش آموز در روستای هورسین ارومیه، ابلاغ فرد خاطی توسط آموزش و پرورش لغو شد.

عصر شنبه یک رسانه محلی از ضرب و شتم دانش آموزی در روستای هورسین توسط معاون مدرسه و مصدومیت او از ناحیه لگن منتشرکرد.

بنا به نوشته این رسانه، وی از ناحیه لگن مصدوم شده است.

به نوشته این رسانه، این دانش آموز پایه هفتم اهل روستای جوهنی بخش صومای برادوست که به گفته پدر دانش آموز توسط معاون مدرسه راهی بیمارستان شده است.

لغو ابلاغ فرد خاطی در روستای هورسین ارومیه

در اطلاعیه آموزش و پرورش آمده است:

به دنبال ضرب و شتم یکی از دانش‌آموزان در روستای هورسین بخش صومای برادوست ارومیه توسط یکی از عوامل مدرسه، موضوع توسط مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی مورد پیگیری جدی قرار گرفته و ضمن لغو ابلاغ فرد خاطی، برخورد قانونی با وی نیز در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است، بر اساس دستور مقام عالی وزارت، هرگونه ضرب و شتم دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش بوده و در این خصوص هیچ‌گونه قصوری مورد پذیرش نیست.

جامعه معلمان عزیز که در مسیر تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش دارند نیز از چنین رفتارهایی برائت می‌جویند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. من به عنوات یک معلم دلسوز تعلیم و تربیت دانش آموزان این مرز و بوم نکاتی رو خدمت شما عرض میکنم
    ۱_ به طور کلی این رفتارهای شدید بدنی قابل دفاع نیست ( البته برخی مواقع ممکن است یک معلم با هدف یک تنبیه کوچک ناخواسته باعث صدمات شدید شود).
    ۲_ وضعیت آموزش در کشور هم بر اساس تجربیات شخصی و بر اساس داده های داخلی و خارجی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.
    ۳_ ضعف نظام آموزش دلایل گسترده دارد که برخی در حوزه مدیریت آموزش و پروش و برخی خارج از آن است.
    ۴_ آنچه در حوزه مدیریت آموزش و پروش است بحث رفاه معلم ، انگیزه آموزش و سطح سواد دبیر و… است
    ۵_ نکته مهم در رابطه با کاهش کیفیت آموزش در کشور نسبت به گذشته، تغییر نقش معلم و دبیر است و آن هم اینکه دبیر و معلم گذشته نقش پدری برای دانش آموزان داشت اما معلم امروز نقش کارمند دارد
    ۶_ برای توضیح این مطلب تاکید میکنم
    معلم گذشته دانش آموزان رو مال خودش میدانست و همه طور برای بهتر شدن آموزش آنان تلاش میکرد مثلا از جیب خود هزینه میکرد و جایزه میخرید، با خانواده دانش آموز ارتباط میگرفت و حتی موضوعات خارج از مدرسه دانش آموز رو پیگیری میکرد ، و در بسیاری از مواقع برای وادار کردن دانش آموز به درس خواندن از تنبیه استفاده یا سوئ استفاده میکرد
    در مجموع آن معلم نقشی همگانه و قاطع داشت و در تنبیهات مورد حمایت خانواده دانش آموزان بوده و حتی از طرف نظام آموزشی تحت فشار قرار نمیگرفت
    ۷ _ اما معلم امروز دیگر نه اجازه و نه توان نقش پدرانه را دارد نه از طرف خانواده ها مورد حمایت قرار میگیرد نه از طرف نظام آموزشی و حتی فضای رسانه ای
    ۸_ کسی که مخالف صددرصد تنبیه در مدارس هستند یا معلم نیست و نمیداند کنترل ۲۵ نفر در یک کلاس و همزمان درس دادن به آنان چیست یا دبیر هست و در مدرسه درجه یک درس میدهد یا خودش یک انسان بسیار بسیار بسیار توانمند هست یا فضای کلاس رو چنان مرده و بی روح میکند که هیچ دانش آموزی نتواند تکان بخورد. یا با صرف انرژی بینهایتی به کارش میپردازد یا حوصله دردسر از طرف خانواده دانش آموزان و یا حوصله سوال و جواب اداره را ندارد.
    ۹_ مورد آخر امروز قاطبه دبیران و معلمان کشور رو شامل میشود یعنی بخاطر اینکه حوصله دردسر توسط خانواده ها و آموزش و پرورش رو ندارد به کلاس فقط در حد رفع تکلیف نگاه میکنند و اینان کمتر برای دانش آموز دلسوزی میکنند و حتی به آن به عنوان یک موجود دردسرساز نگاه میکنند.
    ۱۰_ من عمده نزول جایگاه آموزش و پروش کشور رو در تغییر نقش معلم از پدرانه به کارمندانه میدانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا