خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۴ اسفند سال ۷۹ | نظر حسن خمینی درباره‌ی نامزد شدن خاتمی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۴ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

چهار‌شنبه 24 اسفند 1379  |  18 ذيحجه 1421                    14 مارس 2001

در خانه بودم. كمي هم تب دارم. تمام روز به مطالعه گذشت. عفت و بچه‌ها به [باغ پسته محسن در جاده] ساوه رفته بودند و ظهر هم نيامدند. اصلاح متن مصاحبه با آقای صادق الحسيني و مقدمه كتاب «امام علي(ع) در بیان هاشمي‌ رفسنجانی»، وقت زيادي‌ گرفت. در رسانه‌هاي خارجي، پيگيري سفر آقاي [سیدمحمد] خاتمي، به روسيه و توافقات احتمالي، مورد توجه است و معلوم است كه غربي‌ها، فشار را بر روسيه زياد كرده‌اند كه امتيازي به ايران ندهد و هنوز تحليل دربارة سخنراني آقاي خاتمي در مجلس را ادامه مي‌دهند. راديو [صدای] آمريكا، از قول سران ضدانقلاب گفت كه اين سخنراني را اگر آيت‌الله خامنه‌اي مي‌كرد، مناسب بود و آقاي خاتمي، انگار از طرف رهبري حرف مي‌زد و روي عدم تأمين خواسته‌هاي مردم، مانور مي‌دهند.

مجلس، ديروز به ساختمان جديد [در میدان] بهارستان منتقل شد و مراسمي داشتن دكه من نتوانستم شركت كنم. بيش از 100 نفر از نمايندگان، اعلان مخالفت كردند و تحليل اين است كه اين اقدام، براي جواب به افكار عمومي است كه هزينه‌هاي زياد ساختمان جديد را زيادي مي‌دانند و آن را به گردن مجلس‌گذشته مي‌گذارند. 

جرج‌بوش، رئيس‌جمهور جديد آمريكا، ديروز ضمن نامه‌اي به كنگره، اطلاع داد، تحريم‌ها عليه ايران را تمديد كرده؛ به بهانه تلاش ايران براي به دست‌آوردن سلاح‌هاي كشتار جمعي و مخالفت ايران با صلح خاورميانه؛ همان ادعاهاي تكراري سابق.

فضانوردان سفينه ديسكاوري، ديروز ركورد جديدي براي راه‌پيمايي در فضا به دست آوردند؛ با هشت ساعت و 53 دقيقه حركت و كار هوايي؛ حدود 50 دقيقه ركورد سابق را بالا مي‌برند و اعلان شد كه با تكنولوژي جديدي، سرعت حركت نور را تحت كنترل درآورده‌اند.

در تبليغات خارجي‌ها، روي بي‌نظمي‌هاي فراوان مراسم چهارشنبه‌سوري در ايران، به عنوان دهن‌كجي به نظام، مانور زيادي مي‌دهند؛ تا حدودي هم درست است. اعلان شد، 10 نفر از افراد ملي مذهبي بازداشت شده را اخيراً آزاد كرده‌اند. دادگستري تهران، ديروز در جواب اظهارات آقاي خاتمي، [رئیس‌جمهور] در مجلس‌ كه با توقيف هفته‌نامه حريم اظهار مخالفت‌ كرده بود، اعلان كرد كه آقاي [محمدعلی] صدوقي، معاون حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهور، براي مجازات نشريه پيگيري مي‌كرده و امروز روابط عمومي دفتر رئيس‌جمهور اعلان كرد كه آقاي صدوقي، فقط به رئيس دادگستري، محتواي آن مقاله توهين‌آميز را اطلاع داده است و خواستار توقيف نبوده است.

حسن‌آقا خميني، براي دعوت به مراسم [سالگرد درگذشت] حاج‌ احمدآقا، آمد. نظر داد كه آقاي خاتمي، علي‌رغم اظهار ترديدها، نامزد خواهد شد؛ چون همفكرانش نمي‌‌گذارند، با كنار رفتن او، موقعيت‌شان از دست برود. گفت، به دوستانش مي‌گويد، با رهبري صحبت كنند كه مشكلات كار را حل كنند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام انصاف نیوز مردم را مسخره کردن یا خودتان را این چه میگی خاطرات خودش تعریف می نماید یا اخبار میگوید همین حرفهایی که ایشان از چهار گوشه جهان نقل می فرماید همه این ها در اینترنت و گوگل موجود می باشد و ربطی هم به ایشان ندارد صدا آمریکا فلان گفتن چهارشنبه سوری فلان باغ پسته این شد هرچه به مغزش می آمدی هرچه می‌دیدند خیلی می نوشتند و خیال هم می کردی نویسنده تراز اول جهان هستش من نگاه کردم ماشین را دیدم چراغ عقبش روشن نمی شود شدم نویسنده معلوم هستش شور برداشته بود ایشان را دیگه معلومی هر کسی هم به جای ایشان بود و استخر فرح هم دربست دست خودش بود هذیان می گفتن این توری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا