خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار افزایشی حوادث در شیراز | ۲۱ هزار و ۱۹۷ مورد حادثه

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تعداد کل حوادث امسال تا ۱۵ اسفند جاری را ۲۳ هزار و ۵۱۴ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته که ۲۱ هزار و ۱۹۷ مورد حادثه بوده نشان از افزایش ۱۰ درصدی دارد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه نوشت: «هادی عیدی‌پور، گفت: برقراری ۲۷۵ هزار و ۹۱۴ مورد تماس با سامانه آتش‌نشانی طی سال جاری نشان می‌دهد این آمار نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد دارد که دلیل آن افزایش آگاهی مردم و گسترش دامنه خدمات آتش‌نشانی است.

او بیان کرد: به طور متوسط روزانه ۷۵۶ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز برقرار می‌شود که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم.

عیدی‌پور به پویش‌های سازمان آتش‌نشانی شیراز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به رویکرد سازمان در حوزه فرهنگ‌سازی و ایمنی و آتش‌نشانی سه پویش نجات طبیعت، زمستان ایمن و شاد و دومین مرحله پویش چهارشنبه‌سوری اصیل را امسال اجرا کرده‌ایم.

این مقام مسئول شهری بیان کرد: در پویش زمستان را به شادی و ایمن بگذرانیم، امسال و در فصل سرما شاهد کاهش آمار حوادث گاز گرفتگی (گاز منو اکسید کربن) بوده‌ایم که پارسال ۲۹ مورد حادثه گازگرفتگی داشتیم و در سال جاری به ۱۶ مورد و کاهش ۴۵ درصدی رسیده است، همچنین در سال ۱۴۰۱ هفت فوتی داشتیم، اما امسال با اجرای این پویش فقط یک نفر فوتی ثبت شده که با کاهش ۸۶ درصدی مواجه بودیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بدون بیان جزئیات گفت: امسال دومین سالی است که پویش چهارشنبه‌سوری اصیل را دنبال می‌کنیم، در سال گذشته با اجرای این پویش شاهد کاهش ۵۹درصد حوادث بودیم.

او ضمن بیان اینکه آمادگی کامل در برابر مقابله با هر نوع حادثه را در دو روز منتهی به چهارشنبه‌سوری آخر سال را داریم، گفت: ما مخالف شادی و برگزاری آیین‌های اصیل نیستیم، اما شرایط برگزاری باید برای همه ایمن باشد.

عیدی‌پور با تأکید بر اینکه نقش والدین در نظارت و کنترل فرزندان اهمیت بالایی در کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری دارد به طرح بام «بانوان آتش‌نشانی» اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح به اتمام رسیده و خوشبختانه شاهد اتفاقات مثبت در این طرح بوده‌ایم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به بررسی علل آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و اولین و بیشترین عامل آتش‌سوزی‌ها را نشت گاز به‌ویژه در کپسول پیک‌نیک مسافرتی اعلام کرد.

او همچنین با اشاره به اتصالات برق به دلیل سیم‌کشی‌های قدیمی و نامطلوب، گفت: آتش‌سوزی در منازل عموماً از آشپزخانه‌ها شروع می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا