خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرونده‌ی واقعی سریال سقوط | ماجرای 16 دختر جوان ایرانی که عضو داعش شدند

بازپرس ناصری درباره‌ی یک پرونده‌ی قضایی مرتبط با داعش در سال‌های گذشته گفت: ۱۶ دختر جوان ۱۸ تا ۲۲ ساله با فریب شوهران‌شان گرفتار داعش و عضو آن شده بودند. آنها در نهایت از مقر داعش گریخته و خود را به گروه حشدالشعبی تسلیم کرده و بعد تحویل ایران شده بودند.

به گزارش انصاف نیوز، وحید ناصری که در زمان رسیدگی به این پرونده دادیار ناظر زندان اوین بوده، گفت: وقتی با آنها حرف زدم متوجه شدم که بیشتر این افراد فریب خورده بودند. شوهران‌شان به بهانه مسافرت آنها را از ایران به سوریه و عراق برده بودند. این زنان بعد از مدتی متوجه شدند که شوهران‌شان به آنها دروغ گفته‌اند و دیگر اجازه بازگشت به کشور را نداشتند. دائم در فضای وحشت و ترس از مرگ زندگی می‌کردند.

این بازپرس که با روزنامه‌ی جام‌جم گفت‌وگو کرده‌است درباره‌ی وضعیت این زنان در مقرهای داعش گفت: وقتی شوهران‌شان در جنگ کشته می‌شدند برای ادامه زندگی مجبور بودند با افراد داعشی دیگر ازدواج کنند. گاهی برخی از زنان حتی چهار بار ازدواج کرده بودند. آنها ماهانه ۱۰۰ دلار دریافت می‌کردند که باید زندگی‌شان را با آن مقدار پول تامین می‌کردند.

به نظر می‌آید که مینی سریال سقوط به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده که سال گذشته در همین روزها در پلتفورم‌های نمایش خانگی منتشر شد روایتگر داستان یکی از همین زنان بوده باشد.

در این سریال بازیگرانی همچون حمید فرخ‌نژاد، الناز ملک، عباس جمشیدی‌فر، وحید آقاپور، سجاد بابایی و … ایفای نقش کرده و محمدحسین مهدویان نیز مشاور این سریال بوده‌است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا