خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبلیغ سنگ قبر در ماهواره!

سرویس مجله، انصاف نیوز: شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان در روزهای اخیر یک پیام تبلیغ سنگ قبر را منتشر کرده‌اند که از بازماندگان دعوت می‌کند با استفاده از سنگ قبرهای این شرکت، متوفی خود را جاودانه کنند!

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این تبلیغ سنگ قبر لابه‌لای فیلم‌ها، سریال‌ها و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پخش می‌شود.

آوا فامیلی و پرشین فامیلی از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که این آگهی تبلیغاتی را پخش کرده‌اند. در متن آگهی، ابتدا از سنگینی سوگ و سختی داغ صحبت می‌شود و سپس بازماندگان دعوت می‌شوند که برای جاودان کردن یاد متوفی خود، از این شرکت سنگ قبر خریداری کنند.

شرکتی که تبلیغ سنگ قبر را به شبکه‌های ماهواره‌ای سفارش داده، شرکت «جنت نوین» است که خود را به عنوان «مجری شکیل‌ترین بناهای یادبود» معرفی کرده. به نظر می‌رسد شرکت جنت نوین اولین سفارش‌دهنده این دست تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان است.

در سال‌های اخیر تمایل به متمایزسازی سنگ مزار در گورستان‌های کشور به ویژه تهران رشد محسوسی داشته است. سنگ‌های مزار مصور و سنگ‌های چراغ‌دار از جمله جدیدترین محصولات این رشته فعالیت‌اند که به منظور متمایزسازی از سوی بازماندگان خریداری و نصب می‌شود. این تحول اجتماعی البته گاه با مخالفت دستگاه‌های دولتی هم مواجه شده و به کش‌مکش انجامیده است که برای نمونه می‌توان به مخالفت سازمان بهشت‌زهرا، زیرمجموعه شهرداری تهران و سازمان متولی اداره گورستان اصلی شهر، با حکاکی تصویر زنان جوان روی سنگ مزار و مخدوش‌کردن آن اشاره کرد.

به نظر می‌رسد راه‌یافتن تبلیغ سنگ قبر به شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌توان نشانه افزایش همان میل متمایزسازی اجتماعی دانست که حالا دامنه‌اش به آرامستان جنوبی پایتخت هم کشیده شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا