خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۶ اسفند سال ۷۹ | چه کسانی مطالب فیلم زندگی امام را ناحق می‌دانستند؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۶ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 26 اسفند 1379  | 20 ذيحجه 1421                          16 مارس 2001

براي نماز جمعه، به مرقد امام رفتيم كه به مناسبت سالگرد رحلت احمدآقا، در مرقد [امام خمینی (ره)] برگزار شد. رهبري، خطبه‌ها را خواندند و نماز جمعه را و من نماز عصر را [اقامه کردم]. رهبری در صحبت‌هايشان، حمايت خارجي‌ها از جناح دوم خرداد را محكوم كردند و با نقل حرف امام در اين خصوص، خواستند كه افراد مورد حمايت، به گونه‌اي موضع‌گيري كنند كه اجانب از ايجاد شكاف بين مسئولان مأيوس شوند و گفتند، با اين وضع درگيري‌ها، كار مهم و اساسي در كشور قابل انجام نيست.[1] عفت هم آمده بود و گفت، خانواده‌هاي بستگان امام، به فيلمي كه در مورد زندگي امام، اين روزها از سيما پخش مي‌شود، انتقاد داشته و گفته‌اند، خانواده‌‌هاي ديگر هم ناراضي‌اند و مطالب آن را ناحق مي‌دانند.

شب، بستگان میهمان‌مان بودند. عفت، كله‌پاچه پخته بود. در مسائل جهاني، در عربستان با كشتن دو نفر مأمور سعودي، به هواپيماربايي روسيه پايان دادند. دادگاه لاهه، در مورد اختلافات قطر و بحرين بر سر چند جزيره، حكمي صادر كرد؛ جزاير حوار را به بحرين و جزيره الزباره و جنان و فشت‌الدبیل را به قطر داد. رئيس بحرين، اين حكم را پيروزي بحرين ناميد و امير قطر، ضمن اظهار تأسف از حكم دادگاه در مورد جزيره حوار و ازگرفتن دو جزيره كوچك، ابراز رضايت كرد و هر دو كشور، از ختم نزاع راضي هستند.

در مقدونيه، درگيري بين آلباني‌تبارها و مأموران مقدونيه، بالكان را بار ديگر دچار تشنج كرده و ناتو را به زحمت انداخته است. در هند، مسأله رشوه‌گرفتن وزير دفاع، باعث بحران وسيع سياسي شده است. مجلس هند، براي سه روز تعطيل شده و چند وزير استعفا داده‌اند و كابينه دولت، در معرض سقوط است. در پاكستان، [ژنرال پرویز مشرف]، رئيس نظامي، تصميم گرفته است كه با سران گروه‌هاي فرقه‌گرا برخورد كنند و جمعي از سران شيعه و سني را گرفته است. 30 نفر از نمايندگان مجلس آمريكا، از دولت خواسته‌اند كه روسيه را به خاطر فروش سلاح به ايران و همكاري هسته‌اي، تحت فشار قرار دهد. بيماري تب برفكي، اروپا و بسياري از كشورها را دچار مشكل كرده است.


[1] – ‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، در تبیین‌ روش‌های‌ اصلی‌ دشمن‌ در قبال‌ انقلاب‌ اسلامی‌ گفتند: «بسیاری‌ از مسئولان‌ خردمندانه‌ درک‌ کرده‌اند که‌ زبان‌ چرب‌ دشمن‌ یک‌ دام‌ است‌، همچنان که‌ رئیس‌‌جمهور محترم‌ نیز از همان‌ ابتدا در برابر ترفند دشمنان‌ و دستگاه‌های‌ تبلیغاتی‌ غرب‌ مبنی‌ بر طرفداری‌ از ایشان‌ موضع‌ گرفتند و نقشه‌ آنان‌ را ناکام‌ گذاشت‌.» ایشان با اشاره‌ به‌ منطق‌ امام‌ خمینی‌ در برابر این‌ ترفند دشمنان‌ خاطرنشان‌ کردند: «امام‌ همواره‌ با تأکید بر یک‌ قاعده‌ کلی‌ می‌فرمودند: هر وقت‌ دشمن‌ از کسی‌ تعریف‌ کرد به‌ او طمع‌ کرده‌ است‌ و آن‌ شخص‌ باید با تأمل‌ در رفتار و مواضع خود، زمینه‌های‌ این‌ طمع‌ورزی‌ را از بین‌ ببرد.» منبع» تارنمای دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، بخش بیانات ۱۳۷۹

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا