خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیر آبفای همدان: خانه‌تکانی مصرف آب را 13درصد بیشتر کرد

همزمان با آغاز فصل خانه‌تکانی‌های شب عید در استان 13درصدی مصرف آب افزایش یافته است.

روزنامه همدان پیام نوشت: «مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: مصرف آب استان همدان در شرایط معمول ۱۷۰۰لیتر در ثانیه بوده اما اکنون به ۱۹۷۸لیتر در ثانیه رسیده است و بر اساس شرایط مشابه، امکان افزایش مصرف تا ۲۱۰۰لیتر بر ثانیه وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه شهروندان باید در شستشوی وسايل و خانه‌تکانی‌های خود از مصرف بی‌رويه آب خودداری کرده و از شرکت‌های خدماتی برای اين موضوع کمک بگيرند، مطرح کرد: قالیشویی‌ها از آب شرب برای شست‌وشو استفاده نمی‌کنند بنابراین شهروندان به جای شست‌وشوی فرش در خانه و افزایش مصرف آب، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

او خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از اقدام به شست وشو بررسی کنند که آیا شستن آن وسیله واقعاً ضروری است یا از روی عادت این کار را انجام می‌دهند، همچنین برای شست‌وشوهای ضروری برنامه داشته باشند تا میزان مصرف آب کمتر شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان یادآوری کرد: آبی که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست را می‌توان برای گل‌ها و گیاهان خانگی استفاده و از هدر دادن آب جلوگیری کرد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه به دلیل کم‌آبی سال‌های اخیر نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم، عنوان کرد: امیدواریم با آغاز سال جدید شاهد تغییراتی در مدیریت مصرف انرژی در بین شهروندان باشیم.

او در پایان ضمن تأکید مجدد بر رعایت مصرف آب و با بیان اینکه مردم استان همدان قطعا قدر این نعمت بی‌بدیل را می‌دانند، خاطرنشان کرد: استفاده از آب در روزها و ساعات پایانی سال علیرغم وجود آب در مخازن باعث افت فشار در شبکه می‌شود بنابراین لازم است استفاده از مصرف آب در روزهای باقیمانده تا پایان سال توزیع شود.

کاهش ۵۰ درصدی یخ‌زدگی کنتور آب در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین از کاهش ۵۰ درصدی یخ‌زدگی کنتورهای آب در سالجاری خبر داد و مطرح کرد: با آموزش‌های همگانی توانستیم یخ‌زدگی کنتورهای آب در فصل سرما را کاهش دهیم‌.

بختیاری‌فر با اعلام این خبر، بیان کرد: در سنوات گذشته به‌صورت میانگین سالانه هزار مورد یخ‌زدگی کنتورهای آب را داشتیم اما با اقدامات انجام شده توانستیم این میزان را در سال‌جاری تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

بختیاری‌فر تصریح کرد: سال‌جاری برای کاهش آسیب‌های وارده به کنتورهای آب در فصول سرما و یخ‌زدگی، آموزش‌های همگانی را آغاز کردیم تا به مردم آموزش دهیم در این روزها چگونه از یخ‌زدگی کنتور جلوگیری کنند.

او در رابطه با این آموزش‌ها، توضیح داد: با توجه به اقلیم سرد استان همدان و احتمال برودت هوا و یخ زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب در فصل سرما، آموزش‌های لازم به شهروندان داده شده تا اقدامات پیشگیرانه مانند عایق‌بندی لوله‌های آب موجود در فضای باز را با پارچه و عایق، انجام دهند همچنین به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان توصیه شده در صورت یخ‌زدگی کنتور و تأسیسات آبی به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم به منظور یخ‌زدایی استفاده کنند چون این اقدامات، سبب ترکیدگی کنتور و تأسیسات می‌شود همچنین ریختن آب داغ یا گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور به منظور باز شدن یخ‌زدگی می‌تواند موجب بروز حوادث احتمالی شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا